
Ανατροπή στη γερμανική αγορά αερομεταφορών, καθώς η Lufthansa και η Eurowings δεν θα προχωρήσουν – προς το παρόν – σε νέες περικοπές εσωτερικών δρομολογίων για το 2026, μετά την ανακοίνωση της γερμανικής κυβέρνησης ότι εξετάζει μείωση φόρων και τελών στα αεροπορικά εισιτήρια.
Η Lufthansa βάζει «φρένο» στα αρχικά της σχέδια για περαιτέρω συρρίκνωση του εγχώριου δικτύου το 2026, καθώς η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι προτίθεται να μειώσει τη φορολογία στα αεροπορικά εισιτήρια και πιθανόν και άλλα τέλη που επιβαρύνουν τις αεροπορικές εταιρείες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa Airlines, Jens Ritter, δήλωσε σε συνέντευξή του στη Funke Mediengruppe ότι:
«Δεν θα υπάρξουν επιπλέον περικοπές σε εσωτερικές γραμμές στο θερινό πρόγραμμα του 2026».
Η εξέλιξη αυτή διασφαλίζει ότι αρκετά περιφερειακά αεροδρόμια, όπως το Münster/Osnabrück, θα διατηρήσουν την απευθείας σύνδεσή τους με το hub του Μονάχου.
Παράλληλα, τα αεροδρόμια Ανόβερου, Βρέμης και Δρέσδης δεν θα δουν – προς το παρόν – τις περικοπές που είχαν εξεταστεί το προηγούμενο διάστημα.
Αντίστοιχη στάση κρατά και η θυγατρική Eurowings, η οποία επίσης δεν σχεδιάζει νέες μειώσεις.
Οι περικοπές που ήδη είχαν πραγματοποιηθεί
Παρά τη θετική αυτή συγκυρία, η εικόνα των προηγούμενων ετών παραμένει βαριά:
● Από το 2019, η Lufthansa έχει καταργήσει το 50% των εσωτερικών της δρομολογίων.
● Συνολικά έχουν αφαιρεθεί 24 γραμμές: 7 από τη Lufthansa και 17 από την Eurowings.
Επιπλέον, στο πλαίσιο του θερινού προγράμματος 2026, ο όμιλος είχε ήδη ανακοινώσει ότι θα μειώσει πάνω από 50 συχνότητες σε βασικά ζευγάρια πόλεων, όπως:
● Μόναχο – Κολωνία
● Μόναχο – Ντίσελντορφ
● Μόναχο – Βερολίνο
● Φρανκφούρτη – Λειψία
● Φρανκφούρτη – Νυρεμβέργη
Η απόφαση της κυβέρνησης να αναθεωρήσει τη φορολογία στις αερομεταφορές φαίνεται ότι λειτουργεί άμεσα ως ανάχωμα σε νέες περικοπές. Παρ’ όλα αυτά, η γερμανική αγορά εξακολουθεί να δείχνει σημάδια συρρίκνωσης στα εγχώρια δρομολόγια, με σημαντικές επιπτώσεις στη συνδεσιμότητα των περιφερειών και στον τουρισμό.























