Η Gen Ζ αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή της τουριστικής ανάπτυξης στην Ευρώπη, σύμφωνα με τη νέα έκθεση “2025 Portrait of European Travellers™” της MMGY, που παρουσιάστηκε στο HospitalityNet.

Τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι οι νεότεροι ταξιδιώτες ξοδεύουν περισσότερα, ταξιδεύουν συχνότερα και επηρεάζουν καθοριστικά τις τάσεις της αγοράς.

Περισσότερες δαπάνες – περισσότερα ταξίδια

Η Gen Z σχεδιάζει να δαπανήσει κατά μέσο όρο 6.434 δολάρια σε διεθνή ταξίδια μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ποσό που υπερβαίνει κάθε άλλη ηλικιακή ομάδα. Παράλληλα, προγραμματίζει 3,4 ταξίδια αναψυχής τα επόμενα δύο χρόνια, δείχνοντας μεγαλύτερη διάθεση για εξερεύνηση και εμπειρίες.

Σχεδόν οι μισοί νέοι ταξιδιώτες (45%) δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για οργανωμένες ομαδικές εκδρομές, γεγονός που δημιουργεί σημαντικές προοπτικές για τους tour operators και τα ταξιδιωτικά γραφεία.

Η Ευρώπη στο επίκεντρο

Η Ευρώπη παραμένει ο πρώτος προορισμός: το 95% των ερωτηθέντων σκοπεύουν να ταξιδέψουν εντός ηπείρου, με κορυφαίες επιλογές την Ελλάδα, την Ισπανία και την Ιταλία. Οι τρεις χώρες συγκεντρώνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον, όχι μόνο για τις παραδοσιακές καλοκαιρινές διακοπές, αλλά και για θεματικές εμπειρίες που συνδυάζουν πολιτισμό, γαστρονομία και αυθεντικότητα.

Τεχνολογία και βιωσιμότητα

Η νέα γενιά ενσωματώνει όλο και περισσότερο την τεχνολογία στα ταξίδια της: το 48% των Ευρωπαίων δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (AI) για να σχεδιάσουν προγράμματα, να βρουν προορισμούς ή να οργανώσουν δραστηριότητες.

Παράλληλα, η βιωσιμότητα παραμένει κρίσιμο κριτήριο: το 48% των ταξιδιωτών υποστηρίζει ότι οι πράσινες πρακτικές επηρεάζουν άμεσα τις επιλογές τους.

Ο ρόλος του αθλητικού τουρισμού

Ιδιαίτερη δυναμική αναμένεται να έχει ο αθλητικός τουρισμός. Σχεδόν ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους (24%) και σχεδόν οι μισοί της Gen Z (49%) δηλώνουν ότι σκοπεύουν να ταξιδέψουν σε ΗΠΑ, Μεξικό ή Καναδά για το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου 2026.

Οι Βρετανοί ταξιδιώτες ξεχωρίζουν, προγραμματίζοντας δαπάνες που φτάνουν κατά μέσο όρο τα 8.275 δολάρια ανά ταξίδι, επιβεβαιώνοντας τον αθλητισμό ως ισχυρό μοχλό ανάπτυξης για τους προορισμούς που φιλοξενούν μεγάλες διοργανώσεις.

Η έκθεση της MMGY δείχνει ότι η Γενιά Ζ δεν αποτελεί απλώς ανερχόμενο κοινό, αλλά τον κύριο μοχλό ανάπτυξης του τουρισμού στην Ευρώπη. Με υψηλότερη αγοραστική δύναμη, μεγαλύτερη συχνότητα ταξιδιών και ενδιαφέρον για αυθεντικές, βιώσιμες εμπειρίες, η Gen Z διαμορφώνει τις στρατηγικές ξενοδοχείων, αεροπορικών εταιρειών και ταξιδιωτικών φορέων.

Η επόμενη δεκαετία αναμένεται να σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για τον ευρωπαϊκό τουρισμό, με την Ελλάδα να βρίσκεται σταθερά στις πρώτες επιλογές των νεότερων ταξιδιωτών.