
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Βαθιά αφοσιωμένοι στα ταξίδια αναψυχής παραμένουν οι Αμερικανοί, ακόμη και όταν οι οικονομικές αντιξοότητες και η παγκόσμια αβεβαιότητα διαμορφώνουν τις επιλογές τους.
Όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα από την MMGY, οι προοπτικές για ταξίδια παραμένουν θετικές. Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ, επιλέγουν να προσαρμόζονται από το να μην συμμετέχουν.
Σύμφωνα με την Καλοκαιρινή Έκδοση του Portrait of American Travelers 2025, οι τουρίστες από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού:
- Κάνουν όλο και περισσότερες αποδράσεις.
- Στρέφονται στην τεχνητή νοημοσύνη για την υποστήριξη του σχεδιασμού.
- Υιοθετούν εξελισσόμενους ορισμούς της πολυτέλειας, του lifestyle και της ευεξίας.

MMGY: Πώς ταξιδεύουν για αναψυχή οι Αμερικανοί
«Οι αποδράσεις παραμένουν βασική προτεραιότητα τους, αλλά ο τρόπος με τον οποίο ταξιδεύουν οι Αμερικανοί σαφώς αλλάζει, δήλωσε ο Simon Moriarty, Αντιπρόεδρος Έρευνας της MMGY Travel Intelligence.
Βλέπουμε να αναδύεται ένας πιο ευέλικτος, συνειδητοποιημένος ταξιδιώτης υιοθετώντας εργαλεία όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η εξερεύνηση σε ανοιχτούς δρόμους και εμπειρίες που προσφέρουν μεγαλύτερη εξατομίκευση, ευελιξία και νόημα».
Όπως επισημαίνει ο Simon Moriarty, οι επαγγελματίες του ταξιδιωτικού μάρκετινγκ θα πρέπει να προβλέπουν συνεχείς διακυμάνσεις στην πρόθεση και τις δαπάνες τους για τουρισμό το 2025.
Ωστόσο, είναι ενθαρρυντικό το πόσο προσαρμόσιμοι και προσανατολισμένοι στην εμπειρία έχουν γίνει οι Αμερικανοί ταξιδιώτες, ακόμη και εν μέσω πληθωρισμού ή γεωπολιτικών ανησυχιών.
Η συντριπτική πλειονότητα (76%) συμφώνησε ότι οι ταξιδιωτικές αναμνήσεις είναι πιο πολύτιμες από οποιοδήποτε υλικό αγαθό αγόρασαν τον τελευταίο χρόνο.
Αυτό, υπογραμμίζει τη συναισθηματική και οικονομική σημασία ταξιδιών αναψυχής στη σημερινή κουλτούρα τους.

Στο υψηλότερο επίπεδο της δεκαετίας τα οδικά ταξίδια
Το 65% των Αμερικανών πραγματοποίησε ένα ταξίδι με αυτοκίνητο τον τελευταίο χρόνο, το υψηλότερο επίπεδο εδώ και πάνω από μια δεκαετία.
Οι Millennials και οι Gen X με παιδιά καθοδηγούν την τάση. Έλκονται από την ευελιξία, την προσιτή τιμή και τη γοητεία του ανοιχτού δρόμου.
Ο αυτοκινητόδρομος Pacific Coast Highway αναδείχθηκε ως η πιο δημοφιλής οδική διαδρομή.

Η τεχνητή νοημοσύνη εισέρχεται στην καθημερινότητα
Το 42% ταξιδιωτών αναψυχής χρησιμοποιούν πλέον εργαλεία που υποστηρίζονται από την τεχνητή νοημοσύνη, όπως το ChatGPT, για να σχεδιάσουν τις αποδράσεις τους.
Πρόκειται για αύξηση 14% σε ετήσια βάση, με την Gen Z και τους Millennials ηγούνται της υιοθέτησης, αν και οι ανθρώπινες συστάσεις εξακολουθούν να θεωρούνται διπλάσια αξιόπιστες.
Η τεχνητή νοημοσύνη θεωρείται συμπλήρωμα σχεδιασμού και όχι αντικατάσταση.

Αυξάνεται ο τουρισμός κάνναβης
Σχεδόν 4 στους 10 ταξιδιώτες (39%) ενδιαφέρονται για εμπειρίες διακοπών που σχετίζονται με την κάνναβη, με ισχυρή ζήτηση από τη Gen Z και τους Millennials.
Αξιοσημείωτο είναι ότι σχεδόν το ένα τέταρτο αυτών των ενδιαφερόμενων ταξιδιωτών δεν είναι τακτικοί χρήστες κάνναβης, γεγονός που υποδηλώνει την περιέργεια και την ελκυστικότητα που έχουν οι εναλλακτικές εμπειρίες στις διακοπές.
Η επίσκεψη σε ένα κατάστημα κάνναβης, σε ένα δωμάτιο δειγματισμού ή σε ένα αγρόκτημα είναι οι κορυφαίες δραστηριότητες ενδιαφέροντος και αποτελούν τουριστικό μοχλό αποκλειστικά για λίγες επιλεγμένες πολιτείες των ΗΠΑ.

Επαναπροσδιορισμός της πολυτέλειας
- Η όρεξη για luxury ταξίδια διευρύνεται, με πάνω από το ένα τρίτο (34%) να αυτοπροσδιορίζονται πλέον ως καταναλωτές ειδών πολυτελείας.
- Τα πρότυπα δαπανών επίσης εξελίσσονται. Η ζήτηση για luxury καταλύματα και εστιατόρια υψηλής ποιότηταςέχει μειωθεί σημαντικά από το 2024.
Σε αντίθεση, τα αεροπορικά εισιτήρια υψηλής ποιότητας αποτελούν αδιαπραγμάτευτο στοιχείο στις luxury αποδράσεις, ενώ άλλες πολυτέλειες θεωρούνται πιο διακριτικές.
 
			 
		

























