H Ryanair, ανακοίνωσε ότι δεν θα επαναφέρει τις χαμηλού κόστους πτήσεις της προς/από το Τελ Αβίβ αυτόν τον χειμώνα.

Η απόφαση αφορά 1 εκατ. θέσεις και 22 δρομολόγια, καθώς το αεροδρόμιο Μπεν Γκουριόν αρνείται να επιβεβαιώσει τα ιστορικά slots της Ryanair για το S26 (οι καλοκαιρινές πτήσεις είναι ήδη προς πώληση) και δεν επιβεβαιώνει ότι το χαμηλού κόστους Τερματικό 1 θα παραμείνει διαθέσιμο σε μελλοντικά ζητήματα ασφαλείας.

Οι χαμηλού κόστους πτήσεις της Ryanair προς Τελ Αβίβ έχουν διαταραχθεί επανειλημμένα αυτό το καλοκαίρι λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια στον ισραηλινό εναέριο χώρο και των επανειλημμένων αποφάσεων του αεροδρομίου Τελ Αβίβ (τρεις φορές) να κλείνει το Τερματικό 1 και να μεταφέρει τις πτήσεις στο υψηλού κόστους Τ3.

Οι θέσεις χαμηλού κόστους που πωλήθηκαν με βάση τις εγκαταστάσεις του Τ1 έγιναν ζημιογόνες λόγω των αυξημένων λειτουργικών εξόδων στο Τ3.

Η Ryanair δηλώνει ότι λυπάται που δεν μπορεί να ξεκινήσει το χειμερινό της πρόγραμμα προς Τελ Αβίβ, το οποίο περιλάμβανε 22 χαμηλού κόστους δρομολόγια, χωρίς τη βεβαιότητα ότι θα μπορεί να τα λειτουργήσει με τα ιστορικά slots S26.

Παρά την προστασία αυτών των slots κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 και προηγούμενων ζητημάτων ασφαλείας στο Ισραήλ, το αεροδρόμιο Τελ Αβίβ αρνείται γραπτώς να επιβεβαιώσει τα S26 της Ryanair ή ότι θα διατηρήσει το Τ1 ανοικτό, αποφεύγοντας έτσι να αναγκάζονται οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους σε Τ3 με υψηλότερο κόστος. Η Ryanair δεν πρόκειται να αποδεχτεί πλέον αυτές τις υψηλότερες χρεώσεις όταν το Τ1 κλείνει μόνο για την εξυπηρέτηση του αεροδρομίου.

Ένας εκπρόσωπος της Ryanair δήλωσε:

«Είμαστε απογοητευμένοι που οι χαμηλού κόστους πτήσεις μας διαταράσσονται επανειλημμένα από το αεροδρόμιο Μπεν Γκουριόν. Είναι παράλογο να αρνούνται να επιβεβαιώσουν τα slots μας για το καλοκαίρι 2026, ενώ τα δρομολόγια για το ίδιο καλοκαίρι βρίσκονται ήδη προς πώληση. Κατανοούμε ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες – συμπεριλαμβανομένης της Ryanair – ακύρωσαν πτήσεις προς/από Τελ Αβίβ αυτό το καλοκαίρι, αλλά μόνο για λόγους ασφαλείας. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να επαναφέρουμε ζημιογόνες πτήσεις προς/από Τελ Αβίβ για τη χειμερινή περίοδο χωρίς τη βεβαιότητα ότι τα ιστορικά slots μας για το καλοκαίρι 2026 έχουν επιβεβαιωθεί.

Είναι επίσης απαράδεκτο για τη Ryanair και τους επιβάτες μας, που ευαισθητοποιούνται στις τιμές, το γεγονός ότι η ανάπτυξή μας στο αεροδρόμιο Τελ Αβίβ εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα του χαμηλού κόστους Τ1. Ωστόσο, το αεροδρόμιο συνεχίζει να κλείνει το Τ1 για δική του ευκολία, αναγκάζοντας τη Ryanair και άλλες αεροπορικές χαμηλού κόστους στο πιο ακριβό Τ3 – όπου δεν θέλουμε να βρισκόμαστε – ενώ αρνείται να τηρήσει τη συμφωνία χαμηλού κόστους που προσφέρει το Τ1. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να συνεργαστούμε για προσωρινή μεταφορά στο Τ3 – αν αυτό εξυπηρετεί το αεροδρόμιο – αλλά αυτές οι υπηρεσίες θα πρέπει να χρεώνονται στις τιμές του Τ1 και όχι του Τ3. Η Ryanair έχει πουλήσει χιλιάδες θέσεις χαμηλού κόστους, που εξαρτώνται από τη διαθεσιμότητα των εγκαταστάσεων Τ1.

Μέχρι το αεροδρόμιο Μπεν Γκουριόν να επιβεβαιώσει τα ιστορικά slots S26 και ότι θα διατηρήσει το Τ1 ανοικτό στο μέλλον, δεν θα επαναφέρουμε τις χαμηλού κόστους πτήσεις προς/από Τελ Αβίβ τον χειμώνα. Λυπούμαστε που αυτό σημαίνει ότι το Τελ Αβίβ δεν θα έχει πλέον πρόσβαση στις πολύ χαμηλότερες τιμές μας ή στα 22 δρομολόγια που λειτουργούσαμε τον προηγούμενο χειμώνα, αλλά μέχρι το αεροδρόμιο να τηρήσει τις συμφωνίες χαμηλού κόστους με τη Ryanair, δεν είμαστε διατεθειμένοι να επαναφέρουμε τις πτήσεις. Αν το Μπεν Γκουριόν επιβεβαιώσει τα slots για το καλοκαίρι 2026 και τηρήσει τη συμφωνία Τ1, τότε θα επιστρέψουμε με τις υπηρεσίες μας, προσφέροντας 22 δρομολόγια με τιμές που καμία άλλη αεροπορική εταιρεία στο Τελ Αβίβ δεν μπορεί να ανταγωνιστεί».