Σύνταξη: tourismtoday.gr

Μια ανάμεικτη εικόνα στα ταξίδια για το καλοκαίρι του 2025 στην Ευρώπη, αποτυπώνουν τα τελευταία στοιχεία της ForwardKeys.

Από την αναζωπύρωση σε παραθαλάσσιους προορισμούς στη Μεσόγειο έως τις αναδυόμενες αλλαγές στο προφίλ τουριστών μεγάλων αποστάσεων, η επερχόμενη υψηλή περίοδος προσφέρει τόσο ευκαιρίες όσο και προκλήσεις για τους ενδιαφερόμενους σε όλη την ήπειρο.

Η ανάπτυξη διαφέρει ανά περιοχή

Η αεροπορική χωρητικότητα συνεχίζει να αυξάνεται. Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (APAC) ηγείται με ετήσια αύξηση 10% από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο, ακολουθούμενη από την Αμερική με 9%, την Ευρώπη με 5% και τη Μέση Ανατολή και Αφρική με 4%.

Εντός της γηραιάς ηπείρου, η Νότια Ευρώπη παρουσιάζει την ισχυρότερη ανάπτυξη με 7%, ενώ η Κεντρική/Ανατολική αναπτύσσεται με 6% και η Βόρεια και η Δυτική Ευρώπη με 4%.

Οι προορισμοί για ήλιο και παραλία παραμένουν σε ζήτηση

Οι μεσογειακοί προορισμοί ηγούνται σε κρατήσεις το καλοκαίρι. Αυξημένο είναι το ενδιαφέρον για μέρη όπως η Λάρνακα (+17% έναντι του 2024), η Κατάνια (+13% έναντι του 2024) και το Ηράκλειο (+13% έναντι του 2024) της Κρήτης.

Οι ταξιδιώτες προτιμούν σαφώς λιγότερο πολυσύχναστους, ηλιόλουστους προορισμούς.

Πηγή: ForwardKeys

Απόκλιση της αγοράς της Κίνας

Οι Κινέζοι ταξιδιώτες δείχνουν μια σαφή στροφή προς τις luxury αποδράσεις το πρώτο τρίμηνο του 2025, με τις κρατήσεις να αυξάνονται σε ετήσια βάση:

  • 52% σε Economy Premium
  • 25% σε Business Class
  • 20% σε First Class

Αυτή η τάση ευθυγραμμίζεται με την άνοδο σε αφίξεις σε επιλεγμένους ευρωπαϊκούς προορισμούς, με το Βέλγιο (+339%), την Αυστρία (+112%) και την Ισπανία (+59%) να αναδεικνύονται ως οι αγορές με τις καλύτερες επιδόσεις.

Ο συνδυασμός της αυξημένης ζήτησης για άνεση και της ισχυρής ανάπτυξης σε αυτούς τους προορισμούς υποδηλώνει τη σημασία της στόχευσης Κινέζων επισκεπτών υψηλής αξίας με premium προσφορές, βασισμένες στην εμπειρία.

Πηγή: ForwardKeys

Οι Millennials προωθούν τα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια

Οι Millennials τροφοδοτούν την ενδοευρωπαϊκή ζήτηση. Στην Ισπανία, οι ταξιδιώτες ηλικίας 26-45 ετών αποτελούν το 44% στις διεθνείς κρατήσεις για το καλοκαίρι.

Αυτή η ηλικιακή ομάδα παρακινείται σε μεγάλο βαθμό από το lifestyle, τον πολιτισμό και την προσιτή τιμή, βασικοί τομείς στους οποίους οι προορισμοί πρέπει να δώσουν έμφαση στις καμπάνιες τους.

Πηγή: ForwardKeys

«Καθώς η ζήτηση γίνεται ολοένα και πιο κατακερματισμένη, οι προορισμοί πρέπει να ξεπεράσουν τις ευρείες καμπάνιες, υπογραμμίζει ο Louis Milan, επικεφαλής έρευνας στην ForwardKeys.

Τα ακριβή, μελλοντικά δεδομένα επιτρέπουν στους παράγοντες σε ολόκληρο τον ταξιδιωτικό κλάδο να εντοπίζουν ευκαιρίες ανάπτυξης, να προσαρμόζουν τα μηνύματά τους και να ενεργούν έγκαιρα.
Σε ένα καλοκαίρι που διαμορφώνεται από μεταβαλλόμενες συμπεριφορές, η διορατικότητα είναι το πιο πολύτιμο πλεονέκτημά σας.»