Περιφρουρώντας την ηγετική της θέση στην κατηγορία των σκαφών flybridge, η Sunseeker παρουσίασε στα πρόσφατα ναυτικά σαλόνια του Σαουθάμπτον και των Καννών το Manhattan 53, ένα μοντέλο με “φρέσκιες” γραμμές που κερδίζουν τις εντυπώσεις, προσθέτοντας… πόντους στο νεότευκτο σκάφος.

Με το νέο σκαρί το βρετανικό ναυπηγείο δεν έρχεται να γεφυρώσει κάποιο κενό στο στόλο του αφού διαθέτει σκάφος τόσο στα 52 όσο και στα 63 πόδια. Προκύπτει λοιπόν πως ο απώτερος στόχος είναι η ανανέωση, από την οποία απορρέουν χώροι σύμφωνοι με τις νέες αρχιτεκτονικές τάσεις.

Αναζητώντας τις ιδιαιτερότητες του νέου μοντέλου είναι αναπόφευκτο να μην σταθούμε στην άτρακτο η οποία εξοπλίζεται με μια υπερμεγέθη υπερκατασκευή που επηρεάζει την όλη εικόνα. Καλύπτοντας κατά τα δύο τρίτα το κύριο κατάστρωμα στον εξοπλισμό της φέρει μεγάλους υαλοπίνακες με οξείες γραμμές, διαφοροποιώντας τις καμπύλες επιφάνειες των προηγούμενων μοντέλων. Όσο για την γάστρα, αυτή εξοπλίζεται τόσο με φινιστρίνια κλασσικού σχεδιασμού όσο και με μία γυάλινη επιφάνεια σε κάθε πλευρά, προσφέροντας στην πρυμναία καμπίνα φυσικό φως και θέα στην ίσαλο.

Η εξοπλιστική πληρότητα και πολύ περισσότερο η ευρυχωρία, που προκύπτει από τις μεγάλες διαστάσεις και τα τρία συνολικά καταστρώματα, συμβάλλουν καθοριστικά στην άνετη διαβίωση. Στο ανώτερο κατάστρωμα, για παράδειγμα, προσφέρονται αρκετά ωφέλιμα τετραγωνικά ενώ, ο εξοπλισμός του fly bridge, κυρίως σε επίπεδο άνεσης, δείχνει ικανός να συνεισφέρει σε μια αποτελεσματική φιλοξενία, μέσα από τα μεγάλα και αναπαυτικά στρώματα ηλιοθεραπείας στο πρωραίο τμήμα και το άνετο υπαίθριο καθιστικό στο πρυμναίο. Αυτό ωστόσο που χρήζει ιδιαίτερης μνείας είναι το πιλοτήριο το οποίο περιλαμβάνει μια καλά οργανωμένη κονσόλα και δύο ατομικά καθίσματα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια απολαυστική πλοήγηση.

Στο κύριο κατάστρωμα η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, με τους διαθέσιμους χώρους να εξασφαλίζουν άνεση και ασφάλεια. Κυρίαρχο μέρος αποτελεί το πρυμναίο καθιστικό το οποίο έχει διττό χαρακτήρα, αφού αρχικά εξυπηρετεί ως υπαίθριο καθιστικό-τραπεζαρία ενώ χάρη στα μεγάλα στρώματα στο πρυμναίο τμήμα προσφέρει και χώρο ηλιοθεραπείας. Όσο για τις παράπλευρες παροχές, πέρα από το πλήρες wet bar, προσφέρονται χώροι αποθήκευσης και αποτελεσματική προστασία από τις καιρικές συνθήκες από την επιμήκυνση του fly προς την πρύμνη.

Επιχειρώντας μια διερεύνηση στα ενδότερα, διαπιστώνουμε την ύπαρξη ενός πρακτικού χώρου που φέρει κλασσικές επιπλοσυνθέσεις ενώ τα κυρίαρχα χρώματα είναι αποχρώσεις του μπεζ και του καφέ που συνδυαζόμενες προσδίδουν έναν καλαίσθητο χαρακτήρα. Η ανισόπεδη διάταξη του δαπέδου ωστόσο, διαχωρίζει με σαφήνεια το κύριο καθιστικό από τη ζώνη του πιλοτηρίου, το οποίο περιλαμβάνει ένα επιπλέον καθιστικό στην αριστερή πλευρά που δύναται να φιλοξενήσει έως έξι άτομα.

Η αποτελεσματική διαχείριση του σκάφους εξασφαλίζεται από ένα state of the art πιλοτήριο, από το οποίο λείπουν οι πολλοί διακόπτες αφού έχουν αντικατασταθεί από οθόνες, που συνδυάζονται με εξελιγμένα όργανα ναυσιπλοΐας και πλοήγησης. Όσο για τα διπλά χειριστήρια των μηχανών αυτά είναι ηλεκτρονικά και διαθέτουν μικρό μέγεθος ενώ συνδυάζονται κατάλληλα με το ρυθμιζόμενο καθ? ύψος τιμόνι, προσφέροντας στον καπετάνιο έναν σύγχρονο και άνετο σταθμό διακυβέρνησης.

Αντάξιο των προσδοκιών είναι και το κατώτερο κατάστρωμα, το οποίο φιλοξενεί επιμελώς την επιπλοσύνθεση της κουζίνας, τρεις συνολικά καμπίνες οι οποίες διέπονται από άνεση και πολυτέλεια και δύο λουτρά. Εξοπλιστικά, η καμπίνα master και η Vip φέρουν διπλό κρεβάτι ενώ η καμπίνα των φιλοξενουμένων δύο μονές κουκέτες, την μία δίπλα στην άλλη.

Στην πράξη οι 1.600 ίπποι που προέρχονται από δύο εσωλέμβιους πετρελαιοκινητήρες μπορεί να μην ενθουσιάσουν τους λάτρεις των υψηλών ταχυτήτων, θα ικανοποιήσουν όμως το συνετό κοινό που επιθυμεί την ασφαλή διάνυση των υδάτινων δρομολογίων, με ταχύτητες που κυμαίνονται από τους 31 κόμβους της μέγιστης ταχύτητας ως τους 23 κόμβους που αφορούν την υπηρεσιακή ταχύτητα, προσφέροντας μάλιστα μια καθόλου ευκαταφρόνητη