Η κορυφαία ταξιδιωτική έκθεση, μεταδίδει τις τελευταίες ειδήσεις από την ψηφιακή έκδοση του ITB Berlin Convention 2022 online στο ITB Newsroom και στο ITB Berlin News.

 

Τις προηγούμενες ημέρες το συνέδριο της ITB Berlin Convention έδωσε το εναρκτήριο λάκτισμα για τη φετινή ITB.

Περισσότεροι από 220 εμπειρογνώμονες αντάλλαξαν απόψεις για σημαντικά θέματα του κλάδου, όπως το μέλλον και η ανθεκτικότητα, η ψηφιοποίηση και η βιωσιμότητα, σε περισσότερες από 100 συνεδρίες.

Με την Digital Business Day στις 17 Μαρτίου, η ITB Berlin εισέρχεται στον δεύτερο γύρο της. Σε αυτή την εκδήλωση η κορυφαία ταξιδιωτική εμπορική έκθεση στον κόσμο φέρνει σε επαφή αγοραστές και παρόχους για συνομιλίες ήχου και βίντεο, ώστε να καταστεί δυνατή η επιτυχημένη επιχειρηματική δραστηριότητα.

Οι συμμετέχοντες μπορούν να επωφεληθούν από την ευκαιρία να προετοιμαστούν κατά τη διάρκεια των ημερών προετοιμασίας στις 15 και 16 Μαρτίου, αποκτώντας πρόσβαση στο εργαλείο δικτύωσης, δημιουργώντας ένα προφίλ και ενημερώνοντας το περιεχόμενο.

Τα τελευταία νέα:

Μείωση των εκπομπών στο μισό μέσα σε δέκα χρόνια

Ερευνητής για το κλίμα συμβουλεύει την τουριστική βιομηχανία να καταβάλει μεγαλύτερες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών CO₂.

Η ανθρωπότητα βρίσκεται επί του παρόντος σε “πορεία προς την καταστροφή”, αλλά αν αντί για αργές αλλαγές υπάρξει ριζική αντίδραση για την προστασία του κλίματος, είναι ακόμη δυνατό να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη στον 1,5 βαθμό.

Αυτή ήταν η θετική άποψη που εξέφρασε ο καθηγητής Dr. Johan Rockström, διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας για το Κλίμα του Πότσδαμ και καθηγητής Έρευνας του Συστήματος της Γης στο Πανεπιστήμιο του Πότσδαμ, στην κεντρική ομιλία του στο Responsible Tourism Track την Πέμπτη. Και ο τομέας του τουρισμού μπορεί επίσης να αποτελέσει μέρος της λύσης.

Η Σουηδία και η Μαδρίτη προηγούνται στον βιώσιμο τουρισμό

Η Σουηδία και η Μαδρίτη βρίσκονται πολύ μπροστά στον δείκτη βιώσιμου ταξιδιού
Αυξημένη ζήτηση για ταξιδιωτικές προσφορές και μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση.

Τα τελευταία ευρήματα του “Sustainable Travel Index” αποκαλύπτουν ότι η ευαισθητοποίηση για τη βιωσιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος καθίσταται ολοένα και πιο σημαντικός παράγοντας, ο οποίος έχει ενταθεί και γίνει πιο εμφανής ως αποτέλεσμα της πανδημίας.

Η έκθεση της εταιρείας ερευνών αγοράς Euromonitor International, η οποία παρουσιάστηκε στην κεντρική ομιλία “Από τους προορισμούς με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στον αναγεννητικό τουρισμό: Boundaries and Implementation” από την Carolin Bremner, επικεφαλής του τμήματος έρευνας για τα ταξίδια και τον τουρισμό, δείχνει ξεκάθαρα τις επιπτώσεις στον τομέα του τουρισμού.

Μεταξύ των χωρών η Σουηδία κατατάσσεται πρώτη, ακολουθούμενη από τη Σλοβακία και την Αυστρία. Πρώτη μεταξύ των πόλεων είναι η Μαδρίτη, μπροστά από τη Στοκχόλμη και το Δουβλίνο.

Η αυξανόμενη πίεση που ασκείται στον κλάδο απαιτεί περαιτέρω μέτρα

Η πίεση που ασκείται στον τουριστικό κλάδο για τη θέσπιση αποτελεσματικών μέτρων προστασίας του κλίματος αυξάνεται.

Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντική μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που υπερβαίνει την απλή μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Αυτή ήταν η ουσία της συζήτησης με τίτλο “Η ουδετερότητα του άνθρακα δεν αρκεί”, κατά την οποία το πάνελ παρουσίασε επίσης συμπεράσματα και προτάσεις για την κατάργηση των πτήσεων μικρών αποστάσεων, καθώς και για τη δέσμευση και τη γεωλογική αποθήκευση άνθρακα.

Στη συζήτηση που συντόνισε ο Randy Durband, διευθύνων σύμβουλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αειφόρου Τουρισμού (GSTC), συμμετείχαν η Dr. Susanne Etti, ειδικός στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην Intrepid Travel, η Céline Olesen, υπεύθυνη εταιρικών συνεργασιών στην Climeworks, ο Christian Delom, εκτελεστικός διευθυντής στο A World for Travel, EVORA Forum, και η Jane Ashton, διευθύντρια βιωσιμότητας στην easyJet και την easyJet Holidays.

Η επικοινωνία διευκολύνει τους πελάτες να επιλέγουν αντίστοιχα προϊόντα

Ο τουρισμός με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα γίνεται όλο και πιο σημαντικό ζήτημα τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους πελάτες. Στη συνεδρία με τίτλο “Από τους ουδέτερους ως προς τον άνθρακα προορισμούς στον αναγεννητικό τουρισμό: Boundaries and Implementation”, την οποία συντόνισαν ο καθηγητής Dr. Willy Legrand και η Xenia zu Hohenlohe, το επίκεντρο ήταν η επίτευξη στόχων ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα. Στη συζήτηση συμμετείχαν η Sally Davey, διευθύνουσα σύμβουλος της Travalyst, ο Jeremy Smith, συνιδρυτής του Tourism Declares a Climate Emergency, η Petra Thomas, διευθύνουσα σύμβουλος του forum anders reisen e.V. – ένωση για τον αειφόρο τουρισμό, και η Jennifer Koskelin Gibbons, υπεύθυνη εκστρατείας για το The Palau Pledge στο Palau Legacy Project.

Τουριστική αρχή γίνεται κέντρο βοήθειας για τους πρόσφυγες

Πώς οι γυναίκες δημιουργούν ρεαλιστικές και υποστηρικτικές λύσεις σε περιόδους κρίσης

Τις τελευταίες ημέρες η Natalia Turcanu, επικεφαλής της τουριστικής αρχής της Δημοκρατίας της Μολδαβίας, προσέφερε ένα εντυπωσιακό παράδειγμα επιτυχημένης γυναικείας ηγεσίας σε περιόδους κρίσης.

Μετέτρεψε αιφνιδιαστικά την τοπική της αρχή, που στελεχώνεται αποκλειστικά από γυναίκες, σε κέντρο υποδοχής προσφύγων από την Ουκρανία, η οποία περιβάλλει τη μικρή χώρα της νότιας Ευρώπης στις βόρειες, νότιες και ανατολικές πλευρές της. Στη συζήτηση του πάνελ η Turcanu παρουσίασε τη χώρα της σε μια κεντρική ομιλία. Γυναίκες από την Ινδία, τη Νότια Αφρική, την Ιορδανία και την Ινδονησία παρουσίασαν επίσης τα έργα τους.

Η τουριστική βιομηχανία πρέπει να επιδείξει μεγαλύτερη ποικιλομορφία
Οι γυναίκες και οι έγχρωμοι εξακολουθούν να υποεκπροσωπούνται στις αίθουσες συνεδριάσεων των διοικητικών συμβουλίων

Ο κόσμος είναι ποικιλόμορφος και πολύπλευρος – και αυτό είναι που τον κάνει να ευδοκιμεί ο τουρισμός. Οι ταξιδιώτες θέλουν να εξερευνήσουν κάθε γωνιά και πτυχή του πλανήτη και οι τουριστικές εταιρείες διαθέτουν τα αντίστοιχα προϊόντα. Όσον αφορά όμως την ποικιλομορφία στον κλάδο, τα λευκά, ευρωπαϊκά (ανδρικά) πρόσωπα εξακολουθούν να κυριαρχούν στις αίθουσες συνεδριάσεων και να υπαγορεύουν τις αποφάσεις πρόσληψης. Αυτό πρέπει και θα αλλάξει – τα μέλη του πάνελ που συζήτησαν για την ποικιλομορφία, την ισότητα και την ένταξη είχαν επίγνωση αυτού.

Οι  εργαζόμενοι στον τουρισμό πλήττονται δυσανάλογα από την πανδημία

Οι εταιρείες συχνά δεν έχουν επαρκή επίγνωση των ευθυνών τους

Η κρίση του κορονοϊού έχει επηρεάσει ολόκληρη την τουριστική βιομηχανία, αλλά οι άτυποι εργαζόμενοι της έχουν υποφέρει περισσότερο απ’ όλους. Από τους οδηγούς ταξί μέχρι τους ανεξάρτητους ξεναγούς και τους πολιτιστικούς καλλιτέχνες, αποτελούν σημαντικό παράγοντα του τουρισμού σε όλο τον κόσμο και αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο ποσοστό του κλάδου.

Η πανδημία ανέδειξε την επισφαλή κατάσταση αυτών των ανθρώπων. Οι εμπειρογνώμονες που συμμετείχαν σε συζήτηση σε πάνελ συζήτησαν πιθανές λύσεις για τη δημιουργία μεγαλύτερου σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των άτυπων εργαζομένων.

Η LGBTQ+ κοινότητα είναι έτοιμη να ταξιδέψει

Τα μέλη βλέπουν ότι η πανδημία προσφέρει πολλές ευκαιρίες για την αύξηση της ανοχής

Για πολλούς τουριστικούς προορισμούς, η ταξιδιωτική κοινότητα LGBTQ+ αποτελεί μια σταθερή και αξιόπιστη αγορά. Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο David Paisley, ανώτερος διευθυντής ερευνών της Community Marketing & Insights (CMI) δήλωσε ότι η “δική του” κοινότητα είναι έτοιμη να ταξιδέψει.

Ακόμη και μετά τις άλλες μεγάλες κρίσεις της 11ης Σεπτεμβρίου και του SARS, η κοινότητα αυτή ήταν η πρώτη που ταξίδεψε ξανά. Ίσως αυτό να συνέβαινε και τώρα. “Ίσως επειδή έχουμε υψηλά ποσοστά εμβολιασμού, ίσως επειδή θέλουμε ακόμη περισσότερες επαφές μετά από συχνή εμπειρία κοινωνικής απομόνωσης”. Στη συνέχεια, σε ένα πάνελ που συντόνισαν η Rika Jean Francois, επίτροπος ΕΚΕ της ITB Berlin, και ο Thomas Bömkes, διευθύνων σύμβουλος της Diversity Tourism GmbH, συμμετείχαν στη συζήτηση οι εξής Giovanna Ceccherini, σύμβουλος της AITGL – Associazione Italiana del Turismo Gay & Lesbian, Felipe Cardena, πρόεδρος του Κολομβιανού Εμπορικού Επιμελητηρίου LGBT, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της IGLTA, Janette Carter, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ της VISIT TAMPA BAY, Kristi Kavanaugh, αντιπρόεδρος παγκόσμιου μάρκετινγκ και πωλήσεων της Aspen Snowmass, και Frédéric Boutry, συντονιστής LGBT της Visit Brussels.

 

Δεν προσελκύει όλους τους επισκέπτες, αλλά μόνο τους κατάλληλους

Κάνοντας τη βιωσιμότητα προσιτή μέσα από καλά ειπωμένες ιστορίες

Η βιωσιμότητα είναι μια μεγαταστροφή, την οποία δεν μπορεί να αποφύγει ούτε το τουριστικό μάρκετινγκ. Ένα πράγμα είναι βέβαιο, καθώς ο τομέας ξεκινά και πάλι μετά την πανδημία: οι ημέρες κατά τις οποίες οι περισσότεροι άνθρωποι και οι περισσότερες ξενοδοχειακές κλίνες ήταν οι μόνοι παράγοντες επιτυχίας έχουν οριστικά τελειώσει. Τους τρόπους με τους οποίους οι προορισμοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν την αφήγηση ιστοριών ως εργαλείο προκειμένου να προσελκύσουν ταξιδιώτες με περιβαλλοντική συνείδηση και να τονώσουν τον ενθουσιασμό τους, καθώς και τα πλεονεκτήματα για τους ίδιους τους προορισμούς, εξήγησε ο Rob Holmes, ιδρυτής και επικεφαλής στρατηγικής | GLP Films στην ομιλία του “Sustainability Storytelling for Destination Management”.

Τέσσερα στάδια προς την ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα και πέραν αυτού
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι αναφέρουν τις φιλικές προς το περιβάλλον δραστηριότητες των εταιρειών τους

Τα ξενοδοχεία μπορούν να υλοποιήσουν τα περιβαλλοντικά τους αντικείμενα τόσο από πάνω προς τα κάτω όσο και από κάτω προς τα πάνω. Πρέπει όμως να το κάνουν και να το κάνουν τώρα. Αυτή την επείγουσα έκκληση, σε συνδυασμό με μια ιδέα τεσσάρων σταδίων, από τα βασικά μέτρα μέσω της ουδετερότητας του άνθρακα έως τις “καθαρές θετικές” τουριστικές εγκαταστάσεις, απηύθυνε ο πρόεδρος της Sustainable Hospitality Alliance, Wolfgang Neumann, σε μια ομάδα διεθνών CEOs από ξενοδοχειακές αλυσίδες. Στην εκδήλωση αυτή περιέγραψαν πώς σκοπεύουν να κάνουν τα λόγια πράξη.

Πώς μπορούν οι πάροχοι μεταφορών να γίνουν ουδέτεροι ως προς τον άνθρακα;
Καινοτομία, συμπράξεις και διαφάνεια για ένα μέλλον με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα

Η μερίδα του λέοντος του αποτυπώματος άνθρακα που προκαλεί ο τουρισμός αφορά το ίδιο το ταξίδι. Ένα πάνελ υψηλού επιπέδου με εμπειρογνώμονες σε θέματα βιωσιμότητας υπό τον τίτλο “It’s the Journey that Matters: Challenges and Opportunities in Sustainable Mobility” συζητήθηκαν οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις για να γίνουν τα μελλοντικά ταξίδια βιώσιμα και ουδέτερα ως προς τον άνθρακα. Δύο από τα μέλη του πάνελ, η Fatima da Gloria de Sousa, αντιπρόεδρος, Αειφορία της Air France-KLM, και ο Dr. Thomas Becker, αντιπρόεδρος, Αειφορία, Mobilit