Η αύξηση του κόστους στα ισπανικά ξενοδοχεία οδηγεί σε προβλήματα στελέχωσης και πιέζει την ποιότητα των υπηρεσιών, προειδοποιεί ο CEO της Jet2, Steve Heapy, τονίζοντας ότι οι ταξιδιώτες γίνονται όλο και πιο ευαίσθητοι στην τιμή

 

Την ανάγκη διαχείρισης του αυξανόμενου κόστους λειτουργίας και των συνεπειών του στον ξενοδοχειακό τομέα της Ισπανίας επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Jet2, Steve Heapy, μιλώντας σε εκδήλωση στην πρεσβεία της Ισπανίας στο Λονδίνο.

Όπως ανέφερε, το κόστος διαμονής σε ξενοδοχεία έχει αυξηθεί κατά 30% τα τελευταία τρία χρόνια λόγω ανατιμήσεων σε προσωπικό, τρόφιμα και καύσιμα – χωρίς αντίστοιχη αύξηση στους μισθούς των ταξιδιωτών. «Η τιμή αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία στις επιλογές των ταξιδιωτών», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο Heapy συνέδεσε επίσης τις περσινές διαμαρτυρίες για τον υπερτουρισμό με την έλλειψη προσιτής στέγασης για τους κατοίκους, ένα ζήτημα που επηρεάζει άμεσα και τη στελέχωση των ξενοδοχείων. «Πολλά ξενοδοχεία αδυνατούν να βρουν προσωπικό επειδή το κόστος στέγασης είναι απαγορευτικό», σημείωσε, προσθέτοντας ότι ορισμένες επιχειρήσεις αναγκάζονται να μετατρέψουν παλιά διαμερίσματα σε καταλύματα για εργαζόμενους.

Η έλλειψη προσωπικού, όπως τόνισε, απειλεί την ποιότητα των υπηρεσιών, κάτι που θα μπορούσε να πλήξει την εικόνα της Ισπανίας ως τουριστικού προορισμού. «Δεν θα ήθελα η Ισπανία να θεωρηθεί προορισμός που χάνει σε ποιότητα», ανέφερε, εκφράζοντας πάντως την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι οι πολιτικοί δείχνουν ενδιαφέρον για την επίλυση των προβλημάτων.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι η ποιοτική διαφορά ανάμεσα στην Ισπανία και ανταγωνιστικούς προορισμούς όπως η Τουρκία έχει πλέον μειωθεί αισθητά.

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος του Σαν Μπαρτολομέ ντε Τιραχάνα (Κανάρια Νησιά), Marco Pérez, υποστήριξε ότι η περιοχή του δεν αντιμετωπίζει έντονα προβλήματα προσλήψεων, αλλά ότι οι εργαζόμενοι επιζητούν καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

«Αν θέλεις υπηρεσίες που συμμορφώνονται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και τη νομοθεσία, αυτό έχει και κόστος», δήλωσε, αφήνοντας να εννοηθεί πως η ποιότητα πρέπει να παραμείνει πυλώνας του ισπανικού τουριστικού προϊόντος.