
Ο ταξιδιωτικός κλάδος είναι ένας από τους τομείς που είναι πιο ευάλωτοι στην απάτη, με αυτές να αυξάνονται κατά 18% κατά την καλοκαιρινή περίοδο αιχμής και κατά 28% κατά τη χειμερινή περίοδο αιχμής το 2024. Αυτό αποκαλύπτουν τα στοιχεία από έκθεση του Mastercard Economics Institute.
Ωστόσο, οι πιο συνηθισμένες απάτες ποικίλλουν ανά πόλη, με τα προβλήματα με ταξί και ενοικίαση αυτοκινήτων να αποτελούν την πλειονότητα των αναφερόμενων κρουσμάτων σε πόλεις όπως η Μπανγκόκ στην Ταϊλάνδη και η Τζακάρτα στην Ινδονησία, σύμφωνα με την έκθεση.
- Η απάτη που σχετίζεται με κρατήσεις από ταξιδιωτικά γραφεία και τουριστικές εταιρείες είναι πάνω από τέσσερις φορές υψηλότερη από τον μέσο όρο απάτης σε άλλους κλάδους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Mastercard, οι τουρίστες ανέφεραν τα χαμηλότερα ποσοστά απάτης σε:
- Σαν Φρανσίσκο, ΗΠΑ
- Δουβλίνο, Ιρλανδία
- Σεούλ, Νότια Κορέα
- Βουδαπέστη, Τσεχική Δημοκρατία
- Εδιμβούργο, Σκωτία
Τα υψηλότερα ποσοστά απάτης αναφέρθηκαν στις εξής πόλεις:
- Κανκούν, Μεξικό
- Ανόι, Βιετνάμ
- Ντάκα, Μπαγκλαντές
- Μπανγκόκ, Ταϊλάνδη
Το είδος των απατών που αναφέρονται συνήθως στις πόλεις ποικίλλει επίσης, με τα προβλήματα με ταξί και ενοικίαση αυτοκινήτων να αποτελούν μόνο το 2% των αναφερόμενων περιπτώσεων απάτης στο Χονγκ Κονγκ και τη Βαρκελώνη, αλλά το 66% στην Τζακάρτα της Ινδονησίας, σύμφωνα με την έκθεση.
Οι πιο συνηθισμένες απάτες
Οι πιο συνηθισμένες απάτες που λαμβάνουν χώρα αφορούν κυρίως σε :
- Ταξιδιωτικά γραφεία-πρακτορεία
- Βαλίτσες
- Ενοικιάσεις ταξί, αυτοκινήτων
- Πτήσεις, τρένα
- Ξενοδοχεία
- Καταστήματα ειδών δώρου
- εστιατόρια
Η εστίαση «πληγή» στις ΗΠΑ
Η απάτη στις υπηρεσίες εστίασης είναι πιο έντονη στις ΗΠΑ και τη Μέση Ανατολή, αποτελώντας το 63% των αναφερόμενων κρουσμάτων στη Νέα Υόρκη, σύμφωνα με την έρευνα.
Αυτό περιλαμβάνει εστιατόρια που χρεώνουν υπερβολικά το φαγητό, προσθέτουν μη εξουσιοδοτημένα φιλοδωρήματα ή κλέβουν τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας των ταξιδιωτών.