του Γιάννη Τσιρογιάννη

Το επιτυχημένο Honda Civic αποκτά τον ανανεωμένο πετρελαιοκινητήρα 1.6 που εξελίχθηκε για να ανταποκρίνεται στις νέες, πιο αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Η ισχύς ανέρχεται στους 120 ίππους και η ροπή στα 30,4 kgm μόλις από τις 2.000 σ.α.λ., ωστόσο, υπάρχουν αρκετές βελτιώσεις που μειώνουν περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων καλύπτοντας τις νέες αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Η Honda αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10” και μέγιστη ταχύτητα 201 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και από τον Αύγουστο θα είναι διαθέσιμος και με το νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της Honda.

Για τη μείωση των εκπομπών ρύπων του κινητήρα και ιδιαίτερα των σωματιδίων και των οξειδίων του αζώτου (NOx), η φίρμα έκανε μια σειρά από βελτιώσεις, όπως αναβάθμιση του τούρμπο και του θαλάμου καύσης στους κυλίνδρους όπως επίσης και τροποποίηση της μέγιστης πίεσης ανάφλεξης και της ανακυκλοφορίας καυσαερίων.

Επίσης υπήρξε βελτίωση του καταλύτη και του φίλτρου σωματιδίων, χρήση χαλύβδινων εμβόλων για μείωση θερμικών απωλειών, νέα «καδένα» χαμηλής τριβής κλπ., αλλά και κάποιες επεμβάσεις που είχαν ως αποτέλεσμα και τη μείωση του θορύβου και των κραδασμών. Βελτιώσεις υπάρχουν επίσης και στο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Η τιμή του Civic Diesel ξεκινάει από τα 22.120 ευρώ, με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης για κίνδυνο μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγή σύγκρουσης, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα επαναφοράς στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ΚΟΚ, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα, συναγερμό, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, οθόνη αφής, Bluetooth, 2 θύρες USB, θύρα HDMI και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.

Στο δρόμο προς και από το Λουτράκι και τις πέριξ διαδρομές μέχρι τη λίμνη Βουλιαγμένης, το πετρελαιοκίνητο Civic απέδειξε πως υιοθετεί στο έπακρο τις οδηγικές αρετές των βενζινοκίνητων αδελφών του, με τη διαφορά πως αποδείχτηκε όπως αναμενόταν αρκετά πιο οικονομικό σε καύσιμο αλλά και με πλουσιότερη ροπή εκεί που συνήθως τη χρειάζεσαι, σε χαμηλό εύρος περιστροφής.

Άνετο, ασφαλές και σίγουρο σε κάθε περίπτωση, είναι δεδομένο πως θα βάλει δύσκολα στους Ευρωπαίους ανταγωνιστές.