Η Ryanair και η Enilive (που ελέγχεται από την Eni η οποία κατέχει το 100% του μετοχικού της κεφαλαίου), ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν συνεργασία.

Η συμφωνία αφορά την μακροχρόνια προμήθεια βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF) της Enilive σε επιλεγμένες αεροδρόμια της Ryanair σε ολόκληρη την Ιταλία, προωθώντας περαιτέρω το Pathway της αεροπορικής εταιρείας προς το καθαρό μηδέν έως το 2050 στρατηγική απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Πλέον η Ryanair θα έχει πρόσβαση σε έως και 100.000 τόνους (33 εκατ. γαλόνια) SAF μεταξύ 2025 και 2030 (ισοδυναμεί με 20.000 πτήσεις από Μαλπένσα προς το Δουβλίνο).

Η SAF είναι μια συγκεκριμένη λύση που συμβάλλει στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της αερομεταφορών τις επόμενες δεκαετίες, ωστόσο επί του παρόντος αντιπροσωπεύει μόνο ένα μικρό ποσοστό κλάσμα της τρέχουσας χρήσης καυσίμων παγκοσμίως.

Στα βιοδιυλιστήρια της στην Ιταλία, η Enilive επεξεργάζεται κυρίως πρώτες ύλες αποβλήτων, όπως χρησιμοποιημένα μαγειρικά λάδι, ζωικά λίπη και υπολείμματα της αγροδιατροφικής βιομηχανίας, για την παραγωγή της Eni Biojet, ένα SAF που περιέχει 100% βιογενές συστατικό και είναι κατάλληλο για αναμειγνύεται με συμβατικό καύσιμο αεριωθούμενων αεροσκαφών έως και 50%.

Οπως δήλωσε ο Thomas Fowler, Διευθυντής Βιωσιμότητας της Ryanair, “η αύξηση της παραγωγής SAF είναι μια βασική πρόκληση που η η βιομηχανία αντιμετωπίζει τα επόμενα χρόνια.

Η συνεργασία με έναν ηγέτη του κλάδου όπως η Eni, θα βοηθήσει τη Ryanair να επιτύχει τον φιλόδοξο στόχο μας να χρησιμοποιούμε 12,5% SAF μέχρι το 2030 και καθαρές μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050.

Η Eni είναι βασικός προμηθευτής στη μεγαλύτερη αγορά μας, την Ιταλία, και η επιτυχία της στην παραγωγή SAF θα διαδραματίσει έναν σημαντικό ρόλο καθώς ο Όμιλός μας αυξάνεται για να μεταφέρει 300 εκατ. επιβάτες ετησίως μέχρι το 2034.”

Ο Stefano Ballista, Διευθύνων Σύμβουλος της Enilive, πρόσθεσε πώς “είμαστε ευτυχείς που ξεκινάμε μια συμφωνία με έναν τόσο σημαντικό παίκτη όπως η Ryanair αμέσως μετά τους κανονισμούς ReFuelEU της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στοχεύουν στην αύξηση της υιοθέτησης των SAF έως το 2050.

Η Enilive σχεδιάζει να ενισχύσει την δυναμικότητα βιοδιύλισης σε πάνω από 5 εκατομμύρια τόνους/έτος μέχρι το 2030 και είναι επικεντρώνεται στην ανάπτυξη νέων έργων για την επέκταση της δυναμικότητας βιοδιύλισής της τα βιοκαύσιμα μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απεξάρτηση της κινητικότητας από τον άνθρακα, μεταξύ άλλων
τους τομείς που είναι δύσκολο να μειωθούν, όπως οι αερομεταφορές.

Τα εργοστάσια και οι τεχνολογίες που έχουμε αναπτύξει την τελευταία δεκαετία επιτρέπουν στην Enilive να να παράγει τις απαραίτητες ποσότητες SAF για να καλύψει τις ανάγκες εταιρειών όπως η Ryanair και τις απαιτήσεις των κανονισμών της ΕΕ.”