
Η νεοσύστατη Nox με έδρα το Βερολίνο αποκάλυψε τα σχέδιά της για τη δημιουργία ενός δικτύου πανευρωπαϊκών υπηρεσιών νυχτερινών τρένων.
Η εταιρεία στοχεύει σε ημερομηνία έναρξης το 2027 και θέλει να συνδέσει περισσότερες από 100 ευρωπαϊκές πόλεις έως το 2035, με κύριους μελλοντικούς προορισμούς όπως το Άμστερνταμ, τις Βρυξέλλες, την Κοπεγχάγη, τη Φρανκφούρτη, το Μιλάνο, το Παρίσι και τη Βαρσοβία.
Η Nox δήλωσε ότι θα προσφέρει «πλήρως προσωπικά δωμάτια για ένα ή δύο άτομα», με μονόκλινα δωμάτια που ξεκινούν από 79 ευρώ και δίκλινα δωμάτια από 149 ευρώ.
Σχεδιάζει να προσφέρει τρεις τύπους δωματίων – Μονόκλινα και Δίκλινα δωμάτια Loft με πάνω κρεβάτια προσβάσιμα με σκάλα και με ξεχωριστούς χώρους καθισμάτων και τραπεζιών από κάτω, και δωμάτια Double Vista με κρεβάτι στο ύψος του στήθους και στο επίπεδο του δαπέδου, το κάτω από τα οποία μπορεί να μετατραπεί σε καθίσματα.
Η Nox δήλωσε ότι έχει ήδη κάνει κράτηση για βαγόνια τρένων και ολοκληρώνει την έγκριση του εσωτερικού της σχεδιασμού, με έναν «μεγάλο γύρο χρηματοδότησης» να έχει προγραμματιστεί για αυτό το φθινόπωρο.
Δεν είναι η πρώτη νεοσύστατη επιχείρηση που στοχεύει σε υπηρεσίες νυχτερινών σιδηροδρομικών γραμμών σε όλη την Ευρώπη. Υπενθυμίζεται ότι το 2020 η γαλλική εταιρεία Midnight Trains αποκάλυψε σχέδια για ένα δίκτυο υπηρεσιών με κλινάμαξες, αλλά το έργο διακόπηκε πέρυσι.
Οι καθιερωμένοι ευρωπαϊκοί φορείς εκμετάλλευσης σιδηροδρομικών γραμμών με κλινάμαξες περιλαμβάνουν την Nightjet στην Αυστρία και την Caledonian Sleeper στο Ηνωμένο Βασίλειο.