Στο πλαίσιο της ψηφιακής εποχής και της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στον επιχειρηματικό τομέα, η Google Ελλάδας υλοποίησε στις 2 Φεβρουαρίου, στο Αθηνών Αρένα, την πρώτη ενημερωτική ημερίδα σχετικά με τον τουρισμό, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, του ΕΟΤ και του ΣΕΤΕ.
Η ημερίδα ξεκίνησε με το καλωσόρισμα του Γενικού Διευθυντή της Google Ελλάδας, Στέφανου Λουκάκου, ο οποίος μίλησε για την τεχνολογική επανάσταση που βιώνουμε και τις ευκαιρίες που παρέχονται στις ελληνικές επιχειρήσεις να καινοτομήσουν μέσω του διαδικτύου. Ιδιαίτερα για τον ελληνικό τουρισμό, επισήμανε πως η χώρα μας μπορεί και πρέπει να απορροφήσει το ενδιαφέρον που υπάρχει για την ευρύτερη περιοχή χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που προσφέρει το διαδίκτυο.
Ο John Kent, CEO του youtravel.com & Aquis Hotels, μίλησε για το διαδίκτυο και την ανάγκη που ικανοποιεί τόσο για ποικιλία όσο και για φθηνότερες λύσεις, πράγμα το οποίο ουσιαστικά σημαίνει ότι όσο εντείνεται η οικονομική κρίση, τόσο θα αυξάνεται ο αριθμός των τουριστών που στρέφονται στο internet. Μάλιστα υπογράμμισε ότι το 2012 αναμένεται η Ευρώπη να αναδειχθεί ως ο μεγαλύτερος παίκτης στη διαδικτυακή ταξιδιωτική αγορά, γεγονός που μπορεί να δώσει μεγάλο προβάδισμα στο ελληνικό τουριστικό προϊόν.
Για το ελληνικό τουριστικό προϊόν μίλησε και ο brand strategist διεθνούς βεληνεκούς, Peter Economides τονίζοντας πως τα πάντα είναι ένα brand, είτε το αντιλαμβανόμαστε είτε όχι, και η Ελλάδα, αν την υποστηρίξουμε όπως της αξίζει, μπορεί να γίνει ένα από τα πιο δυνατά brands της τουριστικής βιομηχανίας.
Ο Παύλος Γερουλάνος, υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, τόνισε πως η ανάπτυξη μίας υγιούς και εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να επανέλθει η οικονομία σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, ενώ σημείωσε ότι το διαδίκτυο ανοίγει νέους δρόμους στον ελληνικό τουρισμό, αφού η online προβολή της χώρας μας σημαίνει αυτόματα προβολή σε όλο τον κόσμο.
Ιδιαίτερης σημασίας ήταν το μήνυμα του Eric Schmidt, Executive Chairman of the Board της Google, ο οποίος στο video που ετοιμάστηκε ειδικά για τη συγκεκριμένη ημερίδα, μίλησε για τη σημασία του τουρισμού στην Ελλάδα αλλά και για το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της Google για την ελληνική τουριστική αγορά και τα αξιόλογα περιθώρια ανάπτυξής της.
Στο πλαίσιο της ημερίδας παρουσιάστηκαν οι τέσσερις σύγχρονες τάσεις του internet: η αναζήτηση, η χρήση του video, τα social networks ως μέσα ανταλλαγής εμπειριών και πληροφοριών και η εύρεση πληροφορίας εν κινήσει, μέσω του κινητού. Επίσης, παρουσιάστηκαν τα πέντε στάδια του Travel: όλοι οι ταξιδιώτες ονειρεύονται, ψάχνουν, προγραμματίζουν, ταξιδεύουν και μετά μοιράζονται την εμπειρία τους. Το διαδίκτυο όχι μόνο έχει αλλάξει τις συνήθειες των ταξιδιωτών αλλά διευκολύνει και τους επιχειρηματίες, αφού όλη η πληροφορία που χρειάζονται σχετικά με τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών βρίσκεται μπροστά στα μάτια τους με ένα μόνο κλικ.
Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με την εμφάνιση του special guest της Google και κορυφαίου Έλληνα καλλιτέχνη, Σάκη Ρουβά, ο οποίος άλλωστε αποτελεί ένα δυνατό brand name και case study ισχυρής online παρουσίας.
Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι όμως και τα στοιχεία της Google σχετικά με το online και τον τουρισμό:
• Οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν ένα πολύτιμο πλοηγό για την διαδικτυακή ταξιδιωτική έρευνα: 8 από τους 10 ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν διαδικτυακή πληροφόρηση ξεκινούν από μηχανές αναζήτησης για να βρουν σχετική πληροφόρηση
• Η εντατική χρήση των διαδικτυακών μηχανών αναζήτησης είναι εμφανής: 75% των ταξιδιωτών οι οποίοι έχουν χρησιμοποιήσει μηχανές αναζήτησης, έκαναν 6 ή περισσότερες αναζητήσεις
• Υψηλή ανάκληση για διαδικτυακές διαφημίσεις που αφορούν σε όλο το φάσμα ενός ταξιδιού: 3 από τους 4 ταξιδιώτες οι οποίοι έχουν πραγματοποιήσει έρευνα στο διαδίκτυο, θυμούνται να έχουν δει διαδικτυακές διαφημίσεις, διαφημίσεις display και διαφημίσεις σε μηχανές αναζήτησης
• Η διαφήμιση σε μηχανές αναζήτησης, οι διαφημίσεις display και τα ενημερωτικά emails είναι οι πλέον αποτελεσματικές όσον αφορά το κατά πόσο επηρεάζουν τις αποφάσεις που αφορούν σε κρατήσεις
• Το διαδίκτυο είναι ένα σημαντικό κανάλι κρατήσεων υπηρεσιών τουρισμού μεταξύ των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου και ιδιαίτερα σημαντικό για αεροπορικές κρατήσεις και για κρατήσεις διαμονής
• Η τιμή και ο προορισμός είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία αποφάσεων για ένα ταξίδι. Οι καλές τιμές θεωρούνται κινητήριος δύναμη για τις online αγορές.
Τα έσοδα από τον online τουρισμό αγγίζουν το 1 τρισεκατομμύριο ετησίως και αυτό δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο!