
του Γιάννη Τσιρογιάννη
Στην πίστα των Μεγάρων είχαμε τη δυνατότητα το προηγούμενο διάστημα να δοκιμάσουμε και να θαυμάσουμε το εκπληκτικό όπλο επιδόσεων της Hyundai, το i30N.
Χωρίς υπερβολή πρόκειται για το απόλυτο value for money hot hatch της κλάσης, το οποίο προσφέρει ατόφια οδηγική απόλαυση χωρίς συνάμα να απαιτεί από τον κάτοχό του μια περιουσία.
Το πρώτο αυτοκίνητο της σειράς N της Hyundai προσφέρεται πλέον στη χώρα μας με τον κωδικό i30 N. Για την κίνηση του χρησιμοποιείται ένας 2λιτρος βενζινοκινητήρας με τούρμπο, ο οποίος παράγει 250 ίππους στη «βασική» έκδοση (από 26.990 ευρώ) και 275 παρακαλώ στην κορυφαία έκδοση Performance Package.
Χαρακτηριστικό γνώρισμα της σπορ ιδιοσυγκρασίας αλλά και της οδηγικής απόλαυσης, αποτελεί το γεγονός πως προσφέρει δυνατότητα ρύθμισης τόσο του εκπληκτικού επιτηδευμένου ήχου όσο και του ισχυρού κινητήρα.
Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση της ανάρτησης ξεχωρίζει στο ιδιαίτερο στήσιμο του προσθιοκίνητου hot hatch.
Για την καλύτερη διαχείριση της ισχύος του κινητήρα, υπάρχει σύστημα προσαρμογής των στροφών κατά το κατέβασμα των σχέσεων στο κιβώτιο, ώστε αυτές να γίνονται πιο ομαλά.
Διαθέσιμο επίσης είναι ένα σύστημα “launch control” για ομαλές γρήγορες εκκινήσεις, π.χ. σε μια πίστα, χωρίς να «πνίγεται» ο κινητήρας από τα ηλεκτρονικά συστήματα.
Η έκδοση των 275 ίππων (από 28.750 ευρώ με βασιλικό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας) διαθέτει εκτός όλων των άλλων και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο βελτιώνει δραστικά την ακρίβεια της συμπεριφοράς είτε σε δημόσιο δρόμο είτε στην πίστα.
Τώρα σε ότι αφορά στις επιδόσεις, η Hyundai ανακοινώνει επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 6,4” για την έκδοση των 250 ίππων και 6,2” για την έκδοση των 275 ίππων.
Συμπερασματικά πρόκειται για το πρώτο ικανό Hyundai να βάλει δύσκολα στον κραταιό (γερμανικό) ανταγωνισμό, σε μια κατηγορία όπου ουσιαστικά η κορεάτικη φίρμα έλαμπε τα προηγούμενα χρόνια δια της απουσίας της. Και σ’ ανώτερα λοιπόν…
Υ.Γ.: Τα εύσημα για την εκδήλωση στα Μέγαρα, ανήκουν τόσο στον Θανάση Αγγελή όσο και στη Μαρία Φίλου.