
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τις παγκόσμιες ταξιδιωτικές τάσεις, τους κορυφαίους προορισμούς και τα κίνητρα για αποδράσεις το 2025, αποκαλύπτει η Global Hotel Alliance (GHA) -η μεγαλύτερη συμμαχία ανεξάρτητων ξενοδοχειακών σημάτων στον κόσμο- με δεδομένα από τα μέλη του GHA DISCOVERY.
Top προορισμοί
- Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Ιαπωνία και η Ταϊλάνδη κατατάσσονται ως οι πιο δημοφιλείς προορισμοί διακοπών, ενώ η Κίνα ανεβαίνει στην τρίτη, ξεπερνώντας την Ισπανία.
- Η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία και η Ιταλία ισοβαθμούν για την τέταρτη θέση, απομακρύνοντας τα φαβορί του 2024 τον Καναδά και τη Χαβάη.
Πόσοι και γιατί θα ταξιδέψουν
- Το 99% σχεδιάζει αποδράσεις αναψυχής το επόμενο έτος.
- Το 93% επιλέγει διεθνή ταξίδια για διακοπές.
- Το 69% θα κάνει επαγγελματικά ταξίδια, με εταιρείες με έδρα την Κίνα, τη Γερμανία και την Ισπανία να πρωτοστατούν στην αναζωπύρωση.
- Οι ταξιδιώτες σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν έξι ταξίδια αναψυχής κατά μέσο όρο (παρόμοια με το 2024) και περισσότερα από πέντε επαγγελματικά με διανυκτέρευση το 2025 (αύξηση 13% από έτος σε έτος).
Τα επαγγελματικά ταξίδια είναι σε μεγάλο βαθμό εντός της περιοχής διαμονής, ενώ τα ταξίδια αναψυχής επεκτείνονται περαιτέρω, με την Ευρώπη και την Ασία να αποτελούν προτιμώμενες περιοχές για όλες τις αγορές πηγών.
- Οι Κινέζοι θα κάνουν τα περισσότερα επαγγελματικά ταξίδια (7 κατά μέσο όρο), ακολουθούμενοι από Γερμανούς (6) και Ιάπωνες (5).
- Για αναψυχή, οι Κινέζοι κυριαρχεί και πάλι, προγραμματίζοντας τις περισσότερες διαμονές (7). Ακολουθούν οι τουρίστες από την Ταϊλάνδη και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με προγραμματισμένα 6 ταξίδια.
Οι ταξιδιώτες από την Ευρώπη
- Οι ταξιδιώτες από την Ισπανία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο προτιμούν την Ταϊλάνδη και την Ιαπωνία ως προορισμούς διακοπών για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
- Το ανανεωμένο ενδιαφέρον για το Ντουμπάι, τη Νέα Υόρκη και την Καραϊβική αντικατέστησε τις περσινές επιλογές της Ισπανίας και της Ιταλίας.
Τα επαγγελματικά ταξίδια θα παραμείνουν εντός της περιοχής, ακολουθούμενα από την Ασία, τη Βόρεια Αμερική και, σε μικρότερο βαθμό, τη Μέση Ανατολή.
Οι ταξιδιώτες από τη Βόρεια Αμερική
- Οι Αμερικανοί σχεδιάζουν διακοπές στο εσωτερικό, καθώς και σε όλη την Ευρώπη και την Καραϊβική, με γνωστά hotspots όπως η Χαβάη, η Ισπανία και η Ιταλία να εξακολουθούν να είναι δημοφιλή.
- Ενώ η Ιαπωνία παραμένει στη λίστα, η απήχηση της έχει μειωθεί ελαφρώς από το 2023. Για τα επαγγελματικά ταξίδια, τα ταξίδια εσωτερικού θα κυριαρχήσουν το 2025.
Οι ταξιδιώτες από την Ασία
- Από την Σιγκαπούρη το 93% θα κάνει διεθνή επαγγελματικά ταξίδια, από την Κίνα επικεντρώνονται στα εγχώρια εταιρικά ταξίδια, ενώ οι Αυστραλοί στοχεύουν την Ωκεανία και οι Ινδοί τη Μέση Ανατολή για δουλειά.
- Το 75% από την την Σιγκαπούρη σχεδιάζει διακοπές στο εξωτερικό, ενώ οι Ινδοί επιλέγουν τη Μέση Ανατολή.
Η Ιαπωνία είναι ο κορυφαίος προορισμός αναψυχής για τουρίστες από την Κίνα, την Αυστραλία, την Ταϊλάνδη και τη Σιγκαπούρη, ενώ οι ταξιδιώτες από την Ιαπωνία προτιμούν την Ταϊλάνδη και οι Ινδοί ενδιαφέρονται για την Ευρώπη.
Κανόνες χαλάρωσης
Η χαλάρωση είναι ο κύριος λόγος για ταξίδια το 2025, με το 72% να δίνει προτεραιότητα. Αυτό ξεπερνά την εστίαση του περασμένου έτους στην εξερεύνηση νέων προορισμών και πολιτισμών, η οποία πλέον κατατάσσεται δεύτερη με 62%, ακολουθούμενη από την απόδραση της καθημερινότητας στην τρίτη θέση (46%).
Οικογενειακές και γαστρονομικές διακοπές, καθώς οι πόλεις και οι πολιτιστικές δραστηριότητες, παραμένουν δημοφιλείς, ενώ περισσότεροι σχεδιάζουν να ταξιδέψουν με σύζυγο ή σύντροφο, αντικατοπτρίζοντας τις τάσεις του 2024.
Ανάμειξη του παλιού με το νέο
Οι ταξιδιώτες στοχεύουν να εξισορροπήσουν νέους προορισμούς με την επανεξέταση των παλιών αγαπημένων.
Εκείνοι από την Ινδία, την Κίνα και την Ισπανία είναι πιο διατεθειμένοι να ταξιδέψουν κάπου νέα, ενώ από τη Γερμανία, τη Σιγκαπούρη και τα ΗΑΕ προτιμούν ένα μείγμα.
Σύμφωνα με τις περσινές προτιμήσεις, κυριαρχούν πόλεις και παραλίες/τροπικοί προορισμοί, περισσότερο από τα βουνά και την ύπαιθρο.
Οι φίλοι και η οικογένεια εμπνέουν
Το 43% βασίζεται σε συστάσεις από φίλους και συγγενείς, είτε μέσω από στόμα σε στόμα είτε μέσω κοινωνικών ροών, κάτι που ακολουθεί την τάση του 2024.
Τα ταξιδιωτικά περιοδικά συνεχίζουν να επηρεάζουν το 20% των μελών, διατηρώντας τη συνάφειά τους από πέρυσι.
Οι πλατφόρμες αφοσίωσης οδηγούν το δρόμο
Οι ιστότοποι, οι εφαρμογές και οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης προγραμμάτων αφοσίωσης αποτελούν πλέον την κορυφαία επιλογή για ταξιδιωτική έρευνα και κρατήσεις σε όλες τις περιοχές, συνεχίζοντας την ανοδική τάση που παρατηρήθηκε το 2023 και το 2024.
Πάνω από το ένα τρίτο (35%) στρέφεται σε αυτές τις πλατφόρμες για να αναζητήσει ξενοδοχεία.
Ενα εντυπωσιακό 50% των ταξιδιωτών στην Κίνα, την Ινδία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προτιμά να κάνει κράτηση μέσω προγράμματος επιβράβευσης ξενοδοχείων ιστότοπους ή εφαρμογές.
Οι ιστότοποι διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων (OTA) παραμένουν η δεύτερη πιο δημοφιλής πηγή έρευνας, ανταποκρινόμενοι στα πρότυπα του περασμένου έτους.
Όταν επιλέγουν πού θα μείνουν, δίνουν προτεραιότητα στην ποιότητα της διαμονής, στα οφέλη του προγράμματος αφοσίωσης και στην τοποθεσία ή τη γειτονιά του ακινήτου, όλα πάνω από την τιμή ή το εμπορικό σήμα του ξενοδοχείου.
Αυτή η κατάταξη είναι σε μεγάλο βαθμό συνεπής μεταξύ των αγορών και ακόμη και μεταξύ των επιπέδων αφοσίωσης.
Αναβαθμίσεις και αναγνώριση
Οι αναβαθμίσεις δωματίων, το πρόωρο check-in και το check out αργά διατηρούν την ιδιότητα τους ως κορυφαία προνόμια για υψηλότερα επίπεδα αφοσίωσης, ειδικά στην Ιαπωνία (94%) και τη Γερμανία (84%), ενώ οι τιμές και οι εκπτώσεις μελών παραμένουν η προτεραιότητα για χαμηλότερες μέλη της βαθμίδας.
Όπως υπογραμμίζει η Kristi Gole, αντιπρόεδρος στρατηγικής σε GHA “το 2025 υπόσχεται να είναι έτος εξερεύνησης, με προορισμούς όπως η Ιαπωνία, η Ταϊλάνδη, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Ιταλία να συνεχίζουν να αιχμαλωτίζουν τα μέλη μας, μαζί με νέα αγαπημένα όπως η Νέα Ζηλανδία και το Βιετνάμ.
Καθώς τα επαγγελματικά ταξίδια συνεχίζουν τη μακροχρόνια ανάκαμψη τους και οι μεγαλύτερες διαμονές αναψυχής βρίσκονται στο επίκεντρο, βλέπουμε μια σαφή στροφή προς το συνδυασμό εργασίας και χαλάρωσης”.