
Αυξανόμενη δυναμική καταγράφει η ταξιδιωτική αγορά για μουσουλμάνους, όπως αποκαλύπτει ο Δείκτης Παγκόσμιου Μουσουλμανικού Ταξιδιού (GMTI) της Mastercard –CrescentRating.
Στην ετήσια μελέτη του σχετικά με την αξία και την εξέλιξη της αγοράς μουσουλμανικών ταξιδιών, υπογράμμισε τη συνεχή ανάπτυξη τόσο του όγκου ταξιδιών όσο και του δυναμικού δαπανών του τμήματος. Η μελέτη παρουσιάστηκε στην Παγκόσμια Σύνοδο Κορυφής Halal in Travel 2025.
Άνοδος 25% στις διεθνείς αφίξεις μουσουλμάνων
Οι διεθνείς αφίξεις μουσουλμάνων έφτασαν τα 176 εκατ. το 2024, σημειώνοντας αύξηση 25% από το 2023 και 10% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, ενώ προβλέπεται να αυξηθεί στα 245 εκατ. έως το 2030.
Ο μουσουλμανικός πληθυσμός παγκοσμίως προβλέπεται να φτάσει τα 2,54 δισ. έως το 2035, καθιστώντας το δημογραφικό αυτό τμήμα μια κρίσιμη αγορά πηγής τουρισμού για πολλούς προορισμούς.
Μέχρι το 2030, οι συνολικές ταξιδιωτικές δαπάνες από αυτό το τμήμα αναμένεται να φτάσουν τα 230 δις. δολάρια, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη επιρροή και το οικονομικό δυναμικό των μουσουλμάνων ταξιδιωτών.
Το προφίλ του σύγχρονου μουσουλμάνου
Η μελέτη GMTI 2025 σημείωσε σημαντική εξέλιξη στο προφίλ και το σκοπό του σύγχρονου μουσουλμάνου ταξιδιώτη.
Όπως αποκαλύπτει υπάρχει σαφής στροφή προς πιο ανεξάρτητα και συνειδητά ταξίδια, όπως αποδεικνύεται από την άνοδο των μοναχικών και γυναικών ταξιδιωτών που αναζητούν ενδυνάμωση, ασφάλεια και αυτονομία.
Ταυτόχρονα, τα ταξιδιωτικά κίνητρα διαφοροποιούνται πέρα από την αναψυχή, ώστε να περιλαμβάνουν διάφορες εμπειρίες όπως :
- ο αναγεννητικός τουρισμός που αποκαθιστά τα τοπικά οικοσυστήματα,
- οι ψηφιακές αποτοξινωτικές αποδράσεις που ευθυγραμμίζονται με τις θρησκευτικές αξίες της ενσυνειδητότητας
- ο αθλητικός τουρισμός προσαρμοσμένος στις οικογενειακές και θρησκευτικές ανάγκες.
Αυτό σηματοδοτεί μια ζήτηση για πιο εξατομικευμένες, συμπεριληπτικές και ουσιαστικές ταξιδιωτικές εμπειρίες που καλύπτουν ένα ευρύτερο φάσμα ικανοτήτων και ενδιαφερόντων, ωθώντας τους προορισμούς να προσφέρουν περισσότερα από απλά τυπικά πακέτα διακοπών.
Η μελέτη επεσήμανε επίσης την ανάγκη ενσωμάτωσης της ευαισθητοποίησης σχετικά με την πίστη στη χρήση ρομπότ ή/και ανθρωποειδών από τον κλάδο για την απλοποίηση των λειτουργιών, τη χρήση έξυπνων εφαρμογών για την προσέλκυση μουσουλμάνων τουριστών, μεγαλύτερη προσοχή στον προσβάσιμο τουρισμό και την ανάμειξη του συμπεριληπτικού σχεδιασμού με τις ανάγκες που αφορούν συγκεκριμένα την πίστη, και μεγαλύτερη προσοχή στις γυναίκες μουσουλμάνες ταξιδιώτες.
Ταξίδια μουσουλμάνων μεγάλης ηλικίας
Η GMTI 2025 σημείωσε ότι τα ταξίδια ηλικιωμένων αποτιμώνται στο 15% της παγκόσμιας αγοράς ταξιδιών, με την αξία τους να προβλέπεται να φτάσει τα 2,63 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ έως το 2030.
Αυτό το τμήμα ηλικίας 60 ετών και άνω διαθέτει επίσης περισσότερο από το 50% των διακριτικών δαπανών τους για αναψυχή και ταξίδια.
Με την ευελιξία των ταξιδιών κατά τη διάρκεια των εκτός σεζόν και την τάση για μεγαλύτερα, πιο χαλαρά ταξίδια, αυτό το τμήμα προσφέρει ευκαιρίες υψηλής αξίας για τους ενδιαφερόμενους φορείς του ταξιδιωτικού κλάδου που στοχεύουν στην αξιοποίηση μιας ανθεκτικής και αναπτυσσόμενης αγοράς.
Κορυφαίοι προορισμοί
Μεταξύ των προορισμών του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας (OIC), η Μαλαισία διατηρεί την κορυφαία θέση, ακολουθούμενη από την Τουρκία, τη Σαουδική Αραβία και τα ΗΑΕ που μοιράζονται τη δεύτερη θέση. Η Ινδονησία καταλαμβάνει την πέμπτη θέση.
Μεταξύ των προορισμών εκτός OIC, η Σιγκαπούρη είναι στην κορυφή, ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο, το Χονγκ Κονγκ και την Ταϊβάν. Η Ταϊλάνδη (πέμπτη) και οι Φιλιππίνες (όγδοη) αναδεικνύονται σταθερά ως ανερχόμενοι φιλικοί προς τους μουσουλμάνους προορισμοί στη Νοτιοανατολική Ασία, όπου πραγματοποιούνται επενδύσεις σε υποδομές και εμπειρίες για μουσουλμάνους ταξιδιώτες, δήλωσε ο Umair Hameed, αντιπρόεδρος καταναλωτικών προϊόντων και λύσεων για τη Νοτιοανατολική Ασία στη Mastercard.