
Η συνεργασία με Southwest και Ryanair αναζωογονεί τις κρατήσεις, παρά τη μειωμένη ζήτηση στις ΗΠΑ
Η Expedia Group, μία από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές πλατφόρμες ταξιδιωτικών κρατήσεων παγκοσμίως, παρουσίασε οικονομικά αποτελέσματα πρώτου τριμήνου 2025 που, αν και θετικά, υπολείπονται των αρχικών εκτιμήσεων.
Σύμφωνα με την CEO της εταιρείας, Ariane Gorin, η χαμηλότερη από την αναμενόμενη ζήτηση για ταξίδια εντός των Ηνωμένων Πολιτειών αλλά και προς αυτές, επηρέασε τα αποτελέσματα, με τις συνολικές κρατήσεις να αυξάνονται κατά 4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο και τα έσοδα να καταγράφουν άνοδο 3%, αγγίζοντας τα 2,9 δισ. δολάρια.
Στρατηγικές κινήσεις σε Ευρώπη και ΗΠΑ
Παρά το συγκρατημένο ξεκίνημα, η Expedia επενδύει σε στρατηγικές συνεργασίες που αναμένεται να τονώσουν τις κρατήσεις. Μία από αυτές είναι η ενσωμάτωση των πτήσεων της Southwest Airlines στη βάση δεδομένων της Expedia, για πρώτη φορά στην ιστορία της αεροπορικής εταιρείας. Η κίνηση αυτή απέφερε νέους πελάτες στην πλατφόρμα, με το ένα τρίτο των χρηστών να είναι νέοι πελάτες. Επιπλέον, η συνεργασία επιτρέπει στα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία να δημιουργούν πακέτα πτήσης και διαμονής, ενισχύοντας τη συνολική εμπειρία των χρηστών.
Παράλληλα, στην Ευρώπη, η Expedia επεκτείνει τη συνεργασία της με τη Ryanair, επιτρέποντας την πώληση των πτήσεων της χαμηλού κόστους αεροπορικής μέσω της πλατφόρμας της. Το 75% των πελατών που έκλεισαν πτήσεις της Ryanair μέσω της Expedia ήταν νέοι χρήστες, γεγονός που δείχνει τη δυναμική αυτής της συνεργασίας στην προσέλκυση νέου πελατολογίου.
Τεχνητή Νοημοσύνη και Social Media: Το νέο στοίχημα της Expedia
Η Expedia προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογικές τάσεις, επενδύοντας στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και τα κοινωνικά δίκτυα. Σε συνεργασία με την OpenAI και τη Microsoft, η εταιρεία ενσωματώνει τεχνολογίες AI για τη βελτίωση των αναζητήσεων και την εξατομίκευση των ταξιδιωτικών προτάσεων.
Ένα καινοτόμο εργαλείο είναι το Expedia Trip Matching, που συνεργάζεται με το Instagram. Μέσω της υπηρεσίας, οι χρήστες μπορούν να στέλνουν απευθείας στην Expedia μία ανάρτηση ή ένα Reel και να λαμβάνουν, σε πραγματικό χρόνο, προτάσεις ταξιδιών βασισμένες σε αυτήν, με συνδέσμους για άμεση κράτηση. Η CEO της Expedia ανέφερε χαρακτηριστικά: «Καταλάβαμε ότι οι άνθρωποι έβλεπαν ταξιδιωτικά Reels και ήθελαν να δημιουργήσουν ένα ταξίδι βασισμένο σε αυτά. Με ένα κλικ, δίνουμε έτοιμες προτάσεις και δυνατότητα κράτησης».
Ξενοδοχεία και ανανέωση του Hotels.com
Η Expedia επενδύει στην ανανέωση του Hotels.com, που παρουσίασε αρνητικά αποτελέσματα το πρώτο τρίμηνο του 2025. Μέσω νέων εργαλείων, όπως ειδοποιήσεις για τιμές ξενοδοχείων και νέες αναλύσεις, η εταιρεία φιλοδοξεί να ανακτήσει τη δυναμική του brand. Κεντρικό ρόλο σε αυτή τη στρατηγική παίζει η παρουσίαση του Bellboy, μιας «ζωντανής» εκδοχής του κλασικού κουδουνιού υποδοχής, το οποίο έχει γίνει το νέο πρόσωπο του Hotels.com στα social media.
Προοπτικές για το 2025
Παρά τις προκλήσεις, η Expedia εμφανίζεται αισιόδοξη για το υπόλοιπο του 2025. Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Scott Schenkel, αναμένει αύξηση 2%-4% στις κρατήσεις και 3%-5% στα έσοδα για το δεύτερο τρίμηνο, ενώ η συνολική πρόβλεψη για το έτος παραμένει θετική. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την ανάπτυξη αναμένεται να παίξει η αύξηση των διεθνών συνεργασιών και η αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών εργαλείων που η εταιρεία εισάγει.
Η Expedia δείχνει να αντιλαμβάνεται τις νέες τάσεις στον τουρισμό και να προσαρμόζεται γρήγορα στις ανάγκες των ταξιδιωτών, αξιοποιώντας τις συνεργασίες με αεροπορικές εταιρείες και τις καινοτομίες στην τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να προσφέρει πιο εξατομικευμένες και αποδοτικές υπηρεσίες.