
Ο Όμιλος Singapore Airlines (SIA) ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη ύψους 405 εκατομμυρίων δολαρίων Σιγκαπούρης (S$) για το πρώτο τρίμηνο της περιόδου που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, παρά το δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Τα έσοδα του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 1,5% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 4.790 εκατομμύρια δολάρια, χάρη στην ισχυρή ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια και μεταφορά φορτίων.
Η Singapore Airlines και η Scoot μετέφεραν συνολικά 10,3 εκατομμύρια επιβάτες — αριθμό ρεκόρ — σημειώνοντας αύξηση 6,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Ο συντελεστής πληρότητας επιβατών βελτιώθηκε ελαφρώς, φτάνοντας το 87,6%, αν και τα έσοδα ανά επιβάτη μειώθηκαν κατά 2,9% λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού. Τα έσοδα από τις εμπορευματικές μεταφορές σημείωσαν πτώση 1,9%, ενώ ο συντελεστής πληρότητας φορτίων μειώθηκε στο 56,9%.
Οι δαπάνες του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 3,2%, φτάνοντας τα 4.386 εκατομμύρια δολάρια. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην επέκταση της χωρητικότητας και στις πληθωριστικές πιέσεις. Παράλληλα, τα καθαρά έξοδα καυσίμων μειώθηκαν κατά 7,9%, λόγω της πτώσης των τιμών των καυσίμων — μια μείωση που αντισταθμίστηκε εν μέρει από τον αυξημένο όγκο κατανάλωσης και τις ζημίες από αντιστάθμιση κινδύνου.
Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου για το τρίμηνο μειώθηκαν κατά 266 εκατομμύρια δολάρια (-58,8%), διαμορφούμενα στα 186 εκατομμύρια δολάρια.
Πέρα από το χαμηλότερο λειτουργικό κέρδος, η μείωση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό: στα χαμηλότερα έσοδα από τόκους (-61 εκατομμύρια δολάρια), λόγω μειωμένων ταμειακών διαθεσίμων και της πτώσης των επιτοκίων, και στο γεγονός ότι ο Όμιλος κατέγραψε μερίδιο ζημιών από συνδεδεμένες εταιρείες, σε αντίθεση με μερίδιο κερδών κατά το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους (-122 εκατομμύρια δολάρια).
Οι ζημίες αυτές προέρχονται κυρίως από τα οικονομικά αποτελέσματα της Air India, τα οποία δεν περιλαμβάνονταν στα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Ο Όμιλος ξεκίνησε τη λογιστική ενοποίηση της Air India με τη μέθοδο της καθαρής θέσης από το Δεκέμβριο του 2024, μετά την πλήρη ενσωμάτωση της Vistara στην Air India.
Ο ισολογισμός του Ομίλου παρέμεινε ισχυρός, με ίδια κεφάλαια ύψους 15,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων και συνολικό χρέος μειωμένο στα 11,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα ταμειακά διαθέσιμα και τα τραπεζικά υπόλοιπα μειώθηκαν σε 7,8 δισεκατομμύρια δολάρια, λόγω αποπληρωμών χρέους και κεφαλαιουχικών δαπανών, οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τις ταμειακές ροές που παρήχθησαν από τις λειτουργικές δραστηριότητες. Ο Όμιλος διατηρεί πρόσβαση σε πρόσθετη ρευστότητα ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω δεσμευμένων πιστωτικών ορίων.
Στις 30 Ιουνίου 2025, ο λειτουργικός στόλος του Ομίλου περιλάμβανε 204 αεροσκάφη, με μέσο όρο ηλικίας επτά ετών και εννέα μηνών.
Η Scoot επέκτεινε το στόλο και το δίκτυό της, προσθέτοντας νέους προορισμούς, όπως η πόλη Ιλοΐλο στις Φιλιππίνες και η Βιέννη. Το δίκτυο επιβατών του Ομίλου κάλυπτε 129 προορισμούς σε 37 χώρες, με σχέδια να ξεκινήσει υπηρεσίες προς τη Ντα Νανγκ και τη Να Τρανγκ στο Βιετνάμ, καθώς και προς την Κότα Μπαρού στη Μαλαισία, αργότερα εντός του 2025.
Λόγω του κλεισίματος της Jetstar Asia στις 31 Ιουλίου 2025, ο Όμιλος θα αυξήσει τη χωρητικότητα προς διάφορους ασιατικούς προορισμούς, όπως η Μαλαισία, οι Φιλιππίνες, η Σρι Λάνκα και η Ταϊλάνδη, προκειμένου να διατηρήσει ισχυρή συνδεσιμότητα με τον κόμβο της Σιγκαπούρης.
Στο πλαίσιο των προσπαθειών του για απανθρακοποίηση, ο Όμιλος υπέγραψε συμφωνίες για την απόκτηση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) και πιστοποιητικών SAF, με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά περισσότερους από 9.500 τόνους. Παράλληλα, ανακοίνωσε στρατηγική συνεργασία με τον Όμιλο Mandai Wildlife Group, με σκοπό την ενίσχυση της ελκυστικότητας της Σιγκαπούρης ως ταξιδιωτικού προορισμού και τη συνεργασία στον τομέα της προστασίας της άγριας ζωής.
Η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια παραμένει υγιής κατά το δεύτερο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2025/26 στις περισσότερες γεωγραφικές περιοχές, λόγω της θερινής περιόδου. Ωστόσο, η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία εξακολουθεί να λειτουργεί σε ένα ασταθές περιβάλλον, το οποίο χαρακτηρίζεται από προκλήσεις όπως γεωπολιτικές εξελίξεις, μακροοικονομικές διακυμάνσεις, αλλαγές στη δυναμική της αγοράς και περιορισμούς στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, οι συνεχιζόμενοι δασμοί έχουν οδηγήσει σε απρόβλεπτη και αβέβαιη ζήτηση. Το διαφοροποιημένο δίκτυο και οι κάθετες δραστηριότητες του Ομίλου Singapore Airlines συμβάλλουν στη μείωση της έκθεσής του σε συγκεκριμένες αγορές ή τομείς, ενώ ο Όμιλος συνεχίζει να προσαρμόζει τη χωρητικότητά του και να εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες που προκύπτουν.
Ο Όμιλος Singapore Airlines βρίσκεται σε εξαιρετική θέση για να διατηρήσει την ηγετική του θέση στον κλάδο, χάρη στα ισχυρά θεμέλιά του – έναν στιβαρό ισολογισμό, ψηφιακές δυνατότητες και ένα ταλαντούχο και αφοσιωμένο εργατικό δυναμικό. Οι μακροπρόθεσμες στρατηγικές πρωτοβουλίες, που περιλαμβάνουν τη συνεχιζόμενη επένδυση στην υπηρεσιακή αριστεία, την ενίσχυση της συνδεσιμότητας του δικτύου και την ηγεσία στα προϊόντα, θα στηρίξουν τα σχέδια ανάπτυξης, σε συνδυασμό με αυστηρή πειθαρχία σε θέματα κόστους. Ο Όμιλος θα παραμείνει σε εγρήγορση σε αυτό το δυναμικά μεταβαλλόμενο περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα θα εντοπίζει και θα αξιοποιεί αναδυόμενους τομείς ανάπτυξης.
Για τη Singapore Airlines
Η ιστορία του Ομίλου της Singapore Airlines ξεκινά το 1947 με την παρθενική πτήση της Malayan Airways Limited. Η αεροπορική εταιρεία μετονομάστηκε αργότερα σε Malaysian Airways Limited και στη συνέχεια σε Malaysia-Singapore Airlines (MSA). Το 1972, η MSA χωρίστηκε σε Singapore Airlines και Malaysian Airline System. Η Singapore Airlines αρχικά λειτουργούσε έναν περιορισμένο στόλο 10 αεροσκαφών σε 22 πόλεις σε 18 χώρες. Έκτοτε, έχει εξελιχθεί σε ένα διεθνή όμιλο αεροπορικών εταιρειών παγκόσμιου βεληνεκούς που έχει δεσμευτεί στη διαρκή βελτίωση των τριών βασικών πυλώνων που αποτελούν τη δέσμευση του εμπορικού της σήματος: Αριστεία Υπηρεσιών, Ηγετικό Προϊόν και Συνδεσιμότητα Δικτύων. Η Singapore Airlines είναι η πιο πολυβραβευμένη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο. Το 2024, συμπεριλήφθηκε και πάλι στον κατάλογο του περιοδικού Fortune με τις 50 πιο αξιοθαύμαστες εταιρείες στον κόσμο. Eίναι η μόνη εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη στη λίστα. Τον Φεβρουάριο του 2023, η Singapore Airlines ανακηρύχθηκε ως η αεροπορική εταιρεία της χρονιάς στα Air Transport World Airline Industry Awards. Η διάκριση αυτή αναγνώρισε τις εξαιρετικές επιδόσεις, την καινοτομία και τις ανώτερες υπηρεσίες της στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών. Τον Ιούνιο του 2023, ανακηρύχθηκε ως η καλύτερη αεροπορική εταιρεία του κόσμου στα Skytrax World Airline Awards 2023, είναι η πέμπτη φορά που κερδίζει αυτή τη σημαντική διάκριση. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.singaporeair.com.