
Συνεχίζοντας τη συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τον ΣΕΤΕ, περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις ανά την Ελλάδα θα λάβουν δωρεάν εκπαίδευση και διαδικτυακά εργαλεία προκειμένου να ενισχύσουν την ανάπτυξή τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Μετά την επιτυχία της πρωτοβουλίας “Grow Greek Tourism Online” που ξεκίνησε στις αρχές Σεπτεμβρίου στην Κρήτη, όπου περισσότερες από 650 τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις εκπαιδεύτηκαν σε διαδικτυακά εργαλεία προκειμένου να ενισχύσουν την ανάπτυξή τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, η Google, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τον ΣΕΤΕ, ανακοινώνει σήμερα την επέκταση της πρωτοβουλίας στην Πελοπόννησο, τις Κυκλάδες, τα νησιά του Ιονίου, τη Μακεδονία, τα Δωδεκάνησα και την Αττική.
Ο τουρισμός είναι ένας τομέας μείζονος σημασίας για την Ελλάδα. Το 2014, εκτιμάται πως συνεισέφερε άμεσα περίπου 17 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 20,5% του ΑΕΠ και το 20% της απασχόλησης. Η ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη είναι σημαντική καθώς μια αύξηση της διαδικτυακής δραστηριότητας του ελληνικού τουριστικού κλάδου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 3%, δημιουργώντας έως και 100.000 νέες θέσεις απασχόλησης.
Το διαδίκτυο έχει διεισδύσει πλέον σημαντικά στον τομέα του τουρισμού, με το 51% των νοικοκυριών της ΕΕ να το χρησιμοποιούν για τα ταξίδια τους. Στην Ελλάδα μόνο το 10% των διεθνών τουριστικών αφίξεων προέρχεται μέσω του διαδικτύου λόγω της χαμηλής διαδικτυακής παρουσίας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα, ενώ οι διαδικτυακές αναζητήσεις για διακοπές στην Ελλάδα παραμένουν υψηλές κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους, περίπου το 70% των τουριστικών αφίξεων λαμβάνει χώρα τους καλοκαιρινούς μήνες, ενισχύοντας τη δυνατότητα αύξησης των αφίξεων πέραν της κύριας τουριστικής περιόδου.
Με την επέκταση της πρωτοβουλίας, οι επιχειρήσεις θα ενημερωθούν για τις διεθνείς τάσεις αναζήτησης των βασικών τουριστικών αγορών της Ελλάδας αλλά και του κάθε επί μέρους προορισμού καθώς και για βέλτιστες τεχνικές που αφορούν τη διαδικτυακή τους παρουσία. Επιπλέον, θα λάβουν υποστήριξη για τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων μάρκετινγκ προκειμένου να ενισχύσουν την παρουσία τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων και στους Χάρτες της Google, αλλά και να προωθήσουν τις προσφορές τους. Ελληνικές επιχειρήσεις, όπως το “Yoga on Crete”, το Aleka’s House και το City Circus χρησιμοποιούν ήδη με επιτυχία το διαδίκτυο για να έρθουν σε επαφή με επισκέπτες από όλο τον κόσμο.
H Google επεκτείνει την πρωτοβουλία με εκδηλώσεις σε Καλαμάτα και Μύκονο στις 23 και 27 Μαρτίου αντίστοιχα καθώς και σε Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Αθήνα στις 16, 21, 24 και 29 Απριλίου αντίστοιχα. Όλες οι τοπικές επιχειρήσεις – άμεσα ή έμμεσα σχετιζόμενες με τον τουρισμό – μπορούν να εγγραφούν και να παρακολουθήσουν δωρεάν τις εκδηλώσεις μέσω της ιστοσελίδας: g.co/GrowGreekTourism.
Αναπληρώτρια Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού:
“Συνεχίζουμε, με όραμα και σχέδιο, να εμπλουτίζουμε τον ελληνικό τουρισμό με νέα προϊόντα και υπηρεσίες ενισχύοντας την ανοδική του πορεία. Το διαδίκτυο και οι εφαρμογές του αποτελούν κεντρική επιλογή του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και ήδη έχουν συντελέσει στην προβολή του ελληνικού τουρισμού σε εκατομμύρια πολίτες σε όλο τον κόσμο. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η πρωτοβουλία “Grow Greek Tourism Online” η οποία επιτυχώς υλοποιήθηκε σε περισσότερες από 650 τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις οι οποίες εκπαιδεύτηκαν σε διαδικτυακά εργαλεία με στόχο να μπορέσουν να επεκτείνουν την δραστηριότητά τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η πρωτοβουλία αυτή θα επεκταθεί το επόμενο διάστημα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα και νησιά του Ιονίου. Πιστεύουμε στην δυναμική σχέση τουρισμού και τεχνολογίας γι΄αυτό και επιδιώκουμε να εξοικειωθούν με αυτή όλο και περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις. Θα μπορέσουν να προβληθούν σύγχρονα, να αναπτυχθούν σφαιρικά, να κερδίσουν αναγνώριση, και να προχωρήσουν καλύτερα.”
Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Πάνος Λειβαδάς:
“Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού μέσα από την πύλη του www.visitgreece.gr προβάλει διεθνώς με μεγάλη επιτυχία προορισμούς και εμπειρίες εκτός περιόδου τουριστικής αιχμής. Η ανταπόκριση του διεθνούς κοινού, υπογραμμίζει την αναγκαιότητα του εμπλουτισμού της τουριστική μας προσφοράς με νέα προϊόντα, στην οποία καλούνται να επενδύσουν οι Ελληνικές επιχειρήσεις. Με τον ίδιο στόχο, η Google συνεχίζει την πρωτοβουλία Grow Greek Tourism που ξεκίνησε πριν από μερικούς μήνες από την Κρήτη. Σύντομα, επιχειρήσεις με έδρα την Αττική, τη Μακεδονία, τις Κυκλάδες, την Πελοπόννησο, τα Δωδεκάνησα και το Ιόνιο θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες και να αποκτήσουν ένα πολύτιμο εργαλείο με στόχο την ανάδειξη της άγνωστης Ελλάδας και την προσέγγιση νέων κοινών στόχων.”
Πρόεδρος του ΣETE, Ανδρέας Ανδρεάδης:
“Ο ΣΕΤΕ χαιρετίζει την απόφαση της Google να επεκτείνει σε ακόμα έξι προορισμούς τη πρωτοβουλία Grow Greek Tourism Online, σχετικά με την παροχή ψηφιακών δεξιοτήτων και εργαλείων στον τουριστικό κλάδο. Κατά τη διάρκεια του 2014 παρατηρήσαμε αύξηση της χρήσης του διαδικτύου για παροχή οnline τουριστικών επιλογών και για αυτό το λόγο θεωρούμε ότι η συνέχιση της πρωτοβουλίας θα δώσει προστιθέμενη αξία, ιδιαίτερα στις μικρές επιχειρήσεις. Η ενίσχυση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι ζητούμενο ώστε να μπορέσει ο ελληνικός τουρισμός να υποστηρίξει τη θέση του και να επιτύχει τους στόχους της χρονιάς που έρχεται.”
Διευθυντής εταιρικών σχέσεων της Google Ελλάδας, Διονύσης Κολoκοτσάς:
“Εκατομμύρια μικρές επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη εκμεταλλεύονται το Διαδίκτυο. Τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία αποτελούν κινητήρια δύναμη ανάπτυξης, βοηθώντας την επέκταση αυτών των επιχειρήσεων, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και τη συνεισφορά τους στο ΑΕΠ. Στην Ελλάδα, ήδη πλήθος επιχειρήσεων προσελκύουν τουρίστες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με τη βοήθεια του διαδικτύου. Όμως υπάρχει μεγάλο περιθώριο για επιπλέον ανάπτυξη. Γι’ αυτό, επεκτείνουμε τη συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και το ΣΕΤΕ, παρέχοντας τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία σε τουριστικές επιχειρήσεις σε 6 νέους προορισμούς και τις καλούμε να συμμετέχουν στις κατά τόπους εκδηλώσεις.”
Γιατί είναι σημαντικό για μία μικρομεσαία επιχείρηση να είναι online σύμφωνα με την Google
- Μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο αναπτύσσονται τουλάχιστον δύο φορές πιο γρήγορα από εκείνες με μικρή ή καθόλου διαδικτυακή παρουσία (Internet Matters, McKinsey & Company, 2011)
- Μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο αναπτύσσονται τουλάχιστον δύο φορές πιο γρήγορα από εκείνες με μικρή ή καθόλου διαδικτυακή παρουσία – και διπλασιάζουν τις θέσεις εργασίας (A Report On Growing Micro Businesses, Lord Young for HM Government, 2013)
- Μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επωφελούνται από την έκθεση στο διαδίκτυο, αναφέρουν ότι το μερίδιο των συνολικών κερδών τους από τις εξαγωγές ήταν διπλάσιο από τις άλλες επιχειρήσεις (Internet Matters, McKinsey & Company, 2011)
- Μικρομεσαίες επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν πολύ το διαδίκτυο έχουν σχεδόν 50% περισσότερες πιθανότητες να εξάγουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους εκτός της άμεσης περιοχής τους. (Greasing the Wheels of the Internet Economy, Boston Consulting Group, 2014)
- Μεταξύ του 2010 και 2013, οι προηγμένες τεχνολογικά μικρομεσαίες επιχειρήσεις δημιούργησαν περισσότερες νέες θέσεις εργασίας και είχαν περισσότερα έσοδα από μικρομεσαίες επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν λίγη τεχνολογία. (Ahead of the Curve: Lessons on Technology and Growth from Small Business Leaders, Boston Consulting Group, 2013)
- Το Διαδίκτυο συνεισέφερε 2,7 δις ευρώ για την ελληνική οικονομία το 2010, τα οποία ισοδυναμούν με το 1,2% του συνολικού ΑΕΠ. Η τιμή ήταν πολύ κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ των 27 κατά 3,8%. Ακόμα κι έτσι, το Διαδίκτυο είναι ένας μοχλός για την επιβίωση και ανάπτυξη εν μέσω οικονομικής κρίσης: το 25% των ΜΜΕ με ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο πέτυχαν την αύξηση των εσόδων τους κατά τα τρία προηγούμενα έτη. (Boston Consulting Group – CONNECTED GREECE)
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα από το Oxford Economics, μία αύξηση στις online δραστηριότητες της ελληνικής τουριστικής αγοράς μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 3% και να δημιουργήσει 100.000 νέες θέσεις εργασίας (Oxford economics – The impact of online content on European Tourism)
Παραδείγματα επιχειρήσεων που το τόλμησαν :
Το Hera Hotel είναι ένα οικογενειακό boutique hotel, 38 δωματίων, στο κέντρο της Αθήνας, που ανακαινίστηκε πλήρως το 2004. Το 2013, παρατηρώντας τη σημαντική πτώση των προηγούμενων ετών στις κρατήσεις, αποτέλεσμα της κρίσης κυρίως λόγω των γεγονότων που έβαλαν στην Αθήνα στη «μαύρη λίστα» των τουριστών, η Ηρώ Χατζηλία επέλεξε να χρησιμοποιήσει το AdWords για να επανατοποθετήσει το ξενοδοχείο τους στον παγκόσμιο χάρτη. Μέσα σε ένα χρόνο, στοχεύοντας αποκλειστικά την αγορά των ΗΠΑ, είδε τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 52% στο δικό τους σύστημα κρατήσεων και κατά 75% στις μεγάλες πλατφόρμες κρατήσεων, τύπου Expedia. Είδε επίσης αύξηση της τάξης του 50% στα έσοδα από το εστιατόριο του ξενοδοχείου. Φέτος σκέπτεται να στοχεύσει αντίστοιχα και άλλες αγορές. Η Ηρώ δηλώνει: «Η δουλειά μου στο ξενοδοχείο είναι οι πωλήσεις. Tο Adwords και τα Google Analytics είναι τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να πετύχω τους στόχους μου». Το Adwords και τα Google Analytics φέρνουν πωλήσεις και έχει τους αριθμούς που το αποδεικνύουν.
Δείτε την ιστορία.
Τα πάντα στην Εuμέλια, αγροτουριστική μονάδα στη Λακωνία, περιστρέφονται γύρω από την αειφορία. Η ύπαρξη της Ευμέλεια βασίζεται στην εργασία εθελοντών και επισκεπτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό που θέλουν να βιώσουν τη ζωή στη φύση και την αγροτική εργασία. Ο μόνος τρόπος για να γίνει η Ευμέλεια γνωστή παγκοσμίως ήταν μέσω του διαδικτύου και, ειδικότερα, μέσω του AdWords, του YouTube και του Google+. «Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για μια μικρή, τοπική επιχείρηση να έχει παγκόσμιο αντίκτυπο, παρά μόνο AdWords», επισημαίνει ο Φραγκίσκος Καρέλας, ιδρυτής της Ευμέλεια. Μέσω του διαδικτύου έχουν έρθει επισκέπτες από την άλλη άκρη του κόσμου, από την Ιαπωνία μέχρι και την Αυστραλία, για να μείνουν και να εργαστούν στην Ευμέλεια. Επιπλέον, καθώς αναπτύσσεται το e-shop της Ευμέλεια και προστίθενται περισσότερα προϊόντα στα «ράφια» του, το AdWords θα βοηθήσει να το μάθουν όλοι όσοι ενδιαφέρονται για φυσικά, βιολογικά, Ελληνικά προϊόντα που σέβονται την αειφορία, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται. Όπως λέει και ο Φραγκίσκος, θα ήταν αδύνατον για μια μικρή, τοπική επιχείρηση σαν την Ευμέλεια, να περάσει τα σύνορα της χώρας και να γίνει γνωστή σε όλον τον κόσμο, χωρίς το διαδίκτυο και το AdWords ειδικότερα.
Δείτε την ιστορία.
Το Έναγρον, μία οικο-τουριστική επιχείρηση στον Ψηλορείτη της Κρήτης, ήταν ένα όνειρο που πραγματοποιήθηκε για ένα ζευγάρι που άφησε την πόλη για να επιστρέψει στο χωριό, τον Αξό Μυλοποτάμου, απ’ όπου και κατάγεται. Εδώ το ζευγάρι έχτισε ένα συγκρότημα κατοικιών που προσφέρει στους επισκέπτες κάτι διαφορετικό από τις γνωστές διακοπές στα Ελληνικά νησιά και τις παραλίες τους. Το Έναγρον είναι ένα μέρος με ανέσεις όπου μπορείς να χαλαρώσεις αλλά και να απολαύσεις την τοπική κουζίνα, είδη χειροτεχνίας και την αγροτική ζωή του τόπου ενώ ταυτόχρονα θαυμάζεις το εκπληκτικό τοπίο. Το Έναγρον άνοιξε το 2000 αλλά το 2005 βρέθηκε ένα βήμα πριν το κλείσιμο. Ενώ το ζευγάρι ήξερε πως υπήρχαν κάποιοι, που θα εκτιμούσαν το Έναγρον, εντούτοις δεν είχε ξεκάθαρη στρατηγική για να το πώς να τους προσεγγίσει. Όλα άλλαξαν, όταν έφτιαξαν μια ιστοσελίδα και χρησιμοποίησαν το AdWords για να επικοινωνήσουν με φυσιολάτρες από την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Από τότε, το Έναγρον αναπτύσσεται συνεχώς. Χτίστηκαν νέες κατοικίες και προστέθηκε μια πισίνα, ενώ αναπτύσσονται συνεχώς ολοένα και περισσότερες δραστηριότητες σε ξένες γλώσσες. Έτσι το Έναγρον είναι τώρα πλήρες 7 μήνες το χρόνο. Το AdWords ήταν, κυριολεκτικά, το «φιλί της ζωής» λέει ο Βασίλης Παπαδάκης, γιος των ιδιοκτητών, και πλέον Γενικός Διευθυντής του Έναγρον. «Το AdWords με βοήθησε να κρατήσω ζωντανό το όνειρο των γονιών μου και τις πόρτες του Έναγρον ανοικτές». Πιστεύει ακόμη πως με το AdWords, το Έναγρον έχει πλεονέκτημα ακόμη και απέναντι σε 5στερα ξενοδοχεία της Κρήτης. Παρόλο που δεν ανταγωνίζεται άμεσα μαζί τους από πλευράς παροχών, το Έναγρον διατηρεί μια περίοπτη θέση στην αγορά.
Δείτε την ιστορία.
To Aleka’s House είναι ένας παραδοσιακός ξενώνας στο χωριό Τσαγκαράδα του Πηλίου ο οποίος περνάει από γενιά σε γενιά εδώ και 54 χρόνια. Η Λένα, σημερινή ιδιοκτήτρια, έχει διαμορφώσει τον ξενώνα σε ένα περιβάλλον όπου συνδυάζει διαμονή, θέα στο Αιγαίο και παραδοσιακά εδέσματα. Αν και η τουριστική κίνηση το καλοκαίρι είναι ιδιαίτερα αυξημένη, το Aleka’s House αντιμετώπιζε χαμηλή ζήτηση για κρατήσεις κατά τους χειμερινούς μήνες. Για να αυξήσει την τουριστική κίνηση το χειμώνα η Λένα και οι συνεργάτες της εντόπισαν κοντινές χώρες που αναζητούν διακοπές εκτός της κύριας τουριστικής περιόδου και δημιούργησαν ανάλογες διαδικτυακές διαφημίσεις. Σύμφωνα με τη Λένα, «έτσι, καταφέραμε να προσελκύσουμε επισκέπτες από το εξωτερικό και να αυξήσουμε τις κρατήσεις».
Δείτε την ιστορία.
Το Yoga on Crete είναι Yoga Retreat, στα Σφακιά της Κρήτης. Η Ευγενία Σιβίτου, η εμπνεύστρια και ιδιοκτήτριά του, πρωτοχρησιμοποίησε το Google AdWords το 2007 αλλά δεν έμεινε ικανοποιημένη από τα αποτελέσματα και σταμάτησε. Το 2013, έχοντας ακολουθήσει συμβουλές τρίτων, αναβάθμισε την ιστοσελίδα, έκανε SEO-optimization και χρησιμοποίησε ξανά AdWords, στοχεύοντας επισκέπτες που ενδιαφέρονται για εναλλακτικές διακοπές που συνδυάζονται με γιόγκα. «Μ’ αρέσει η αμεσότητα του Google AdWords. Ξέρεις αμέσως αν αυτό που κάνεις δουλεύει, κι έχεις τη δυνατότητα να το προσαρμόζεις διαρκώς, για να πετύχεις αυτό που θέλεις», λέει με ικανοποίηση, η Ευγενία. Σήμερα, το 70% των φιλοξενούμενων στο Yoga on Crete προέρχονται από τη Δυτική Ευρώπη και τη Σκανδιναβία. Το AdWords επιτρέπει στην Ευγενία να ανταγωνίζεται, με τους δικούς της σχετικά περιορισμένους πόρους, ακόμη και τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες της Κρήτης που προσφέρουν εναλλακτικά πακέτα στους πελάτες τους. «Το AdWords είναι μαγικό», συνεχίζει, «κάθομαι σε ένα σπίτι, καλά κρυμμένο σ’ ένα στενάκι των Σφακίων, και συνομιλώ με υποψήφιους πελάτες, λάτρεις της γιόγκα, που μένουν σε χωριά τόσο μικρά και άγνωστα που πρέπει να τα βρω στο Google για να καταλάβω πού βρίσκονται»!
Δείτε την ιστορία.
Το City Circus είναι ένα ιδιαίτερο hostel στα στενά του Ψυρρή, στην Αθήνα. Οι ιδιοκτήτες, Νώντας και Δημοσθένης, γνωρίστηκαν σε μαθήματα φωτογραφίας και μαζί αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα hostel που θα αποτελεί σπίτι για τους ταξιδιώτες από όλον τον κόσμο. Ωστόσο, όπως και ο πιο έμπειρος ταξιδιώτης χρειάζεται τις σωστές οδηγίες για να βρει το δρόμο του, έτσι και για το City Circus είναι πολύ σημαντικό άνθρωποι από όλο τον κόσμο να βρίσκουν εύκολα την επιχείρηση και όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται. «Η περιοχή του Ψυρρή για ένα ξένο μοιάζει με λαβύρινθο, ωστόσο με το Χάρτη της Google μπορούν να μας βρουν πολύ εύκολα», λέει ο Δημοσθένης. Το City Circus διοργανώνει επίσης διάφορες δραστηριότητες για τους επισκέπτες του. Σύμφωνα με το Νώντα, «όλα αυτά τα ανεβάζουμε στη σελίδα μας στο Google και με αυτόν τον τρόπο κρατάμε επαφή μαζί τους ακόμη και όταν φύγουν».
Δείτε την ιστορία.