
Οι ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου αναδεικνύονται ως οι πιο οργανωμένοι στην Ευρώπη, καθώς κλείνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές νωρίτερα από όλους τους υπόλοιπους Ευρωπαίους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία κρατήσεων για το φετινό καλοκαίρι της ευρωπαϊκής OTA eDreams Odigeo, το 86% των Βρετανών ταξιδιωτών πραγματοποιεί τις κρατήσεις του περισσότερες από 90 ημέρες πριν την αναχώρηση, σε αντίθεση με το μόλις 61% των Ιταλών, που εμφανίζονται ως οι λιγότερο «προνοητικοί» στην Ευρώπη.
Η εταιρεία σημειώνει ότι τα ευρήματα αντικατοπτρίζουν την αυξημένη εμπιστοσύνη των Βρετανών στις προοπτικές των ταξιδιών, παρότι το κόστος ζωής και ο πληθωρισμός παραμένουν υψηλά. Όπως υπογραμμίζεται, οι διακοπές παραμένουν αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα, γεγονός που ενισχύεται και από την υιοθέτηση ευέλικτων όρων κράτησης και προστασίας ακυρώσεων.
Επιπλέον, το 27% των κρατήσεων για το καλοκαίρι αφορά διακοπές διάρκειας δύο εβδομάδων και άνω, στοιχείο που υποδεικνύει διάθεση για μεγαλύτερες αποδράσεις.
Ρεκόρ εσόδων και συνδρομητών για την eDreams
Η θετική αυτή εικόνα συνοδεύεται και από τα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα της eDreams Odigeo για τη χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025. Η εταιρεία ανακοίνωσε:
● Άνοδο κερδών κατά 49%, φτάνοντας τα 180,4 εκατ. ευρώ EBITDA
● Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 6%, στα 717,9 εκατ. ευρώ
● Καθαρά κέρδη αυξημένα κατά 39%, στα 45,1 εκατ. ευρώ
Το Prime subscription service της eDreams – που πλέον συνεισφέρει το 71% των συνολικών εσόδων – κατέγραψε επίσης ισχυρή άνοδο, με τους συνδρομητές να αυξάνονται κατά 25%, φτάνοντας τα 7,26 εκατομμύρια μέλη.
Ωστόσο, όπως τονίζεται από την εταιρεία, το ποσοστό διείσδυσης των συνδρομών Prime στα ευρωπαϊκά νοικοκυριά ανέρχεται μόλις στο 3,7%, γεγονός που αφήνει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Σήμερα, η υπηρεσία Prime λειτουργεί μόνο σε 10 από τις 44 αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος, κάτι που δημιουργεί επιπλέον γεωγραφικές ευκαιρίες επέκτασης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της eDreams, Dana Dunne, δήλωσε:
«Το επιχειρηματικό μας μοντέλο αποδεικνύει την προσαρμοστικότητά του ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες. Η τεχνολογία, το στρατηγικό μας σχέδιο και η ομάδα μας εγγυώνται τη συνέχιση της αναπτυξιακής μας πορείας. Έχουμε μόλις ξύσει την επιφάνεια του τι μπορούμε να επιτύχουμε με την Prime.»
Για το νέο οικονομικό έτος, η εταιρεία στοχεύει στην προσέλκυση 1 εκατομμυρίου νέων συνδρομητών και EBITDA 215–220 εκατ. ευρώ.