
Τα ταξίδια έχουν ξεπεράσει τα πολυτελή αυτοκίνητα ως το νούμερο ένα σύμβολο επιτυχίας για τους εύπορους Αμερικανούς. Αυτό αποκαλύπτει η τελευταία έρευνα του Forbes για το 2025.
Συμμετείχαν πάνω από χίλια άτομα με καθαρή αξία μεταξύ 200.000 και 2.000.000 δολαρίων ΗΠΑ και διαπίστωσε ότι το 59% των ερωτηθέντων θεωρούν πλέον τα ταξίδια ως έναν από τους τρεις κορυφαίους δείκτες ότι «τα κατάφεραν». Μεταξύ των πιο εύπορων ερωτηθέντων με περιουσιακά στοιχεία 1 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ ή περισσότερο, το ποσοστό αυτό είναι 75%.
Η έρευνα υπογραμμίζει πώς οι εύποροι ταξιδιώτες αλλάζουν τις προτεραιότητές τους, επιλέγοντας όλο και περισσότερο αξέχαστες ταξιδιωτικές εμπειρίες αντί για υλικές αγορές, τις οποίες θεωρούν λιγότερο ικανοποιητικές σε σύγκριση.
Ταξίδια: Ένα σημαντικό μηνιαίο έξοδο για τους πλούσιους
Τα ταξίδια κατατάσσονται πλέον ως το δεύτερο υψηλότερο μηνιαίο έξοδο για τους εύπορους Αμερικανούς, με μέση δαπάνη 1.228 δολαρίων, ακριβώς πίσω από το κόστος στέγασης.
Η στροφή προς περισσότερες δαπάνες για ταξίδια έχει επίσης οδηγήσει σε έναν επαναπροσδιορισμό του τι συνιστά επιτυχία. Οι παραδοσιακοί δείκτες, όπως τα πολυτελή οχήματα (31%) και οι ηλεκτρονικές συσκευές υψηλής ποιότητας (19%), πλέον υστερούν σε σχέση με τα ταξίδια όσον αφορά τη σημασία τους ως σύμβολα επίτευξης.
Ποια είναι τα κορυφαία σημάδια επιτυχίας για τους εύπορους Αμερικανούς:
- Ταξίδια: 59%
- Πολυτελή οχήματα: 31%
- Ψυχαγωγία στο σπίτι: 29%
- Εμπειρίες (π.χ. πάρτι, θέσεις στην πρώτη σειρά): 19%
- Ηλεκτρονικές συσκευές υψηλής ποιότητας: 19%
- Ρούχα σχεδιαστών: 18%
- Συλλεκτικά αντικείμενα (π.χ. έργα τέχνης): 18%
- Αξεσουάρ σχεδιαστών (π.χ. ζώνες, τσάντες): 15%
- Κοσμήματα σχεδιαστών: 15%
- Ρολόγια σχεδιαστών: 14%
- Ποιοτικά ποτά υψηλής ποιότητας: 14%
Κίνητρα για ταξίδια
Τα κύρια κίνητρα για ταξίδια μεταξύ των εύπορων Αμερικανών αντικατοπτρίζουν μια έντονη επιθυμία για χαλάρωση και πολιτιστικό εμπλουτισμό.
- Το 57% των εύπορων ταξιδιωτών λένε ότι ταξιδεύουν για να αποσυνδεθούν και να χαλαρώσουν, καθιστώντας το τον κορυφαίο λόγο για τα ταξίδια τους.
- Το 52% ταξιδεύει για οικογενειακές διακοπές, ενώ το 44% απολαμβάνει την εξερεύνηση και τη μάθηση για νέους πολιτισμούς.
- Το 33% χρησιμοποιεί τα ταξίδια για να γιορτάσει ορόσημα, όπως γενέθλια και επετείους.
Ωστόσο, ορισμένα κίνητρα όπως οι κατασκηνώσεις ευεξίας (19%), οι περιπετειώδεις εμπειρίες (15%) και ο οικοτουρισμός (8%) κατατάσσονται χαμηλότερα, υποδεικνύοντας ότι οι μαζικά εύποροι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στη χαλάρωση, την πολιτιστική εμβάθυνση και την προσωπική απόλαυση έναντι της ακραίας περιπέτειας ή του οικολογικά συνειδητού τουρισμού.
Αυθεντικές εμπειρίες έναντι παραδοσιακών πολυτελών διαμονών
Ενώ τα ταξίδια έχουν γίνει το απόλυτο σύμβολο κοινωνικής θέσης, οι εύποροι Αμερικανοί δεν επικεντρώνονται αποκλειστικά σε πολυτελείς διαμονές.
Στην πραγματικότητα, περισσότεροι από τους μισούς (56%) των ερωτηθέντων προτιμούν αυθεντικές πολιτιστικές εμπειρίες έναντι των παραδοσιακών πολυτελών καταλυμάτων. Αυτή η προτίμηση είναι ιδιαίτερα έντονη μεταξύ των ατόμων ηλικίας 31-50 ετών, με το 74% των ταξιδιωτών σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα να επιλέγει την πολιτιστική εμβάθυνση έναντι των πολυτελών διαμονών.
Αυτή η τάση αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη στροφή προς τα βιωματικά ταξίδια. Οι εύποροι ταξιδιώτες είναι πιο πιθανό να αναζητήσουν μοναδικούς και αυθεντικούς προορισμούς και δραστηριότητες αντί να επιδοθούν απλώς σε ξενοδοχεία ή θέρετρα υψηλής ποιότητας. Είναι πρόθυμοι να βυθιστούν στις τοπικές κουλτούρες, τα φαγητά και τις δραστηριότητες που προσφέρουν ουσιαστικές, αξέχαστες εμπειρίες.
Πως κάνουν κράτηση στα ταξίδια τους
Όσον αφορά στην κράτηση ταξιδιών, οι παράγοντες που επηρεάζουν τις αγορές των εύπορων Αμερικανών υποδηλώνουν ότι η πρακτικότητα είναι πρωταρχικής σημασίας:
- Προσιτή τιμή και σχέση ποιότητας-τιμής: 62%
- Ελκυστικότητα προορισμού (π.χ. αξιοθέατα, πολιτισμός και εμπειρίες): 58%
- Ασφάλεια: 57%
- Ποιότητα διαμονής: 54%
- Ευκολία μεταφοράς (π.χ., εγγύτητα σε αεροδρόμιο): 33%