
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Expedia και η lastminute.com -δύο από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες online κρατήσεων στην Ευρώπη– βελτιώνουν τη διαδικασία επιστροφής χρημάτων σε ταξιδιώτες.
- Βοηθούν τους επιβάτες να διεκδικήσουν πιο εύκολα επιστροφές χρημάτων από πλατφόρμες τρίτων όταν οι πτήσεις τους ακυρώνονται από τις αεροπορικές εταιρείες.
- Παρέχουν σαφέστερες πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα που έχουν οι επιβάτες βάσει της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).
Η κίνηση αυτή έρχεται μετά από συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Συνεργασίας Προστασίας Καταναλωτών (CPC).
Ποιες αλλαγές ισχύουν για τους ταξιδιώτες
Εάν κάνετε κράτηση πτήσης μέσω της Expedia ή του lastminute.com και η αεροπορική σας εταιρεία την ακυρώσει, θα δικαιούστε πλέον επιστροφή χρημάτων εντός 14 ημερών.
Αυτό περιλαμβάνει ένα όριο επτά ημερών για την αεροπορική εταιρεία να επιστρέψει τα χρήματα στον τουριστικό πράκτορα και στη συνέχεια άλλες επτά ημέρες για να σας μεταβιβάσει ο πράκτορας αυτά τα χρήματα.
Προηγουμένως, πολλοί ταξιδιώτες αντιμετώπιζαν μεγάλες καθυστερήσεις, μερικές φορές μηνών, προτού δουν τα χρήματα τους να επιστρέφονται από ακυρωμένες πτήσεις. Και οι δύο εταιρείες έχουν δηλώσει ότι έχουν πλέον διευθετήσει τυχόν εκκρεμότητες για αποζημιώσεις.
Θα είναι επίσης πιο εύκολο για τους επιβάτες να επικοινωνήσουν με αυτά τα δύο ταξιδιωτικά γραφεία. Τα στοιχεία επικοινωνίας τους, συμπεριλαμβανομένων των αριθμών τηλεφώνου και των διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, θα παρέχονται στις ενότητες υποστήριξης ή «επικοινωνήστε μαζί μας» των ιστότοπών τους.
Και οι δύο εταιρείες έχουν επίσης δεσμευτεί να εξηγούν με σαφήνεια τα δικαιώματα των επιβατών σε περίπτωση ακύρωσης μιας πτήσης. Αυτό περιλαμβάνει το δικαίωμα επιλογής μεταξύ μεταφοράς με άλλο δρομολόγιο ή επιστροφής χρημάτων σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών.
Θα ενημερωθείτε επίσης με σαφήνεια για το πώς η αγορά πολλαπλών σκελών μιας πτήσης μέσω διαφορετικών αερομεταφορέων θα μπορούσε να επηρεάσει την ικανότητα σας να διεκδικήσετε αποζημίωση εάν ακυρωθεί μόνο ένα σκέλος. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για επιβάτες που κάνουν κράτηση για σύνθετα ταξίδια ή αναζητούν οικονομικές επιλογές.
Πότε θα τεθούν σε ισχύ οι αλλαγές
- Η lastminute.com δήλωσε ότι άρχισε να εφαρμόζει τα νέα μέτρα από την 1η Ιουλίου 2025 και θα τα έχει εφαρμόσει πλήρως έως την 1η Σεπτεμβρίου 2025.
- Η Expedia αναφέρει ότι οι τρέχουσες πρακτικές της αντιστοιχούν ήδη στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει.
Αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας της ΕΕ για τη βελτίωση της προστασίας των πελατών στον ταξιδιωτικό τομέα και εντάσσονται στο παράδειγμα τριών άλλων ταξιδιωτικών πρακτορείων, των edreams ODIGEO, Etraveli Group και Kiwi.com, τα οποία δεσμεύτηκαν να εφαρμόσουν τις ίδιες βέλτιστες πρακτικές το 2023.