Καθώς το 2025 ολοκληρώνεται, οι ταξιδιωτικές προβλέψεις για το 2026 συγκλίνουν σε δύο δυναμικές τάσεις, πιο ουσιαστικά, βιώσιμα ταξίδια και πλήρως εξατομικευμένες εμπειρίες, σύμφωνα με τη νέα ανάλυση της InsureMyTrip.

Με το τέλος του 2025 να πλησιάζει, οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί παρουσιάζουν τις προβλέψεις τους για τη νέα χρονιά. Μετά τις τάσεις που ανακοίνωσαν εταιρείες όπως οι Priceline και American Express, η InsureMyTrip δημοσιεύει τη δική της έρευνα, εντοπίζοντας δύο βασικές μετατοπίσεις στη συμπεριφορά των ταξιδιωτών. Mεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση και την απαίτηση κάθε ταξίδι να αντανακλά απόλυτα τα προσωπικά ενδιαφέροντα του ταξιδιώτη.

Όπως εξηγεί η Sara Boisvert, marketing director της εταιρείας, το ταξίδι του 2026 γίνεται πιο «βραδύ», πιο αυθεντικό και πιο προσαρμοσμένο. «Οι ταξιδιώτες επιλέγουν εμπειρίες με νόημα, με ρυθμούς που τους εκφράζουν, δίνοντας έμφαση στην αυθεντικότητα και στη μετρήσιμη βιωσιμότητα», σημειώνει.

Romantasy και ταξίδια εμπνευσμένα από βιβλία και ταινίες

Η άνοδος των hashtags όπως #beachread και η αυξημένη αναζήτηση για “best books for holiday” δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες αναζητούν όχι μόνο το κατάλληλο ανάγνωσμα, αλλά και προορισμούς που μεταφέρουν αισθητικές τάσεις από τον κόσμο των βιβλίων και των σειρών στο πραγματικό ταξίδι. Κατά την Boisvert, το 2026 θα δούμε αύξηση των «romantasy» διακοπών, με επισκέψεις σε κάστρα, δάση και χώρους που μοιάζουν με σκηνικά φαντασίας.

Road trips σε νέα μορφή

Η τάση του #vanlife διαμορφώνει ξανά το road trip, που εξελίσσεται σε μια πιο ήρεμη, κοινωνική και συνδεδεμένη εμπειρία. Σύμφωνα με την InsureMyTrip, οι αναζητήσεις για road trip apps αυξήθηκαν 457% μέσα σε έναν χρόνο — και κατά 92% μόνο το τελευταίο τρίμηνο.

Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης θα συνδέουν ταξιδιώτες που θέλουν να μοιραστούν έξοδα ή παρέα στη διαδρομή, ενώ οι εφαρμογές θα προτείνουν εναλλακτικές διαδρομές χαμηλής κίνησης ή ταξίδια που συνδυάζουν τρένο και οδήγηση.

Glow-cations & wellness retreats

Ο wellbeing τουρισμός ενισχύεται με έμφαση στην αποκατάσταση και την ανάγκη για διακοπές που προσφέρουν πραγματική ανάσα. Spa retreats, yoga breaks και detox διακοπές συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, ενώ οι ταξιδιώτες αναζητούν παράλληλα δραστηριότητες που τους φέρνουν πιο κοντά στο τοπικό στοιχείο: μαθήματα μαγειρικής, μικρές δράσεις αναδάσωσης, meditation και forest bathing για ουσιαστική αποσύνδεση από τις οθόνες.

Η τεχνητή νοημοσύνη ως «εργαλείο εξατομίκευσης»

Οι ταξιδιώτες πλέον χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο εργαλεία ΑΙ — και σύμφωνα με την InsureMyTrip, αυτό θα αυξηθεί. Η Boisvert προβλέπει ότι το 2026 η τεχνητή νοημοσύνη θα προσφέρει διαδρομές, itineraries και «έξυπνους» χρόνους επίσκεψης, ώστε κάθε ταξίδι να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του χρήστη. Παράλληλα όμως, η αυθεντικότητα παραμένει ζητούμενο: οι ταξιδιώτες θα επιλέγουν τεχνολογία που «βελτιώνει» την εμπειρία, χωρίς να αντικαθιστά την ανθρώπινη επαφή ή τη μοναδικότητα του προορισμού.