
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες σχεδιάζουν και κάνουν κρατήσεις σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια -συμπεριλαμβανομένης μιας αύξησης στην επιρροή των social media και του αντίκτυπου της εμπιστοσύνης- αποκαλύπτει έρευνα του Expedia Group.
Βασιζόμενος σε πληροφορίες από περισσότερους από 11.000 καταναλωτές σε 11 παγκόσμιες αγορές, ο Δείκτης Αξίας Ταξιδιώτη (Traveler Value Index) 2025 προσφέρει έναν πολύτιμο χάρτη πορείας για τις τουριστικές εταιρείες που επιδιώκουν να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες προσδοκίες.
Η σημασία των ταξιδιών παραμένει υψηλή
- Το 50% δηλώνει ότι τα ταξίδια είναι πιο σημαντικά τώρα από ό,τι πριν από πέντε χρόνια, γεγονός που υπογραμμίζει τον ουσιαστικό ρόλο τους στην προσωπική ολοκλήρωση.
- Παρά τις συνεχιζόμενες αβεβαιότητες, το 88% σχεδιάζει μία απόδραση αναψυχής τους επόμενους 12 μήνες και τα δύο τρίτα (68%) είναι πιθανό να κάνουν κράτηση για διεθνή ταξίδια (αύξηση 19% από το 2022).
- Οι ταξιδιώτες υιοθετούν ολοένα και περισσότερο τις ευέλικτες και τις διακοπές αναψυχής, συνδυάζοντας την εργασία με την αναψυχή για να καλύψουν τις εξελισσόμενες ανάγκες τους.
Η τιμή είναι κρίσιμη και η εμπιστοσύνη απαραίτητη
- Η τιμή παραμένει βασικός παράγοντας, με το 58% να είναι πιο συνειδητοποιημένο ως προς το κόστος τους επόμενους 12 μήνες.
- Ωστόσο, η εμπιστοσύνη είναι εξίσου ζωτικής σημασίας. Τα τρία τέταρτα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για διαμονή με καλύτερες κριτικές, υπογραμμίζοντας τη σημασία της εμπιστοσύνης και της αξιοπιστίας στις επιλογές τους.
Από πού εμπνέονται οι ταξιδιώτες
- Πάνω από τους μισούς (61%) βρίσκουν πλέον ιδέες για ταξίδια σε πλατφόρμες social media, από 35% το 2022.
- Tο 73% λέει ότι οι συστάσεις των influencers έχει επηρεάσει την απόφαση του για κράτηση σε ταξίδι ή ένα ταξιδιωτικό στοιχείο, τονίζοντας την αυξανόμενη σημασία των αξιόπιστων, βασισμένων σε συνομηλίκους πληροφοριών.
Κρατήσεις ταξιδιών μέσω προγραμμάτων επιβράβευσης
- Το 83% θεωρεί τα ταξίδια την κορυφαία κατηγορία για την εξαργύρωση πόντων επιβράβευσης.
- Το 82% ενδιαφέρεται για κρατήσεις μέσω προγραμμάτων πίστης εκτός του τουριστικού κλάδου, όπως πιστωτικές κάρτες ή καταστήματα λιανικής, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη επιρροή των ανταμοιβών επιβράβευσης που δεν σχετίζονται με ταξίδια.
Περιφερειακές και γενεαλογικές διαφορές
- Οι καταναλωτές στην Κίνα (87%), το Ηνωμένο Βασίλειο (77%) και τη Γερμανία (72%) είναι πιο πιθανό να προγραμματίσουν διεθνή ταξίδια μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Εν τω μεταξύ, όσοι είναι κάτω των 40 ετών δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση για τον συνδυασμό εργασίας και αναψυχής, επιλέγοντας συχνά ταξίδια bleisure.
- Για ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα καταλύματα διακοπών, δραστηριότητες και κρουαζιέρες, οι θετικές κριτικές αποτελούν βασικό παράγοντα απόφασης, ιδιαίτερα για τους νεότερους ταξιδιώτες. Tο 80% να είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για καταλύματα με καλύτερες κριτικές.
- Οι προτεραιότητες στα αεροπορικά ταξίδια ποικίλλουν. Ενώ η οικονομική προσιτότητα είναι η πιο σημαντική σε πολλές περιοχές, οι ταξιδιώτες στην Κίνα αναζητούν ανέπαφες εμπειρίες και όσοι βρίσκονται στη Γερμανία εκτιμούν περισσότερο την πλήρη επιστροφή χρημάτων. Οι Καναδοί, οι Αυστραλοί, οι Γάλλοι και οι Ιταλοί κατατάσσουν επίσης την τιμή ως την κορυφαία παράμετρο.
- Η τιμή παραμένει ο κυρίαρχος παράγοντας για τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως -ειδικά στον Καναδά, την Αυστραλία και τις ΗΠΑ- αλλά για όσους είναι κάτω των 40 ετών, οι θετικές κριτικές έχουν σχεδόν την ίδια επιρροή στη λήψη αποφάσεων.
- Οι νεότεροι ταξιδιώτες, ιδιαίτερα κάτω των 40 ετών, επηρεάζονται περισσότερο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το 84% αναφέρει ότι οι συστάσεις των influencers έχουν επηρεάσει τις επιλογές κράτησης.