
Καθηλωμένος θα παραμείνει για τουλάχιστον δύο χρόνια ο στόλος των Airbus SE A380 της Deutsche Lufthansa.
Τα αεροσκάφη υπάρχει πιθανότητα να μην επιστρέψουν ποτέ ξανά στους αιθέρες, αφού η ζήτηση για μακρινά δρομολόγια έχει μειωθεί σημαντικά εξαιτίας της κρίσης της πανδημίας.
Με την Lufthansa να αποσύρει ήδη τα μισά από τα 14 σούπερ τζάμπο που διαθέτει, τα εναπομείναντα αεροσκάφη θα οδηγηθούν στον δευτερεύοντα κόμβο της στο Μόναχο, σύμφωνα με το Bloomberg.
Οι πτήσεις μπορεί να ξαναρχίσουν εκεί το 2022 με τον όρο ότι θα υπάρξει αρκετή ζήτηση για μακρινούς προορισμού, όπως η Νέα Υόρκη και το Σικάγο, ανέφερε ο Klaus Froese, που διαχειρίζεται την κεντρική βάση του αερομεταφορέα στη Φρανκφούρτη.
Η πανδημία του Covid-19 επιτάχυνε τον «θάνατο» του A380 ως αεροσκάφους πρώτης γραμμής, με την Air France να το καταργεί από τα δρομολόγιά της και την Emirates, τον μεγαλύτερο αερομεταφορέα που εδρεύει στο Ντουμπάι, να επεξεργάζεται σχέδια για την απόσυρση 65 τέτοιων αεροσκαφών.
Η Lufthansa τα καθήλωσε τον Μάρτιο μαζί με τον υπόλοιπο στόλο της, ενώ έχει ανακοινώσει ότι 7 αεροσκάφη της αποσύρονται για πάντα.
Σύμφωνα με τον Froese, ενώ το τωρινό σχέδιο είναι να επιστρέψουν κάποια στιγμή τα υπόλοιπα A380, αυτό θα συμβεί μόνο αν κριθεί πραγματικά απαραίτητο και ότι το πάλαι ποτέ εμβληματικό μοντέλο έχει χάσει πλέον τη γοητεία του, κυρίως μετά την απόφαση της Airbus να σταματήσει το πρόγραμμα κατασκευής τους αφού σταμάτησαν οι παραγγελίες.
Το αεροδρόμιο του Μονάχου μπορεί να είναι μια πιο ταιριαστή επιλογή για το A380 καθώς τα κόστη για το τέρμιναλ είναι χαμηλότερα και λιγότερα.
Ο CEO, Carsten Spohr, έχει πει ότι ο στόλος της Lufthansa θα μειωθεί κατά περίπου 100 αεροσκάφη συνολικά.
Η Lufthansa έχει επίσης αποσύρει οριστικά δέκα A340 και πέντε 747-400s.