Η Ryanair προειδοποίησε ότι ο κίνδυνος περαιτέρω καθυστερήσεων στην παράδοση αεροσκαφών «παραμένει υψηλός», καθώς η αεροπορική εταιρεία ανέφερε πτώση 18% στα κέρδη του εξαμήνου.

Τα καθαρά κέρδη του αερομεταφορέα μειώθηκαν από έτος σε έτος σε 1,79 δισεκατομμύρια ευρώ, καθώς η ισχυρή αύξηση της κυκλοφορίας κατά 9% σε 115 εκατομμύρια επιβάτες αντισταθμίστηκε από τους χαμηλότερους αεροπορικούς ναύλους, οι οποίοι μειώθηκαν κατά 7% στο αιχμής του δεύτερου τριμήνου του καλοκαιριού.

Οι μέσοι ναύλοι μειώθηκαν κατά 10% στα δύο τρίμηνα, λόγω της συμπίεσης των καταναλωτικών δαπανών και της πτώσης των κρατήσεων από τους OTA ενόψει του καλοκαιριού.

Αυτό προκάλεσε «περισσότερη τόνωση των τιμών από ό,τι αρχικά αναμενόταν», παραδέχτηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Michael O’Leary.

«Πολλοί πελάτες στρέφονται στη Ryanair για τους χαμηλότερους αεροπορικούς ναύλους μας. Ως αποτέλεσμα, σημειώνουμε κέρδη ρεκόρ μεριδίων στις περισσότερες αγορές», είπε.

«Η κίνηση, παρά τις επαναλαμβανόμενες καθυστερήσεις παράδοσης της Boeing, αυξήθηκε κατά 9% στα 115 εκατομμύρια, ενώ τα επικουρικά έσοδα ήταν ανθεκτικά, αυξάνοντας κατά 10% στα 2,74 δισεκατομμύρια ευρώ.

«Ενώ λήφθηκε μέτρια αποζημίωση για καθυστέρηση το 1ο εξάμηνο – κυρίως πιστώσεις συντήρησης – αυτό δεν αντισταθμίζει τον ουσιαστικό αντίκτυπο της έλλειψης επιβατών άνω των πέντε εκατομμυρίων λόγω αυτών των καθυστερήσεων παράδοσης».

Η αεροπορική εταιρεία αναμένει τώρα η παράδοση εννέα νέων Boeing 737 να διολισθήσει στο τέταρτο τρίμηνο του οικονομικού της έτους λόγω της απεργίας στην Boeing που διήρκεσε σχεδόν δύο μήνες.

Η Ryanair είχε 172 αεροσκάφη νέας γενιάς στον στόλο της μέχρι τις 31 Οκτωβρίου, αλλά ο O’Leary είπε: «Ενώ συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με την ηγεσία της Boeing για να επιταχύνουμε τις παραδόσεις αεροσκαφών πριν από την αιχμή του καλοκαιριού του ’25, ο κίνδυνος περαιτέρω καθυστερήσεων στην παράδοση παραμένει υψηλός. ”

Ο στόχος ανάπτυξης του αερομεταφορέα για το επόμενο έτος έχει υποβαθμιστεί σε 210 εκατομμύρια επιβάτες από 215 εκατομμύρια «για να αντικατοπτρίζει αυτές τις καθυστερήσεις παράδοσης, καθώς επιθυμούμε να αποφύγουμε τον υπερπρογραμματισμό, και το υπερβολικό κόστος όπως ήμασταν το καλοκαίρι του ’24».

Πάνω από το 90% της χωρητικότητας για το επόμενο καλοκαίρι είναι προς πώληση, συμπεριλαμβανομένων 165 νέων δρομολογίων.

Ωστόσο, ο O’Leary προειδοποίησε ότι η Ryanair θα συνεχίσει να ανακατανέμει τη χωρητικότητα και την ανάπτυξη σε περιοχές και αεροδρόμια που επενδύουν στην ανάπτυξη μειώνοντας ή καταργώντας τους αεροπορικούς φόρους όπως η Σουηδία, η Ουγγαρία και διάφορες ιταλικές περιφέρειες ή που δίνουν κίνητρα για αύξηση της κυκλοφορίας.

Η Ryanair συνεχίζει να στοχεύει μεταξύ 198 και 200 ​​εκατομμυρίων επιβατών το τρέχον οικονομικό έτος – μια ετήσια αύξηση 8% – με την επιφύλαξη μη επιδείνωσης των σημερινών καθυστερήσεων παράδοσης της Boeing.

«Οι μελλοντικές κρατήσεις υποδηλώνουν ότι η ζήτηση για το τρίτο τρίμηνο είναι ισχυρή και η πτώση στην τιμολόγηση φαίνεται να μετριάζεται», δήλωσε ο O’Leary.

Επανέλαβε επανειλημμένες εκκλήσεις για δράση για τη βελτίωση της «απελπιστικά αναποτελεσματικής» υπηρεσίας ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη, αφού οι αεροπορικές εταιρείες υπέστησαν αυτό που περιέγραψε ως καλοκαίρι με καθυστερήσεις ATC λόγω ελλείψεων προσωπικού και επαναλαμβανόμενων βλαβών εξοπλισμού.

«Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη σωστή στελέχωση των ευρωπαϊκών παρόχων ATC, ειδικά για τις αναχωρήσεις πρωινού/πρώτου κύματος και την προστασία των υπερπτήσεων κατά τη διάρκεια εθνικών απεργιών που θα απέφεραν δραματική ακρίβεια και περιβαλλοντικά οφέλη για τα αεροπορικά ταξίδια της ΕΕ και τους πολίτες μας», είπε.

Η ανταγωνιστική Wizz Air στον προϋπολογισμό είδε τις μεταφορές τον Οκτώβριο να αυξάνονται κατά 4/1% από έτος σε έτος σε 5,6 εκατομμύρια επιβάτες.

Η χωρητικότητα των καθισμάτων αυξήθηκε κατά 3,7%, παρά τις γειώσεις που σχετίζονται με τον κινητήρα της Pratt & Whitney GTF, με αποτέλεσμα συντελεστή φορτίου 92,9%.