Στη μείωση κατά 20% των πτήσεων στο αεροδρόμιο του Βερολίνου θα προχωρήσει η Ryanair από το επόμενο καλοκαίρι, αντιδρώντας στην υψηλή φορολογία και την πολιτική της γερμανικής κυβέρνησης. Η κίνηση θα έχει άμεση επίπτωση και για την Ελλάδα, καθώς καταργείται η σύνδεση προς Χανιά.
Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία έχει επανειλημμένα προειδοποιήσει ότι σχεδίαζε να μειώσει την παρουσία της στη γερμανική πρωτεύουσα και να μεταφέρει χωρητικότητα σε άλλες χώρες της ΕΕ, εάν η Γερμανία δεν ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της.
Τι ανακοίνωσε η εταιρία
Η Ryanair δήλωσε ότι με τις περικοπές θα μειωθεί ο αριθμός των αεροσκαφών της που εδρεύουν στο Βερολίνο από εννέα σε επτά.
Αυτό, θα έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια έξι δρομολογίων που εξυπηρετούν τις Βρυξέλλες, τα Χανιά της Κρήτης, το Κάουνας στη Λιθουανία, την Κρακοβία στην Πολωνία, το Λουξεμβούργο και την πρωτεύουσα της Λετονίας, τη Ρίγα.
Στο πλαίσιο αυτό, η low cost αεροπορική να μεταφέρει χωρητικότητα σε άλλες χώρες της ΕΕ χαμηλότερου κόστους όπως η Ιταλία, η Πολωνία και η Ισπανία.
Η Ryanair είχε προειδοποιήσει προηγουμένως ότι θα έκανε ένα τέτοιο βήμα εάν η γερμανική κυβέρνηση δεν καταφέρει να αντιστρέψει την πρόσφατη αύξηση του αεροπορικού φόρου κατά 24%.
Η αεροπορική εταιρεία θέλει να καταργηθεί τελικά ο φόρος. Προτρέπει επίσης την κυβέρνηση να περιορίσει τα «υψηλά» τέλη αεροναυτιλίας και να αναβάλει την αύξηση των ανώτατων ορίων στα τέλη ασφαλείας που ενδέχεται να χρεώνουν τα αεροδρόμια.
Καθώς ανακοίνωσε τις περικοπές, η αεροπορική εταιρεία επέκρινε τη Γερμανία, και ιδιαίτερα το Βερολίνο, για την ταχύτητα ανάκαμψης της αγοράς στον απόηχο της πανδημίας COVID-19.
«Η ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών της Γερμανίας είναι η πιο αργή στην Ευρώπη με μόλις 82% των επιπέδων της πριν από την COVID, και το αεροδρόμιο του Βερολίνου υστερεί σημαντικά έναντι των υπολοίπων γερμανικών και ευρωπαϊκών», δήλωσε η αεροπορική εταιρεία. .
Πώς απάντησε το αεροδρόμιο
Το αεροδρόμιο Βερολίνου-Βρανδεμβούργου, ο μοναδικός κόμβος που εξυπηρετεί τη γερμανική πρωτεύουσα, εξέφρασε τη λύπη του για την απόφαση της Ryanair, αλλά πρόσθεσε ότι κατανοεί την κριτική.
Το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας αρνήθηκε να σχολιάσει μεμονωμένες αποφάσεις της εταιρείας. Ωστόσο, ανέφερε ότι «εξετάζει μέτρα για τον μετριασμό της σημαντικής αύξησης των τελών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας για αφίξεις και αναχωρήσεις».
Τον προβληματισμό του για το υψηλό κόστος τοποθεσίας εξέφρασε και ο νεοδιορισθέντας διευθύνων σύμβουλος της Γερμανικής Ένωσης Αεροπορίας (BDL), Joachim Lang, σε πρόσφατη συνέντευξή του, υπογραμμίζοντας ότι θα μπορούσε να κοστίσει στον κλάδο των αερομεταφορών στη Γερμανία τέσσερα εκατομμύρια αεροπορικές θέσεις, στο προσεχές, χειμερινό, πρόγραμμα πτήσεων.