
της Βίκυς Ζιάμπρα
Διευρύνει την παρουσία των Ελλήνων προμηθευτών η Lidl Ελλάς, με το 68% του ετήσιου τζίρου της να προέρχεται από ελληνικά προϊόντα, όπως σημείωσε ο Chief Merchandising Officer και Μέλος της Διοίκησης, κ. Γιάννης Καρανάτσιος σε πρόσφατη παρουσίαση της εταιρείας. Πρόκειται για σημαντική αύξηση, καθώς το ποσοστό αυτό πριν από μία δεκαετία κυμαινόταν μεταξύ 40% και 45%.
Σημαντικός παίκτης στην κατηγορία Ελλήνων προμηθευτών της Lidl αποτελεί η αγορά των γαλακτοκομικών. Υπογραμμίζεται ότι η εν λόγω αγορά γνωρίζει τα τελευταία χρόνια σταθερή και ποιοτική αναβάθμιση, αποτέλεσμα στρατηγικών συνεργασιών ανάμεσα σε ισχυρούς παίκτες του λιανεμπορίου και αξιόπιστες εγχώριες παραγωγικές μονάδες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της προμηθευτικής πρακτικής είναι η πολυετής συνεργασία της Lidl Ελλάς με την Εβροφάρμα, από το 2003, συμμαχία που μετασχηματίζει την εγχώρια παραγωγή και συνακόλουθα ενισχύει την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας.

Επισημαίνεται ότι μέσα από σταδιακή διεύρυνση της γκάμας προϊόντων, καινοτομίες όπως η 1η PET φιάλη γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας (2009) και η ένταξη βιολογικών προϊόντων (2016), η Εβροφάρμα εξελίχθηκε σε βασικό εταίρο του ομίλου.
Το 2021, η ολοκλήρωση της γραμμής γάλακτος και γιαουρτιού συνοδεύτηκε από επένδυση 4,2 εκατ. ευρώ, ενώ το 2024, η εταιρεία επεκτάθηκε στην κατηγορία Κεφίρ και εξήγαγε προϊόντα σε 14 χώρες, ενισχύοντας τη διεθνή παρουσία της ελληνικής γαλακτοκομίας.
Σημειώνεται πως αυτή την περίοδο, βρίσκεται σε εξέλιξη επένδυση 10 εκατ. ευρώ που πραγματοποιεί ο όμιλος Εβροφάρμα στο Διδυμότειχο, με επίκεντρο τη συνολική αναβάθμιση του εργοστασίου και την αύξηση της δυναμικής της παραγωγής, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2026.

Το Brand ΓΑΛΠΟ
Η Lidl λάνσαρε το brand ΓΑΛΠΟ το 1998 με στόχο να προσφέρει στον καταναλωτή υψηλής ποιότητας γαλακτοκομικά προϊόντα σε προσιτές τιμές.
Από την αρχική γκάμα προϊόντων, που περιλάμβανε γιαούρτι, φρέσκο γάλα και τυρί, το brand εξελίχθηκε ραγδαία. Μέσα από σταδιακά βήματα ανανέωσης – με πιο καθοριστικές τις χρονιές 2014, 2019 και 2024 – η ΓΑΛΠΟ έφτασε σήμερα να αριθμεί πάνω από 90 κωδικούς στην Ελλάδα και 40 στην Κύπρο, με συνεργασία, 17 σε Ελλάδα και 2 σε Κύπρο, προμηθευτών και παραγωγών γαλακτοκομικών και τυροκομικών και αντίστοιχα 19 σε Ελλάδα και 2 σε Κύπρο, παραγωγικών μονάδων.
Το 2025, η ΓΑΛΠΟ κατέχει την 1η θέση σε πωλήσεις σε όγκο στην Ελλάδα στις κατηγορίες του φρέσκου γάλακτος 7 ημερών, του γιαουρτιού, της φέτας και λευκού τυριού, καθώς και του κίτρινου τυριού.
Με προτεραιότητα στην προστιθέμενη αξία, τόσο για τον καταναλωτή όσο και για τον παραγωγό, η Lidl, με τη ΓΑΛΠΟ, ενσωματώνει αρχές βιωσιμότητας, όπως η μείωση αλατιού πάνω από 7 % και ζάχαρης πάνω από 10%, η εξοικονόμηση πλαστικού, και η βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η Εβροφάρμα
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1994 στο Διδυμότειχο από τον Θανάση και τον Πασχάλη Παπαζηλάκη με όραμα την ενίσχυση της τοπικής αγροκτηνοτροφίας και τη διάθεση ποιοτικών προϊόντων στην ελληνική αγορά και αποτελεί ένα επιτυχημένο παράδειγμα περιφερειακής βιομηχανικής ανάπτυξης. Μέσα σε λίγα χρόνια, πέτυχε να γίνει η πρώτη εταιρεία στον κλάδο με ISO 9001, ενώ συνεχίζει μέχρι σήμερα να πρωτοπορεί στην παραγωγή στραγγιστού γιαουρτιού, κεφίρ, φέτας ΠΟΠ και βιολογικών προϊόντων.
Η Εβροφάρμα αποτελεί κρίσιμο πυλώνα για την οικονομική και κοινωνική συνοχή του ακριτικού νομού, απασχολώντας 180 εργαζόμενους, το 80% των οποίων διαμένουν σε περιοχές του βορείου Έβρου, με μέσο όρος ηλικίας τα 39 έτη. Ταυτόχρονα συνεργάζεται με 450 κτηνοτρόφους σε όλη την περιοχή της Θράκης και 45 τοπικούς εξωτερικούς συνεργάτες.
