
Η αεροπορική διατηρεί υψηλή πληρότητα και αισιοδοξία για την κερδοφορία, αλλά οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών πιέζουν τα σχέδια ανανέωσης
Αντιμέτωπη με σημαντικές καθυστερήσεις στην παραλαβή νέων αεροσκαφών βρίσκεται η EasyJet, λόγω των προβλημάτων που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές όπως η Airbus στην εφοδιαστική τους αλυσίδα.
Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Kenton Jarvis, στην τηλεόραση του Bloomberg, η αεροπορική αναγκάζεται να κρατήσει ορισμένα παλαιότερα αεροσκάφη στον στόλο της περισσότερο απ’ όσο είχε προγραμματίσει.
Η EasyJet, που διατηρεί αποκλειστική συνεργασία με την Airbus, σχεδίαζε την αντικατάσταση των παλαιότερων A319 με νεότερα, πιο αποδοτικά μοντέλα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις ανατρέπουν τον σχεδιασμό, περιορίζοντας τη δυνατότητα αύξησης της χωρητικότητας. Για το φετινό καλοκαίρι, η αύξηση των διαθέσιμων θέσεων προβλέπεται να φτάσει μόλις το 1%, λόγω των περιορισμών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνεται και από την Alton Aviation Consultancy, με τον Ronan Murphy να σημειώνει ότι υπάρχει πλέον ένα φυσικό «όριο» στις δυνατότητες αύξησης δρομολογίων για τις αεροπορικές ενόψει καλοκαιριού.
Παρά τα εμπόδια, η EasyJet προβλέπει ισχυρή ετήσια κερδοφορία, με στόχο τα προ φόρων κέρδη να ξεπεράσουν το £1 δισ. χάρη στη συνεχιζόμενη ζήτηση για πτήσεις και την ενισχυμένη απόδοση της υπηρεσίας πακέτων EasyJet Holidays. Οι κρατήσεις για το τρίτο τρίμηνο έχουν ήδη φτάσει το 80%, ενώ για το τέταρτο τρίμηνο αγγίζουν το 42%, αμφότερα σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι.
Ο Jarvis δήλωσε ότι, παρά τις χαμηλότερες τιμές πετρελαίου που βοηθούν στο περιορισμό του κόστους καυσίμων, άλλα λειτουργικά έξοδα αυξάνονται, γεγονός που δεν επιτρέπει την ουσιαστική μείωση των ναύλων για τη θερινή περίοδο. Αν και οι χαμηλού κόστους αερομεταφορείς θα επωφεληθούν από τη γενική αποκλιμάκωση τιμών καυσίμων, οι επιβάτες δεν πρέπει να περιμένουν σημαντικά φθηνότερα εισιτήρια.
Η EasyJet Holidays ενισχύει επίσης την αισιοδοξία του ομίλου, με κέρδη £44 εκατ. το πρώτο εξάμηνο και πρόβλεψη για αύξηση πελατών κατά 25% το 2025. Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει σε νέα δρομολόγια, όπως στο Πράσινο Ακρωτήριο και το Λούξορ, που αναμένεται να αποδώσουν περισσότερο προς το τέλος του έτους.
Την ίδια ώρα, η μετοχή της EasyJet παρουσίασε προσωρινή πτώση έως και 6,1% στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, αντανακλώντας την ανησυχία των επενδυτών για τις καθυστερήσεις στον στόλο. Ωστόσο, στη συνέχεια κάλυψε μέρος των απωλειών, με τη μετοχή να παραμένει σχετικά σταθερή συνολικά για το 2025.
Καθώς η τουριστική σεζόν κορυφώνεται, η EasyJet εστιάζει στη διατήρηση της δυναμικής της, ενισχύοντας τις υπηρεσίες της και παραμένοντας ευέλικτη σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, τόσο επιχειρησιακά όσο και γεωπολιτικά.