
Τo Τourism Today εγκαινιάζει μια μεγάλη έρευνα με θέμα: «Αγροδιατροφή και τουρισμός στον καιρό του κορωνοϊού», σε μία προσπάθεια να μεταφέρει το στίγμα της εποχής και να αφουγκραστεί τις ανάγκες της αγοράς εν μέσω μιας υγειονομικής κρίσης, αλληλένδετης με μια οικονομική κρίση, κατά την οποία ο αγροδιατροφικός τομέας καλείται όχι απλά να επιβιώσει, αλλά και να διαδραματίσει ενδεχομένως έναν σημαντικό ρόλο στην επανεκκίνηση της οικονομίας.
Μέρος 2ο
Άκης Καστανόπουλος, International Business Development & Marketing, Certified Early Warning Mentor
«O κλάδος των εξαγωγών έχει δεχτεί σοβαρό πλήγμα»
Ο Άκης Καστανόπουλος, International Business Development & Marketing, Certified Early Warning Mentor, μιλά για τον μέλλον της αγροδιατροφής και επισημαίνει ότι η διασύνδεση της αγροδιατροφής με τον τουρισμό συμβάλλει στη βελτίωση της οικονομίας.
- Πόσο σας έχει επηρεάσει μέχρι στιγμής η υγειονομική κρίση του κορωνοϊού;
Έχουν ακυρωθεί οι εκθέσεις, αποστολές στο εξωτερικό, ταξίδια, πτήσεις σε πολλές χώρες, προσωπικές συναντήσεις. Άρα ο κλάδος των εξαγωγών έχει δεχτεί σοβαρό πλήγμα.
- Μπορεί η διασύνδεση της αγροδιατροφής με τον τουρισμό να αποτελέσει ένα “όπλο” απέναντι στις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης;
Η αγροδιατροφή ως χαρακτηριστικό γνώρισμα διαφορετικών περιοχών/χωρών/πολιτισμών αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του τουρισμού. Η επιχειρηματική σύνδεση και συνέργεια προφανώς συμβάλλουν στη βελτίωση και των δυο κλάδων, και κατά συνέπεια της οικονομίας.
- Πώς βλέπετε την επόμενη ημέρα για τον κλάδο της αγροδιατροφής;
Το «αγροτικό» μέρος της αγροδιατροφής είναι εποχιακό. Δηλαδή συνδέεται και εξαρτάται από τον χρόνο, τη φύση, το κλίμα. Ο χρόνος δε γυρίζει πίσω, άρα έχει χαθεί χρόνος στην καλλιέργεια, συγκομιδή και επεξεργασία εποχιακών φυτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων. Για αυτά η επομένη ήμερα είναι μάλλον το επόμενο έτος… Για τα τρόφιμα που συντηρούνται (κατάψυξη, παστερίωση, κ.λπ.) η επομένη ήμερα είναι σαφώς καλύτερη.
- Μπορεί η υγειονομική κρίση να λειτουργήσει ως ευκαιρία για την αγροδιατροφή;
Μόνο για τις επιχειρήσεις που είχαν/έχουν την ικανότητα διασποράς στις προμήθειες και στους πελάτες τους. Επίσης, όπως σε κάθε κρίση, έχει μεγάλη σημασία ο ψυχισμός και η συμπεριφορά των καταναλωτών. Για παράδειγμα το Γάλα Βλάχας, που δυστυχώς σχεδίαζε να το αποσύρει η παρασκευάστρια επιχείρηση λόγω ανταγωνισμού από γνωστό ξένο κολοσσό γαλακτοκομικών, πούλησε τρελά και εξαφανίστηκε από τα ράφια των σούπερ μάρκετ!