Η Ryanair προχωρά σε δραστικές περικοπές στο πτητικό της πρόγραμμα στην Ισπανία, καταργώντας σχεδόν 2 εκατ. θέσεις για το 2025, μετά την απόφαση της Aena να αυξήσει τα αερολιμενικά τέλη.

Οι περικοπές πλήττουν ιδιαίτερα τα περιφερειακά αεροδρόμια και τα Κανάρια Νησιά, με άμεσο αντίκτυπο στον τουρισμό και την τοπική οικονομία.

Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους ανακοίνωσε μείωση 1 εκατ. θέσεων στο χειμερινό πρόγραμμα του 2025, επικαλούμενη αύξηση 6,5% στα αερολιμενικά τέλη από το 2026, που θα ανεβάσει τη μέση χρέωση σε €11,03 ανά επιβάτη.

Σύμφωνα με τον CEO της Ryanair, Eddie Wilson, η εταιρεία θα μειώσει τη χωρητικότητα κατά 41% στα περιφερειακά αεροδρόμια (600.000 θέσεις) και κατά 10% στα Κανάρια Νησιά (400.000 θέσεις). Παράλληλα, ακυρώνονται 36 απευθείας συνδέσεις με ισπανικά αεροδρόμια, ενώ από 1ης Ιανουαρίου 2026 αναστέλλονται όλες οι πτήσεις προς Βίγο και Τενερίφη Βορρά.

Η Ryanair κλείνει επίσης τη βάση της στο Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, με δύο αεροσκάφη, που συνεπάγεται απώλεια επένδυσης 200 εκατ. δολαρίων και μείωση κατά 80% στη διαθέσιμη χωρητικότητα. Μειώσεις χωρητικότητας καταγράφονται ακόμη σε Λας Πάλμας, Φουερτεβεντούρα, Λανθαρότε, Σαραγόσα (-45%), Σανταντέρ (-38%), Αστούριας (-16%) και Βιτόρια (-2%).

Ο Wilson χαρακτήρισε τις αυξήσεις «αντιτουριστική πολιτική» και τόνισε πως «η Ryanair διαθέτει 300 νέα αεροσκάφη που θα κατευθυνθούν σε πιο ανταγωνιστικά αεροδρόμια, όπως στο Μαρόκο και την Ιταλία».

Η εταιρεία κατηγορεί την Aena ότι συγκεντρώνει το 85% της επιβατικής κίνησης σε μόλις 10 από τα 46 ισπανικά αεροδρόμια, αφήνοντας τα μικρότερα με πληρότητα μόλις 30%. Η μείωση των δρομολογίων της Ryanair, σύμφωνα με την ίδια, θα αυξήσει την αχρησιμοποίητη χωρητικότητα στο 80%.

Με τις περικοπές αυτές, που προστίθενται στις ήδη 800.000 θέσεις που αφαιρέθηκαν από το θερινό πρόγραμμα, η Ryanair θα έχει μειώσει σχεδόν 2 εκατ. θέσεις στην Ισπανία το 2025, επιφέροντας πλήγμα στη συνδεσιμότητα, την απασχόληση και τον τουρισμό της χώρας.