kefalogiannis-gaeaΜε δύο νέες συνεργασίες να παίρνουν σάρκα και οστά μέσα στο 2013 και νέα προϊόντα να μπαίνουν στα ράφια των σουπερμάρκετ η διοίκηση της Gaea θα επιχειρήσει από τη νέα χρονιά την είσοδό της στην αγορά της Βραζιλίας, δίνοντας παράλληλα μεγαλύτερη έμφαση στην αγορά της Κίνας, στην οποία ήδη δραστηριοποιείται.

 

Της Μαρίας Ακριβού

Σύμφωνα με τον δ/νοντα σύμβουλο της Gaea, Άρη Κεφαλογιάννη οι αγορές που είναι κατεξοχήν ελκυστικές για το ελληνικό λάδι είναι η Γερμανία και η Σκανδιναβία. Ως προς τα οικονομικά αποτελέσματα που θα εμφανίσει η εταιρεία για την τρέχουσα χρονιά, ο τζίρος θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, στα 11,5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι στόχοι που έχουν τεθεί για το 2013 είναι ιδιαίτερα φιλόδοξοι αφού ο κύριος Κεφαλογιάννης έχει τοποθετήσει ψηλά τον πήχη και αναμένει διαμόρφωση του τζίρου πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ με σημαντική αύξηση της κερδοφορίας. Η εταιρεία έχει στο ενεργητικό της συνεργασίες με τα καλύτερα εστιατόρια και στόχος της είναι να εξελίξει περεταίρω τη συνεργασία που έχει ξεκινήσει σε πιλοτικό επίπεδο με τα ξενοδοχεία.

Ο κος Κεφαλογιάννης μίλησε μεταξύ άλλων για τον ανταγωνισμό του ελληνικού ελαιολάδου και επέρριψε τις ευθύνες για την αύξηση των μεριδίων της Ισπανίας και της Ιταλίας στην παγκόσμια αγορά ελαιολάδου όχι μόνο στην πολιτική ηγεσία του τόπου όσο και στους ίδιους τους εκπροσώπους του κλάδου, οι οποίοι έχουν επαναπαυθεί στις δάφνες τους και δεν επενδύουν στην έρευνα και την ανάπτυξη όπως οι ανταγωνιστές τους.

“Δεν έχουμε κάνει τίποτα για να προωθήσουμε το προϊόν μας, δεν έχουμε κάνει τίποτα για να αναδείξουμε το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα που είναι η ποιότητα, ούτε έχουμε κάνει κάτι για να προωθήσουμε την ελληνική μεσογειακή διατροφή”

Η GAEA, ιδρύθηκε το 1995 και εξειδικεύεται στην παραγωγή & προώθηση premium προϊόντων διεθνώς, διαθέτοντας ένα ευρύ δίκτυο διανομής σε 28 χώρες. Η εταιρεία έχει ως στόχο να καταστεί ως η κορυφαία διεθνώς Ελληνική επωνυμία, συνώνυμη με ποιοτικά και καινοτομικά ελληνικά παραδοσιακά τρόφιμα. Τα προϊόντα της έχουν λάβει πολυάριθμες βραβεύσεις και διακρίσεις σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο με πιο πρόσφατη αυτή στη Διεθνή Έκθεση Τροφίμων- Ποτών SIAL όταν δύο από τα προϊόντα της GAEA έλαβαν βραβείο καινοτομίας.

Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας μια εταιρείας όπως η GAEA, η οποία τα τελευταία χρόνια αποσπά συνεχείς διακρίσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό;

Το μυστικό μας στηρίζεται στην ποιότητα. Είμαστε τελείως αδιαπραγμάτευτοι σε αυτό, αλλά και σε ότι αφορά την προσήλωσή μας στις αξίες και στο όραμα της εταιρείας. Ο συνδυασμός αυτών φέρνει τις βραβεύσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Κατά καιρούς έχουμε δει τη GAEA να προχωρά στη σύναψη συνεργασιών και με άλλες ελληνικές εταιρείες τροφίμων, όπως η ΚΡΟΚΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ και η ΚΡΗΤΩΝ ΑΡΤΟΣ. Πιστεύετε ότι τέτοιου είδους συνεργασίες κρίνονται απαραίτητες και δημιουργούν πιο ανθεκτικά επιχειρηματικά σχήματα μέσα στην κρίση;

Πιστεύουμε πάρα πολύ στη συνεργασία. Θεωρούμε ότι δεν έχουμε καταφέρει συλλογικά και συνολικά σαν χώρα να προωθήσουμε την ελληνική μεσογειακή διατροφή διεθνώς και άρα μέσα από κάθε συνεργασία αυξάνουμε το καλάθι των προϊόντων και τις δυνατότητες προβολής και προώθησης. Η κρίση συνέβαλλε στο ότι έγιναν όλες οι εταιρείες πολύ πιο δεκτικές στη συνεργασία ενώ στο παρελθόν ο καθένας πίστευε ότι θα τα κάνει όλα μόνος του. Αυτή τη στιγμή υπάρχει και κατάλληλο κλίμα για τέτοιου είδους συνεργασίες και τα αποτελέσματα νομίζω ότι θα είναι πολύ θετικά. Εμείς το επιδιώκουμε συνέχεια. Έχουμε ήδη υπογράψει έξι νέες συνεργασίες και θα προχωρήσουμε το 2013 σε άλλες δύο.

Πάνω από το 80% της δραστηριότητάς σας στηρίζεται στις εξαγωγές. Ποιες αγορές είναι ελκυστικές για την τοποθέτηση του ελληνικού λαδιού; Υπάρχουν σχέδια για την είσοδό σας σε νέες;

Η είσοδος σε νέα αγορά για το 2013 αφορά τη Βραζιλία. Επίσης μια αγορά στην οποία έχουμε ήδη μπει, χωρίς όμως να την έχουμε κάνει αγορά προτεραιότητας, είναι αυτή της Κίνας, την οποία σκοπεύουμε από το 2013 να αναπτύξουμε συστηματικά. Από εκεί και πέρα οι αγορές που είναι κατεξοχήν ελκυστικές για το ελληνικό λάδι είναι η Γερμανία και η Σκανδιναβία. Έχουμε εξαιρετικά καλή και μακροχρόνια συνεργασία με τους συνεργάτες μας και το γεγονός ότι η εταιρεία είναι ελληνικών συμφερόντων δεν έχει επηρεάσει τον τρόπο που μας αντιμετωπίζουν. Ούτε οι νέες αγορές μας αντιμετωπίζουν δύσπιστα. Πιστεύω ότι έχουμε μια καλή φήμη , μας ενδιαφέρει πάρα πολύ αυτό που κάνουμε και το στηρίζουμε και έτσι προχωράμε και σε νέες συνεργασίες χωρίς να υπάρχει καχυποψία λόγω της γενικότερης κατάστασης στην οποία δυστυχώς βρίσκεται η χώρα μας.

Για ποιο λόγο κατά τη γνώμη σας ενώ το ελληνικό ελαιόλαδο είναι εξαιρετικής ποιότητας, δεν βρίσκεται πρώτο στις προτιμήσεις των ξένων, με το αντίστοιχο ιταλικό και ισπανικό να παραμένουν στις πρώτες θέσεις; Το αποδίδετε σε έλλειψη τεχνογνωσίας από τις επιχειρήσεις του κλάδου ή σε περιορισμένη προώθηση των ελληνικών προϊόντων από την πλευρά του αρμόδιου Υπουργείου;

Θα έλεγα γενικότερα, όχι μόνο σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας αλλά και στον ίδιο τον κλάδο δεν έχουμε κάνει τίποτα για να προωθήσουμε το προϊόν μας. Δεν έχουμε κάνει τίποτα για να αναδείξουμε το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα που είναι η ποιότητα, ούτε έχουμε κάνει κάτι για να προωθήσουμε την ελληνική μεσογειακή διατροφή, στη βάση της οποίας βρίσκεται το ελαιόλαδο. Για όλους αυτούς τους λόγους δεν έχουμε καταφέρει να έχουμε σημαντικές τοποθετήσεις και εμπορική επιτυχία όπως έχουν οι Ισπανοί και οι Ιταλοί. Όσον αφορά την έλλειψη τεχνογνωσίας θα έλεγα ότι ιστορικά δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Έχουμε μεγαλύτερη εμπειρία και τεχνογνωσία παραδοσιακά πάνω σ’ αυτό το προϊόν, αλλά δυστυχώς τα τελευταία χρόνια οι ανταγωνιστές μας ασχολούνται πάρα πολύ με την έρευνα και επενδύουν στην εξέλιξη της παραδοσιακής τους γνώσης, κάτι που δεν γίνεται εδώ, και το οποίο φοβάμαι ότι στο μέλλον μπορεί να μας αφήσει πίσω.

Πρώτη η GAEA εισήγαγε παγκοσμίως κλιματικά ουδέτερο λάδι. Σε τι διαφέρει η διαδικασία παραγωγής του «κλιματικά ουδέτερου» ελαιόλαδου από την συνήθη πρακτική;

Ουσιαστικά δεν διαφοροποιούμε τη διαδικασία παραγωγής αυτό που κάνουμε είναι να καταγράφουμε λεπτομερώς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε κάθε στάδιο της παραγωγής. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί καταγράφοντας σε κάθε στάδιο δημιουργείς γνώση . Το awareness σου δίνει τα πραγματικά στοιχεία άνθρακα. Για παράδειγμα, στην καλλιέργεια της ελιάς εμείς πιστεύαμε πριν μπούμε σ’ αυτή την αναλυτική διαδικασία ότι το πιο επιβαρυντικό μέρος της παραγωγής είναι η παραγωγή των γυάλινων φιαλών επειδή η υαλουργική παραγωγή είναι ενεργοβόρος διαδικασία. Εβδομήντα τοις εκατό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του ελαιολάδου οφείλεται στα λίγα φυτοφάρμακα και λιπάσματα που χρησιμοποιούνται στη συμβατική καλλιέργεια του ελαιολάδου. Όταν γνωρίζεις μπορείς και να επέμβεις στις μειώσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό κατά τη γνώμη μου είναι και το πιο σημαντικό στοιχείο στη διαδικασία.

Θα δούμε μέσα στο 2013 νέα προϊόντα;

Οπωσδήποτε θα δούμε από τη νέα χρονιά καινούρια προϊόντα και μόνο από τις δύο νέες συνεργασίες που προανέφερα συν δύο πολύ ενδιαφέροντες κωδικούς στην κατηγορία των σαλτσών που ετοιμάζουμε , ένα πολύ πρωτοποριακό λάδι και πιθανώς και άλλα πράγματα.

Η αύξηση του ΦΠΑ σε συνδυασμό με την υψηλή φορολόγηση των ελληνικών επιχειρήσεων τι επιπτώσεις θα έχει στην εταιρεία;

Ειδικά στο θέμα του ΦΠΑ επειδή η εμπορία μας στην Ελλάδα είναι μόνο το 18% του τζίρου μας και στο εξωτερικό οι αγορές και οι πωλήσεις μας εξαιρούνται ΦΠΑ λόγω του ότι γίνονται εκτός της χώρας , ουσιαστικά δεν μας έχει επηρεάσει πολύ. Από εκεί και πέρα η βαριά φορολογία στις επιχειρήσεις σε συνδυασμό με όλες τις άλλες δυσκολίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην ελληνική οικονομία οπωσδήποτε μας επηρεάζουν. Μας δημιουργούν και εμάς κάποιες δυσκολίες, αλλά προς το παρόν θα έλεγα ότι το ξεπερνάμε αυτό και ότι αν πραγματικά έχουμε μπει σε μια διαδικασία μεταρρυθμίσεων ούτως ώστε να μπορούμε να ατενίζουμε σε ένα καλύτερο μέλλον, δεν θα μας πείραζε να πληρώναμε τους φόρους που πληρώνουμε αυτή τη στιγμή αν πρόκειται να μπούμε σε μια διαδικασία εξυγίανσης.

Με τι πρόσημο θα κλείσει η χρονιά και ποιοι οι οικονομικοί στόχοι για το 2013.

Το 2012 είναι μια χρονιά σταθεροποίησης θα κλείσουμε περίπου στα επίπεδα του 2011 αλλά οι στόχοι μας για το 2013 είναι πολύ φιλόδοξοι γιατί είμαστε και στη φάση που λανσάρουμε όλα τα καινούρια προϊόντα των συνεργασιών μας . Επομένως, από τα 11,5 εκατομμύρια ευρώ που θα κλείσει το 2012, ο στόχος για το 2013 είναι πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ και με σημαντική αύξηση ακόμα και της κερδοφορίας. Το 2013 το προσβλέπουμε σαν μια πολύ σημαντική χρονιά στην εξέλιξη της εταιρείας που θα κάνουμε πολλά πράγματα.

Πώς το ελληνικό λάδι μπορεί να συμβάλλει στην προώθηση του ελληνικού τουρισμού και της παράδοσής μας;

Καταρχήν νομίζω πως έχουμε όλοι καταλάβει πόσο συνδεδεμένος είναι ο τουρισμός με τη γαστρονομία, πώς μέσω του γαστρονομικού τουρισμού μπορείς να προωθήσεις τον τουρισμό και ανάποδα. Πώς μέσω του τουρισμού μπορείς να δημιουργείς πρεσβευτές για τα ελληνικά προϊόντα όταν γυρίζουν στον τόπο καταγωγής τους. Το λάδι βρίσκεται στο επίκεντρο της ελληνικής μεσογειακής διαστροφής και της κουλτούρας. Αυτό προκύπτει και από τις διεθνείς στατιστικές. Είμαστε με μεγάλη διαφορά πρώτοι, έχουμε την μεγαλύτερη κατά κεφαλήν κατανάλωση ελαιολάδου στον κόσμο και άρα αυτό που λέμε ότι το λάδι είναι στο κέντρο της διατροφικής μας και γαστρονομικής μας παράδοσης το επιβεβαιώνουν και τα στατιστικά στοιχεία. Με αυτό το σκεπτικό το ελαιόλαδο μπορεί να βοηθήσει στην προώθηση του ελληνικού τουρισμού όσο και της παράδοσής μας.

Αρκετοί επιχειρηματίες του χώρου διανέμουν τα προϊόντα τους μέσω των ξενοδοχείων, θεωρώντας πως ένα ξενοδοχείο μπορεί να αποτελέσει πύλη για την γνωριμία των τουριστών με τα προϊόντα της εταιρείας τους. Η σχέση η δική σας με τα ξενοδοχεία ποια είναι;

Έχουμε κάνει συζητήσεις για κάποιες συνεργασίες. Έχουμε δουλέψει πιλοτικά concepts, με ορισμένα προϊόντα που μπαίνουν στο ελληνικό μίνι μπαρ, όπως για παράδειγμα οι ελιές μας στο snack pack και τα πατεδάκια και είναι κάτι το οποίο θέλουμε να αναπτύξουμε. Προς το παρόν έχουμε συνεργασία με τα καλύτερα εστιατόρια, στη λογική ότι ένας μεγάλος σεφ θα πρέπει να χρησιμοποιεί και ένα εξαιρετικής ποιότητας ελαιόλαδο.