Το πρώτο κατάστημα λιανικής εγκαινίασε πρόσφατα η ΝEF NEF ενώ μέσα στο 2014 βάζει πλώρη για τη δημιουργία ενός e-shop μέσω του οποίου επιδιώκει να κερδίσει σημαντικό μερίδιο αγοράς σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Της Μαρίας Ακριβού
Η NEF NEF από το 1961 θεωρείται πρωτοπόρος στον κλάδο των Λευκών ειδών. Διαθέτει 500 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και έχει παρουσία μέσω μικρών αλυσίδων σε Νότια Ευρώπη, Γαλλία, Γουαδελούπη, Κορσική, Τυνησία και τη Βουλγαρία.
Ο πρόεδρος της NEF NEF, κ. Κωνσταντίνος Κλειδέρης, μιλά αποκλειστικά στο TourismToday.gr για τα άμεσα σχέδια της εταιρείας στον κλάδο του τουρισμού στον οποίο η NEF NEF έχει μακροχρόνια εμπειρία αφού συνεργάζεται με περισσότερες από 1.200 περίπου τουριστικές επιχειρήσεις σε Ελλάδα και Κύπρο.
“Είναι ένα από τα πλάνα μας να ανοίξουμε νέες αγορές πάνω στο ξενοδοχειακό κυρίως κομμάτι” αναφέρει ο κ. Κλειδέρης τονίζοντας παράλληλα πως η πολιτική της εταιρείας είναι να στηρίζουν έμπρακτα τον ξενοδοχειακό κλάδο και γι’ αυτό το λόγο γίνονται διευκολύνσεις σε νέους ξενοδόχους και σε όσους προβαίνουν σε ανακαίνιση των ξενοδοχείων τους.
Για τη φετινή χρονιά η εταιρεία αναμένει αύξηση τζίρου 20%- 25% και εστιάζει την προσοχή της στις αγορές τις Νότιας και Κεντρικής Ευρώπης.
Η εταιρεία για περισσότερα από 50 χρόνια προσφέρει την τεχνογνωσία της σε γνωστά ξενοδοχεία της Αθήνας και όχι μόνο. Η κρίση έχει επηρεάσει τις εμπορικές συναλλαγές με τους ξενοδόχους;
Σίγουρα η κρίση τα τελευταία 2-3 χρόνια έχει επηρεάσει πολλά επενδυτικά προγράμματα και πολλούς ξενοδόχους οι οποίοι θα ήθελαν να επενδύσουν στον κλάδο. Ωστόσο το 2013 δείχνει κάποια σημάδια ανάκαμψης και εμείς ως NEF NEF βλέπουμε το μέλλον με θετική ματιά και περισσότερη αισιοδοξία.
Η γνώμη μου είναι ότι ένας οποιοσδήποτε επιχειρηματίας, είτε ξενοδόχος είτε όχι, αισθανθεί μια ασφάλεια πολιτική, οικονομική και δει κάποια προοπτική δεν υπάρχει περίπτωση να μην επενδύσει σ’ αυτήν εδώ τη χώρα. Αυτή η χώρα είναι γεμάτη επενδύσεις είτε στον τουρισμό, είτε στη γεωργία, είτε στην κτηνοτροφία. Δεν υπάρχει όμως αυτή τη στιγμή μια καθοδήγηση, ένας μάνατζερ καλός. Όταν δεν υπάρχουν κανόνες, αυτό για το οποίο φωνάζουν οι Γερμανοί, δεν μπορεί να προχωρήσει τίποτα. Πολλοί Γερμανοί είχαν κάνει επιχειρήσεις στην Ελλάδα και δεν θέλουν να μείνουν άλλο. Αυτό που λένε χαρακτηριστικά είναι ότι δεν υπάρχουν κανόνες στη χώρα μας. Επομένως όταν ένας επιχειρηματίας ξυπνάει και δεν υπάρχουν κανόνες για την επόμενη πενταετία δεν μπορεί να επενδύσει. Πρέπει να υπάρχει μια σταθερά. Χωρίς τέτοια προοπτική δεν υπάρχει περίπτωση ανάπτυξης.
Αυτή τη στιγμή με πόσες τουριστικές επιχειρήσεις συνεργάζεστε και σε ποιες χώρες;
Στην Ελλάδα και στην Κύπρο με 1.200 περίπου επιχειρήσεις. Υπάρχουν παράλληλα και κάποιες μικρές αλυσίδες στο χώρο της Νότιας Ευρώπης, στη Γαλλία, στη Γουαδελούπη στην Κορσική, στην Τυνησία και τη Βουλγαρία και το σχέδιο της εταιρείας είναι να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Είναι ένα από τα πλάνα μας να ανοίξουμε νέες αγορές πάνω στο ξενοδοχειακό κυρίως κομμάτι. Εστιάζουμε τις προσπάθειές μας περισσότερο στην Νότια και την Κεντρική Ευρώπη. Είναι αγορές οικονομικά πιο δυνατές από τις δικές μας. Επίσης σημαντικός παράγοντας είναι ότι δεν έχουν κατασκευή λευκών ειδών στις χώρες τους οπότε είναι σίγουρο ότι θα εισάγουν από κάπου. Η Ελλάδα είναι αναμφίβολά ένας πολύ καλός προορισμός γι’ αυτούς για να κάνουν τις αγορές τους και να μπορέσουν με την ίδια γλώσσα, την ίδια επικοινωνία και την ίδια ώρα να συγχρονιστούν. Όλες αυτές οι χώρες αγοράζουν από την Ασία οπότε η Ελλάδα είναι ένας καλός προορισμός αν βεβαίως ήμασταν λίγο φθηνότεροι από ότι είμαστε.
Γιατί να επιλέξει ο Έλληνας ξενοδόχος τη δική σας εταιρεία; Με τι προϊόντα μπορεί να εξοπλίσει το ξενοδοχείο του;
Τα προϊόντα μας έχουν να κάνουν με το υπνοδωμάτιο, το μπάνιο και την τραπεζαρία. Κατασκευάζουμε λευκά είδη γι’ αυτά τα τρία τμήματα. Η τεχνογνωσία, η εμπειρία πάνω σ’ αυτό το κομμάτι, οι προσιτές τιμές μας και η πολύ καλή μας ποιότητα είναι τα στοιχεία που μας διακρίνουν και εκτιμούν και οι ξενοδόχοι τη στιγμή που επιλέγουν τον εξοπλισμό των ξενοδοχείων τους.
Γίνονται διευκολύνσεις σε νέους ξενοδόχους και σε όσους προβαίνουν σε ανακαίνιση των ξενοδοχείων τους;
Ναι πάντα. Και είναι κάτι στο οποίο δίνουμε έμφαση. Γνωρίζουμε ότι ο κλάδος έχει πληγεί τα τελευταία χρόνια και πάντα είμαστε στο πλευρό του εκάστοτε πελάτη και του εκάστοτε ξενοδόχου, ειδικά στα πολύ μεγάλα επενδυτικά προγράμματα.
Η εταιρεία εγκαινίασε πρόσφατα το πρώτο κατάστημα λιανικής. Πείτε μας δύο λόγια γι’ αυτό το νέο εγχείρημα.
Είναι ένα πλάνο το οποίο ξεκίνησε τα τελευταία τρία χρόνια. Βλέπουμε ότι ο κλάδος έχει υποστεί αρκετές ανακατατάξεις ειδικά από τα μεγάλα brands του εξωτερικού και στόχος μας είναι να ανοίξουμε μια αλυσίδα από καταστήματα λιανικής με το δικό μας brand ίσως και στο εξωτερικό.
Ποια τα άμεσα σχέδια της NEF-NEF;
Στα άμεσα σχέδια της NEF- NEF για το 2014 είναι να ξεκινήσουμε ένα ιντερνετικό κατάστημα, ένα e- shop το οποίο βλέπουμε ότι καταγράφει μια πολύ μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Παρατηρούμε ότι ο Έλληνας καταναλωτής αρχίζει και γίνεται εξοικειωμένος με το e-shop και πιστεύουμε ότι τα επόμενα χρόνια θα είναι το κομμάτι της αγοράς που θα πάρει το μεγαλύτερο μερίδιο.
Πώς εκτιμάτε ότι θα κλείσει το τρέχον οικονομικό έτος για την εταιρεία;
Πιστεύουμε ότι θα κλείσει με μια αύξηση τζίρου τουλάχιστον 20%- 25%. Στόχος μας είναι αυτή η τάση να συνεχιστεί και το 2014. Να περάσουμε σε κερδοφορίες και καλύτερες χρονιές συγκριτικά με το παρελθόν με μεγαλύτερη ανάπτυξη.
















