
O’Leary: Η Ryanair θα εξετάσει τον τομέα των διακοπών μόνο όταν σταματήσει η επιθετική ανάπτυξη
Παρά τα 200 εκατ. επιβάτες και τα 1,6 δισ. ευρώ κέρδη, η Ryanair παραμένει προσηλωμένη στην αύξηση του μεταφορικού της έργου και όχι στα πακέτα διακοπών.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Ryanair, Michael O’Leary, ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία δεν σκοπεύει να εισέλθει άμεσα στον τομέα των πακέτων διακοπών, παρά μόνο όταν ολοκληρωθεί η φάση της επιθετικής ανάπτυξης του επιβατικού κοινού.
Μιλώντας τη Δευτέρα, με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα για το έτος έως τον Μάρτιο, όπου η εταιρεία κατέγραψε καθαρά κέρδη 1,6 δισ. ευρώ, ο O’Leary τόνισε πως η στρατηγική της Ryanair βασίζεται στην επέκταση του δικτύου και τη συνεργασία με διαδικτυακούς τουριστικούς πράκτορες (OTAs), όπως οι Loveholidays, On the Beach και TUI.
«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από τις συμφωνίες με τους OTAs. Είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι να αφήσουμε σε αυτούς την εμπορική αξιοποίηση των διακοπών. Aφήνω τη “βαριά δουλειά” σε εκείνους», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Σταθερή ζήτηση αλλά συγκρατημένη πρόβλεψη ανάπτυξης
Παρά τη «δυναμική» ταξιδιωτική ζήτηση κατά τη θερινή περίοδο και τις τιμές να κινούνται ελαφρώς υψηλότερα σε σχέση με πέρυσι, η Ryanair προβλέπει μόλις 3% αύξηση της επιβατικής κίνησης για τη χρήση έως τον Μάρτιο του 2026, αγγίζοντας τους 206 εκατ. επιβάτες. Ο περιορισμένος ρυθμός αύξησης οφείλεται στις καθυστερημένες παραδόσεις αεροσκαφών Boeing.
Παρά την αύξηση 9% στους επιβάτες, που έφτασαν τα 200 εκατ., τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν από τα 1,92 δισ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς, λόγω της μείωσης κατά 7% στο μέσο ναύλο.
Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 4% φτάνοντας τα 13,95 δισ. ευρώ, με τα έσοδα από πρόσθετες υπηρεσίες (ancillary revenue) να ενισχύονται κατά 10% συνολικά και 1% ανά επιβάτη.
Τα μεγαλύτερα έσοδα από την Ιταλία
Η Ιταλία αναδείχθηκε ως η μεγαλύτερη αγορά για τη Ryanair την προηγούμενη χρήση, αποφέροντας σχεδόν 3 δισ. ευρώ. Ακολούθησε η Ισπανία με 2,8 δισ. ευρώ και το Ηνωμένο Βασίλειο με 2 δισ. ευρώ.
Ο O’Leary επισήμανε ότι φέτος το καλοκαίρι προστέθηκαν 160 νέα δρομολόγια, ενώ τόνισε ότι «η χωρητικότητα στις ευρωπαϊκές πτήσεις μικρών αποστάσεων θα παραμείνει περιορισμένη για τα επόμενα χρόνια», εξαιτίας των καθυστερήσεων στις παραδόσεις αεροσκαφών από τις Airbus και των τεχνικών προβλημάτων με τους κινητήρες της Pratt & Whitney.
Σχολιάζοντας τον ανταγωνισμό
Αναφερόμενος στις προσπάθειες άλλων εταιρειών να επεκταθούν στον τομέα των διακοπών, ο επικεφαλής της Ryanair υπογράμμισε:
«Δεν υποτιμώ τις easyJet Holidays ή Jet2holidays, αλλά είναι ένας τομέας που μας ενδιαφέρει μόνο όταν σταματήσουμε να αναπτυσσόμαστε τόσο επιθετικά».
Τέλος, υπογράμμισε ότι η Ryanair είναι ανοιχτή σε περαιτέρω συνεργασίες με OTAs σε νέες αγορές, δείχνοντας ξεκάθαρα ότι η στρατηγική της για τον τομέα των διακοπών είναι – προς το παρόν – έμμεση και βασισμένη σε συνεργασίες.