
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η σιδηροδρομική γραμμή Eurostar που συνδέει τη Μάγχη επιτρέπει στους επιβάτες να επιβιβάζονται νωρίτερα στα τρένα, σε μια προσπάθεια να μειωθεί ο υπερπληθυσμός στον σταθμό Σεντ Πάνκρας (St Pancras) στο Λονδίνο.
Οι ταξιδιώτες μπορούν πλέον να καθίσουν στις θέσεις τους 30 λεπτά πριν από την αναχώρηση, αντί να περιμένουν στην αίθουσα αναχωρήσεων.
Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος ενός τριφασικού σχεδίου για την αύξηση της χωρητικότητας του σταθμού, εν μέσω προβλέψεων ότι η ζήτηση για διεθνή σιδηροδρομικά ταξίδια πρόκειται να τριπλασιαστεί.
Είναι επίσης στο πλαίσιο των προετοιμασιών του κόμβου μεταφορών για την έναρξη στο νέο Σύστημα Εισόδου/Εξόδου (EES) της ΕΕ, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους.
Οι υπηρεσίες της Eurostar είναι πιο δημοφιλείς από ποτέ
Καθώς αυξάνεται η ζήτηση για διεθνή σιδηροδρομικά ταξίδια, ο σταθμός Σεντ Πάνκρας δέχεται πιέσεις. Μέχρι στιγμής φέτος, η Eurostar έχει ήδη καταγράψει δύο από τις πιο πολυσύχναστες εβδομάδες της, φτάνοντας τους 136.000 επιβάτες.
Ο φορέας εκμετάλλευσης αναφέρει ότι ο αριθμός των επιβατών του έχει αυξηθεί 4,23% σε ετήσια βάση – πράγμα που σημαίνει 101.000 επιπλέον ταξιδιώτες μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου.
Ενώ αποτελεί επιτυχία για την σιδηροδρομική εταιρεία, έχει οδηγήσει σε υπερπληθυσμό στον Σεντ Πάνκρας. Το ιστορικό κτίριο έχει περιορισμένο χώρο, με αποτέλεσμα μεγάλες ουρές για check-in, ελέγχους ασφαλείας και συνοριακούς ελέγχους.
Η αίθουσα αναχωρήσεων είναι συχνά τόσο γεμάτη που συχνά υπάρχει διαθέσιμος χώρος μόνο για όρθιους.
Ο κόμβος μεταφορών και η Eurostar αναφέρουν ότι η κίνηση να επιτραπεί στους επιβάτες η νωρίτερη επιβίβαση θα μειώσει τις ουρές.
Τα διεθνή σιδηροδρομικά ταξίδια από το Σεντ Πάνκρας προβλέπεται να τριπλασιαστούν
Η πρόωρη επιβίβαση αποτελεί μέρος ενός σταδιακού σχεδίου για τον διπλασιασμό της χωρητικότητας επιβατών και την «εξασφάλιση του μέλλοντος» του Σεντ Πάνκρας, καθώς τα διεθνή σιδηροδρομικά ταξίδια αυξάνονται σε δημοτικότητα.
Τόσο ο κόμβος μεταφορών όσο και ο φορέας εκμετάλλευσης Eurostar δηλώνουν ότι θέλουν να προσφέρουν μια υπηρεσία που να ανταγωνίζεται τα υψηλά πρότυπα του τερματικού σταθμού 5 του αεροδρομίου Χίθροου.
Στόχος είναι η αύξηση της διεθνούς επιβατικής κίνησης στο Σεντ Πάνκρας από 1.800 άτομα την ώρα πέρυσι σε έως και 5.000 την ώρα τα επόμενα χρόνια.
Η ζήτηση για διεθνή σιδηροδρομικά ταξίδια προβλέπεται να τριπλασιαστεί στον σταθμό του Λονδίνου έως το 2040, από 11 εκατομμύρια σε 35 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

























