Μεγάλες ανακατατάξεις καταγράφονται στην ευρωπαϊκή αεροπορική αγορά, καθώς η Ryanair περικόπτει 1 εκατ. θέσεις στην Ισπανία για τη χειμερινή περίοδο, ενώ η Wizz Air προχωρά στο κλείσιμο της βάσης της στη Βιέννη.

Οι κινήσεις αυτές αναδεικνύουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους σε ένα περιβάλλον αυξημένων δαπανών και μεταβαλλόμενης ζήτησης.

Η Ryanair ανακοίνωσε ότι κλείνει τη βάση της στο Σαντιάγκο ντε Κομποστέλα, αποχωρεί πλήρως από το Βίγκο και το Τενερίφη Νόρτε, ενώ μειώνει τη δραστηριότητά της σε αεροδρόμια όπως Σαραγόσα, Σανταντέρ, Αστούριας και Βιτόρια. Οι περικοπές αφορούν κυρίως δευτερεύοντα αεροδρόμια, τα οποία εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις πτήσεις χαμηλού κόστους για τη συνδεσιμότητά τους.

Παράλληλα, η Wizz Air επιβεβαίωσε ότι θα κλείσει σταδιακά τη βάση της στη Βιέννη. Η απόφαση αποδίδεται στις αυξημένες χρεώσεις και λειτουργικά κόστη που, όπως επισημαίνει η εταιρεία, δεν συμβαδίζουν πλέον με το επιχειρηματικό της μοντέλο. Η πρώτη φάση του κλεισίματος θα γίνει στις 26 Οκτωβρίου 2025 με την αποχώρηση δύο αεροσκαφών, ενώ η πλήρης διακοπή δραστηριότητας θα ολοκληρωθεί στις 15 Μαρτίου 2026.

Οι επιβάτες που έχουν ήδη προγραμματίσει ταξίδια μετά τις ημερομηνίες αυτές θα ενημερωθούν από τη Wizz Air και θα έχουν επιλογές αποζημίωσης ή εναλλακτικών κρατήσεων. Ωστόσο, η απόσυρση της εταιρείας αφήνει κενά σε δρομολόγια όπως Βιέννη–Μπιλμπάο, που πλέον θα εξυπηρετούνται μόνο με ανταποκρίσεις.

Η εξέλιξη αυτή φέρνει στο προσκήνιο τις πιέσεις που δέχονται οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους στην Ευρώπη. Το αυξημένο κόστος υποδομών και η αβεβαιότητα στη ζήτηση ωθούν τις εταιρείες σε στρατηγικές περικοπές και αναδιάρθρωση δικτύων.

Ενώ τα μεγάλα αεροδρόμια παραμένουν καλά συνδεδεμένα, οι μικρότερες περιφερειακές πύλες εισόδου κινδυνεύουν με απώλεια επιβατικής κίνησης, γεγονός που επηρεάζει άμεσα τόσο τον τουρισμό όσο και την τοπική οικονομία.