Σύνταξη tourismtoday.gr

Το διαδικτυακό “μονοπάτι” που ακολουθούν οι ταξιδιώτες για να εντοπίσουν τον επόμενο προορισμό τους, αποκαλύπτει η μελέτη του Expedia Group και της Luth Research, “The Path to Purchase: Uncovering How Travelers Plan and Book”.

Στην αρχή οι περισσότεροι ταξιδιώτες είναι αναποφάσιστοι για το πού θα ταξιδέψουν.
Πριν επιλέξουν πού θα πάνε, περισσότεροι από τους μισούς (59%) δεν έχουν στο μυαλό τους έναν συγκεκριμένο προορισμό.

Αυτό δείχνει ότι οι άνθρωποι είναι ανοιχτοί στην έμπνευση προορισμού στα αρχικά στάδια της διαδικασίας ταξιδιωτικής έρευνας.

  • Οι ταξιδιώτες από το Μεξικό και το Ηνωμένο Βασίλειο φαίνεται να είναι πιο ανοιχτοί στην έμπνευση προορισμών. Περισσότερο από το 80% και το 62% αντίστοιχα, δήλωσαν ότι ήταν αναποφάσιστοι για το πού να πάνε.
  • Το 63% που θα έμενε σε ενοικίαση διακοπών δεν είχε συγκεκριμένο προορισμό στο μυαλό του όταν αποφάσισε το ταξίδι.
  • Όταν πρόκειται για ταξιδιώτες που εξετάζουν πολλούς προορισμούς, το 13% είπε ότι σκέφτηκε τρεις διαφορετικούς, κατά μέσο όρο.

Και από αυτούς που σκέφτονται πολλούς προορισμούς, όταν ρωτήθηκαν για τις ομοιότητες όσον αφορά την εκτίμηση προορισμού, οι κορυφαίοι παράγοντες επιρροής ήταν:

  • Ο καιρός ή η εποχικότητα (53%).
  • Ο τύπος ταξιδιού όπως παραλία, περιπέτεια, πόλη, κρουαζιέρα (48%).
  • Το κόστος ταξιδιού (47%).
  • Πώς θα φτάσει στον προορισμό (46%) και το χρονικό διάστημα της διαδρομής (45%).

Είναι ενδιαφέρον ότι μόνο το 20% των ταξιδιωτών είπε ότι οι προορισμοί που σκέφτονται ήταν σε παρόμοιες περιοχές, υποδεικνύοντας περαιτέρω ότι οι ταξιδιώτες είναι ανοιχτοί στην έμπνευση προορισμών και μπορεί να μην συνδέονται με συγκεκριμένες περιοχές ή χώρες όταν αρχίσουν να προγραμματίζουν το ταξίδι τους.

Η αναποφασιστικότητα του προορισμού μεταξύ των περισσότερων τουριστών στην αρχή της διαδικασίας έρευνας δείχνει τις ευκαιρίες για προορισμούς και ταξιδιωτικές επωνυμίες να τους εμπνεύσουν και επηρεάσουν νωρίς στη διαδρομή κράτησης.

Σχεδόν ένας στους πέντε (19%) ταξιδιώτες λέει ότι η διαφήμιση επηρέασε την απόφαση του να κλείσει ένα ταξίδι.
Έτσι, οι προορισμοί θα πρέπει να εξετάσουν λύσεις προβολής τους με εμπειρίες και ειδικές προσφορές με όμορφες εικόνες, που μπορεί να σας βοηθήσει ταξιδιώτες καθώς αποφασίζουν για τον επόμενο προορισμό τους.

Ο ρόλος των social media στην πορεία προς την αγορά

Τα social media έχουν ισχυρή επιρροή σε όλο το ταξίδι κυρίως ως εργαλείο για έμπνευση και συστάσεις. Όταν πρόκειται για έρευνα και ανακάλυψη προορισμών, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν εξέχοντα ρόλο.

  • Το 65% τα χρησιμοποιεί για να βρει έμπνευση για τον προορισμό. Ειδικά οι Ιάπωνες ταξιδιώτες στρέφονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως πρωταρχική πηγή για να ανακαλύψουν προορισμούς, με το 76% να τα χρησιμοποιεί για να καταλάβουν πού θα κάνουν το επόμενο ταξίδι τους.
  • Το 40% τα χρησιμοποιεί για να δει ταξιδιωτικές φωτογραφίες, βίντεο και περιεχόμενο από φίλους και συγγενείς ή influencers και διασημότητες.
  • Πάνω από το ένα τρίτο (35%) τα χρησιμοποιούν για τα σχόλια.

Οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες social media για ταξίδια

Πώς οι ταξιδιώτες βρίσκουν προορισμούς και περιορίζουν τις επιλογές τους

Κατά τη φάση της έρευνας, οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν μια ποικιλία πόρων για να συλλέξουν πληροφορίες και να καταλάβουν τις επιλογές τους, συμπεριλαμβανομένων των διαδικτυακών ταξιδιωτικών γραφείων (OTAs).

  • Τα τρία τέταρτα χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης, μετα-τουριστικούς ιστότοπους και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακολουθούμενα από ιστότοπους προορισμών και OTA για ταξιδιωτική έρευνα.
  • Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν επίσης OTA για έρευνα, ανεξάρτητα από το πού κάνουν κράτηση. Το 80% επισκέπτεται ένα OTA πριν από οποιαδήποτε αγορά ταξιδιού.
  • Εξετάζοντας όσους έκαναν κράτηση σε ιστότοπο ή εφαρμογή για ξενοδοχείο, σχεδόν τα δύο τρίτα (61%) επισκέφτηκαν ένα OTA κατά τη διάρκεια αναζήτησης.
  • Περισσότεροι από τους μισούς (52%) των πελατών που έκαναν κράτηση σε έναν ιστότοπο αεροπορικής εταιρείας και το 58% με κράτηση σε έναν ιστότοπο ενοικίασης αυτοκινήτου επισκέφτηκαν έναν ΟΤΑ.
Πηγή: Expedia Group

Μεταξύ εκείνων που χρησιμοποιούν τοποθεσίες προορισμού κατά τη διαδρομή προς την αγορά:

  • Το 68% των ταξιδιωτών τις χρησιμοποιεί για έρευνα (80% στην Ιαπωνία).
  • Περισσότερο από το 40% που χρησιμοποιούν ιστότοπους προορισμού δήλωσαν ότι επηρεάστηκαν από αυτούς στη λήψη.

Οριστικοποίηση επιλογής προορισμού

Στη φάση του σχεδιασμού, οι τουρίστες εξετάζουν τις επιλογές προορισμού τους και όπως και η φάση της έρευνας, στρέφονται σε πολλούς διαφορετικούς πόρους.

  • Τα OTA είναι ένας κορυφαίος διαδικτυακός πόρος στη φάση του σχεδιασμού.
  • Ακολουθούν οι ιστοτόποι μεταφορικών, ιστότοποι ή εφαρμογές αυτοκινήτων, ξενοδοχείων και τρένων, ιστότοποι ή εφαρμογές για ενοικίαση διακοπών και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μεταξύ εκείνων που χρησιμοποιούν τοποθεσίες προορισμού κατά τη διαδρομή προς την αγορά:

Το 27% των ταξιδιωτών τις χρησιμοποιεί για προγραμματισμό (32% στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία). Αυτό υποδεικνύει ότι οι τοποθεσίες προορισμού εξακολουθούν να είναι ζωτικής σημασίας για τους ταξιδιώτες καθώς εξετάζουν τις τελικές επιλογές τους.

Οι ταξιδιώτες εξετάζουν πού και πώς να κλείσουν την απόδραση τους. Όταν αποφασίζουν πού θα κλείσουν το ταξίδι τους:

  • Σχεδόν οι μισοί (49%) είπαν ότι η καλύτερη τιμή είναι ένας σημαντικός παράγοντας.
  • Σχεδόν το ένα τρίτο (31%) λαμβάνει υπόψη τη θετική προηγούμενη εμπειρία τους με μια ταξιδιωτική επωνυμία (37% στις ΗΠΑ).
  • Το 28% αναζητά ταξιδιωτικές επωνυμίες που προσφέρουν ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης ή χρεώσεις με δυνατότητα επιστροφής χρημάτων.

Για τους προορισμούς, αυτό υπογραμμίζει τη σημασία της συνεργασίας με ταξιδιωτικούς παρόχους, συμπεριλαμβανομένων των OTA, για να μεγιστοποιήσουν την προσέγγιση χρηστών στην περιοχή.
Στόχος είναι να παραμένει ο προορισμός στο επίκεντρο καθώς οι ταξιδιώτες αποφασίζουν πού να πάνε.

Η δημιουργία μοναδικού και εντυπωσιακού περιεχομένου που προβάλλει τον προορισμό, τόσο σε εσωτερικά όσο και σε εξωτερικά κανάλια, διευρύνει την απήχηση και βοηθά στην σύνδεση με ταξιδιώτες που είναι έτοιμοι να αγοράσουν.