
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου TUI, Sebastian Ebel, υποστηρίζει ότι, παρότι η τεχνητή νοημοσύνη θα «αναδιαμορφώσει ριζικά» τον τρόπο που πωλούνται ταξίδια, τα ταξιδιωτικά γραφεία θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στη διανομή και την εξυπηρέτηση των πελατών.
Σε συνέντευξή του στη Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), ο Ebel τόνισε ότι για την TUI «η σημασία των ταξιδιωτικών γραφείων δεν μειώνεται». Ο όμιλος διαθέτει σήμερα 400 ιδιόκτητα καταστήματα, 400 franchise συνεργάτες, 700 κινητούς συμβούλους και περισσότερα από 4.500 ανεξάρτητα ταξιδιωτικά γραφεία με άδεια συνεργασίας TUI.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου, η προσωπική ταξιδιωτική συμβουλευτική εξακολουθεί να αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα, καθώς προωθεί ποιοτικά ταξίδια και ενθαρρύνει έγκαιρες κρατήσεις — κάτι που ενισχύει την προγραμματιστική ασφάλεια των τουρ οπερέιτορ.
Αλλαγή συνηθειών στο online booking
Παρά την ενίσχυση των ψηφιακών καναλιών, ο Ebel σημείωσε ότι το online κοινό παραμένει πιο εστιασμένο στις last-minute προσφορές, σε αντίθεση με τους πελάτες των ταξιδιωτικών γραφείων που προγραμματίζουν νωρίς. Ωστόσο, αυτή η τάση μπορεί να δημιουργήσει προκλήσεις όταν οι early bookers βλέπουν αργότερα χαμηλότερες online τιμές.
Λιγότερη Google, περισσότερη ΤΝ και TikTok
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η διαπίστωση του Ebel ότι η TUI βλέπει μείωση της επισκεψιμότητας μέσω Google, την ώρα που αυξάνεται η επιρροή πλατφορμών όπως το TikTok και εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT.
«Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει μια πραγματική ανατροπή», είπε χαρακτηριστικά, συγκρίνοντας τη μετάβαση αυτή με το πέρασμα από τα φιλμ Kodak στη ψηφιακή φωτογραφία.
«Στο μέλλον, οι πελάτες είτε θα εμπνέονται από εικόνες στα social media είτε θα απευθύνονται σε έναν ψηφιακό ταξιδιωτικό σύμβουλο, λέγοντάς του ‘θέλω δύο εβδομάδες στη Μαγιόρκα για γκολφ — βρες μου την καλύτερη πρόταση’», πρόσθεσε.
Ο Ebel κατέληξε ότι ο ρόλος των ταξιδιωτικών γραφείων δεν απειλείται, αλλά μετασχηματίζεται, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη προσφέρει εργαλεία που μπορούν να ενισχύσουν την αποδοτικότητα και την προσωποποίηση της εμπειρίας των πελατών.

























