Το Moore Maritime Index (MMI), η διεθνής βάση δεδομένων που συγκεντρώνει λειτουργικά κόστη και έσοδα από περισσότερα από 1.500 πλοία, ενημερώθηκε με τα οικονομικά στοιχεία του 2024, προσφέροντας μια ρεαλιστική εικόνα της οικονομικής πορείας του ναυτιλιακού κλάδου.

Τα δεδομένα του MMI βασίζονται σε ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις πλοιοκτητριών εταιρειών, αποτυπώνοντας τον «πραγματικό κόσμο» των οικονομικών επιδόσεων της ναυτιλίας.

Σταθερά κόστη, άνοδος στους ναύλους

Στον κλάδο των dry bulk carriers, τα συνολικά λειτουργικά έξοδα παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητα σε σχέση με το 2023.

● Καταγράφηκε αύξηση στα έξοδα ανταλλακτικών, με εξαίρεση τα πλοία Panamax, όπου σημειώθηκε μείωση 1%.

● Τα έξοδα επισκευών και συντηρήσεων μειώθηκαν για όλες τις κατηγορίες πλην των Panamax, ενώ τα έξοδα εφοδίων παρέμειναν σταθερά, εκτός από μείωση 10% στα Handysize.

● Στα έσοδα, οι ημερήσιοι ναύλοι κινήθηκαν ανοδικά, με τις κατηγορίες Handysize, Handymax και Panamax να εμφανίζουν αύξηση 3%–10%, ενώ τα Capesize σημείωσαν εντυπωσιακή άνοδο 36%, καταγράφοντας την καλύτερη επίδοση του έτους.

Αυξημένα κόστη ανταλλακτικών, μειωμένοι ναύλοι

Στην κατηγορία των Tankers, όλα τα μεγέθη πλοίων εμφάνισαν αύξηση στα έξοδα ανταλλακτικών, ενώ τα έξοδα επισκευών και συντηρήσεων μειώθηκαν, με εξαίρεση τα Panamax, που παρουσίασαν άνοδο 30%.

● Τα έξοδα λιπαντικών αυξήθηκαν από 2% έως 18%, παραμένοντας αμετάβλητα για τα Panamax.

● Στα έσοδα, καταγράφηκε πτώση στους ημερήσιους ναύλους για τις περισσότερες κατηγορίες Tankers, με μοναδική εξαίρεση τα Panamax, τα οποία σημείωσαν άνοδο 2%.

Η έκθεση του Moore Maritime Index 2024 επιβεβαιώνει τη σταθερότητα του λειτουργικού κόστους στη ναυτιλία ξηρού φορτίου και τη μεταβλητότητα των εσόδων στα δεξαμενόπλοια, αντανακλώντας τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες που συνεχίζουν να χαρακτηρίζουν τον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο.