
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τις αλλαγές στον τρόπο που οι τουρίστες ταξιδεύουν, τις νέες τάσεις και τους προορισμούς που επιλέγουν το 2026, αποκαλύπτει η SiteMinder.
Η έκθεση της Changing Traveller 2026 σε 14 χώρες που δημοσιεύθηκε σήμερα, επισημαίνει τις νέες συνήθειες στη νοοτροπία του αυριανού διεθνή ταξιδιώτη.
Η μεγαλύτερη ανατροπή αφορά τα κανάλια που στρέφονται οι τουρίστες όταν ψάχνουν για ξενοδοχεία. Σύμφωνα με τα δεδομένα, τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) έχουν ξεπεράσει τις μηχανές αναζήτησης, για την έρευση ξενοδοχείων.
“Το τοπίο της ανακάλυψης ξενοδοχείων είναι πιο δυναμικό από ποτέ, υπογραμμίζει ο Trent Innes, Διευθυντής Ανάπτυξης σε SiteMinder.
Όχι μόνο διαφοροποιείται το σημείο εκκίνησης της έρευνας, αλλά οι ταξιδιώτες μετακινούνται πιο ομαλά μεταξύ καναλιών, χρησιμοποιώντας συχνά πολλά ταυτόχρονα για να χτίσουν εμπιστοσύνη στις επιλογές τους.
Αυτό το μη γραμμικό ταξίδι έχει γίνει ο φυσικός ρυθμός του σύγχρονου ταξιδιωτικού σχεδιασμού.”

Πώς θα αναζητήσουν ξενοδοχεία οι τουρίστες το 2026
- Το 26% ξεκινά πλέον την έρευνα του για ξενοδοχεία σε ένα OTA, από 18% πέρυσι.
- Το ψάξιμο για κατάλυμα σε μηχανή αναζήτησης έχει μειωθεί στο 21% από 36%.
- Οι συστάσεις “στόμα σε στόμα” από φίλους και συγγενείς σχετικά με την διαμονή, έχουν διπλασιαστεί από 7% σε 14%.
- Οι αναζητήσεις σε γνωστές μάρκες ξενοδοχείων είναι στο +7% από 3%.
- Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) για εύρεση έχει φτάσει το 4%, από 1% πέρυσι. Η υψηλότερη άνοδος σημειώνεται μεταξύ της Gen Z και των Millennials.
Ενώ η ΑΙ παραμένει ένα αναδυόμενο κανάλι για την αρχική ανακάλυψη ξενοδοχείων, η τεχνολογία αναμένεται να μεταμορφώσει γρήγορα την ευρύτερη διαδικασία κράτησης.
- Το 80% των τουριστών επιθυμεί πλέον δυνατότητες που υποστηρίζονται από την ΑΙ.
- Η παρακολούθηση τιμών και οι ειδοποιήσεις (44%) είναι στην κορυφή της λίστας επιθυμιών τους.
Οι «ονειρικοί προορισμοί» του κόσμου παραμένουν σταθεροί: H Ιαπωνία (17%), οι ΗΠΑ (10%) και η Γαλλία (10%) διατηρούν τις κορυφαίες θέσεις τους για το 2026.
H Νότια Κορέα έχει σκαρφαλώσει στην 4η θέση (9%), χάρη στην αυξανόμενη επιρροή της κουλτούρας της.

Οι 10 κορυφαίοι προορισμοί το 2026
- Ιαπωνία
- ΗΠΑ
- Γαλλία
- Νότια Κορέα
- Ισπανία
- Ιταλία
- Κίνα
- Αυστραλία
- Ηνωμένο Βασίλειο
- Γερμανία

Οι αναδυόμενες αλλαγές στη συμπεριφορά των ταξιδιωτών για το επόμενο έτος
- Η διαδρομή από OTA σε απευθείας κρατήσεις ενισχύεται: Το 18% που ξεκινά την αναζήτηση του σε OTA θα κάνει τελικά κράτηση απευθείας στο ξενοδοχείο. Πρόκειται για ένα αυξημένο ποσοστό 3,3%, σε ετήσια βάση.
- Τα ταξίδια που σχετίζονται με εκδηλώσεις επιταχύνονται: Το 63% είναι πιο πιθανό να ταξιδέψει για ειδικές εκδηλώσεις τον επόμενο χρόνο. Επικεφαλής είναι η Gen Z (81%) και οι Millennials (74%) που ταξιδεύουν για συναυλίες και φεστιβάλ.
- Η ποιότητα δίνεται προτεραιότητα στις εγκαταστάσεις: Το 58% σχεδιάζει να επιλέξει superior ή luxury δωμάτια (+4 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση). Αυτό, υποδηλώνει μια στροφή προς πιο ουσιαστικές, αναβαθμισμένες εμπειρίες.
- Η δυναμική τιμολόγηση κερδίζει έδαφος: Το 65% των τουριστών υποστηρίζει πλέον την τιμολόγηση βάσει της ζήτησης. Παράλληλα, το 42% θα πλήρωνε περισσότερα για διαμονή σε δημοφιλείς προορισμούς εάν αυτό βοηθούσε στη μείωση του overtourism.

Ανανεωμένη εκτίμηση για τα ταξίδια
Αυτές οι αλλαγές συμπεριφοράς συμβαίνουν παράλληλα με μια ανανεωμένη εκτίμηση για τα ταξίδια.
- Σχεδόν οι μισοί (49%) αναφέρουν ισχυρότερη επιθυμία να ταξιδέψουν τους επόμενους 12 μήνες.
- Μόλις το 12% δηλώνει μειωμένο ενδιαφέρον για αποδράσεις.

Το 2026, οι επισκέπτες από διαφορετικές αγορές θα προσεγγίσουν με μοναδικό τρόπο το ταξίδι τους πριν από την άφιξη και την εμπειρία τους στο ξενοδοχείο.
- Οι Κινέζοι τουρίστες θα κάνουν κράτηση σε πολυτελή δωμάτια. Προτιμούν γνωστές αλυσίδες ξενοδοχείων περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ομάδα.
- Οι Ισπανοί ταξιδιώτες θα δώσουν προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση πελατών πάνω από όλες τις αγορές.
- Οι Ινδονήσιοι είναι πιο πιθανό να κάνουν κράτηση μέσω OTA.
- Οι Αμερικανοί επισκέπτες θα ηγηθούν και πάλι στις άμεσες κρατήσεις ξενοδοχείων, ενώ συχνά επιστρέφουν μόλις βρουν σαφή αξία.


























