
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Το 2026 πρόκειται να αλλάξει σημαντικά τον τρόπο που ταξιδεύουμε. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Skyscanner, οι προτεραιότητες των τουριστών σχετικά με το τι θέλουν να αποκομίσουν από τις διακοπές τους αλλάζουν, όπως και οι συνήθειες κράτησης που έχουν.
Από την κράτηση ενός ολόκληρου ταξιδιού μόνο για το ξενοδοχείο και την επιδρομή στο μίνι μάρκετ για σνακ μέχρι την απόδραση στα βουνά και τα ταξίδια για να γνωρίσετε νέους ανθρώπους, οι πέντε αυτές τάσεις θα κυριαρχήσουν.
Ανακάλυψη ραφιών
Την επόμενη χρονιά, περισσότεροι ταξιδιώτες θα στραφούν σε σούπερ μάρκετ, αυτόματους πωλητές και καταστήματα ψιλικών όταν εξερευνούν την γαστρονομική κουλτούρα ενός προορισμού.
Από τα περίτεχνα αυτόματα μηχανήματα πώλησης του Τόκιο μέχρι τα προσυσκευασμένα σνακ στις τοπικές αλυσίδες παντοπωλείων, οι ταξιδιώτες αναζητούν πέρα από τα εστιατόρια για να αποκτήσουν μια αίσθηση της γαστρονομικής παράδοσης ενός τόπου.
- Οι Αμερικανοί (55%) επισκέπτονται πάντα ή συχνά τοπικά σούπερ μάρκετ στο εξωτερικό.
- Οι τουρίστες πηγαίνουν σε σούπερ μάρκετ και καταστήματα ψιλικών στους προορισμούς τους για να ανακαλύψουν νέα σνακ και ποτά, να βρουν παγκόσμιες μάρκες που δεν έχουν στην πατρίδα τους και να ανακαλύψουν τοπικές εκδοχές γνωστών τροφίμων.
- Η αξιολόγηση σνακ και τροφίμων από την αγορά τους βοηθά να αισθάνονται περισσότερο σαν ντόπιοι.
Μετατόπιση υψομέτρου
- Η προτίμηση για ορεινές αποδράσεις δεν θα μειωθεί το 2026. Ενα εντυπωσιακό 80% σκέφτεται ή σχεδιάζει ορεινές διακοπές για το καλοκαίρι και το φθινόπωρο της επόμενης χρονιάς.
- Οι κρατήσεις ξενοδοχείων που χρησιμοποιούν το φίλτρο «δωμάτιο με θέα στο βουνό» έχουν αυξηθεί 103% σε ετήσια βάση.
- Οι ταξιδιώτες έλκονται από ορεινές αποδράσεις για την ηρεμία και τη γαλήνη (62%), τον καθαρό αέρα και τον πιο δροσερό καιρό (60%), καθώς και για όμορφα και απομακρυσμένα καταλύματα (57%).
Τα ορεινά μονοπάτια σε όλο τον κόσμο έχουν δει σημαντική αύξηση στη δραστηριότητα από τους καλοκαιρινούς ταξιδιώτες το 2025, σύμφωνα με την πλατφόρμα εξερεύνησης υπαίθρου AllTrails, συμπεριλαμβανομένου του Rob Roy Glacier Track στη Νέα Ζηλανδία, του Palm Jungle Loop Track στην Αυστραλία και του Laguna Cinco Hermanos σε Αργεντινή.
Βιβλιοθήκη
Η ανάγνωση και τα ταξίδια είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Τα ταξίδια με επίκεντρο τη λογοτεχνία αναμένεται επίσης να αποτελέσουν σημαντική τάση το 2026.
- Οι κρατήσεις ξενοδοχείων που χρησιμοποιούν το φίλτρο «βιβλιοθήκη» του ιστότοπου έχουν αυξηθεί 70% παγκοσμίως σε ετήσια βάση.
- Το 55% των ταξιδιωτών έχουν κάνει κράτηση ή θα εξέταζαν το ενδεχόμενο ενός ταξιδιού εμπνευσμένου από τη λογοτεχνία.
Όσον αφορά τις κορυφαίες εμπειρίες του είδους οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται περισσότερο, να:
- Επισκεφθούν έναν προορισμό που αναφέρεται σε ένα βιβλίο (33%).
- Διαμείνουν σε ένα κατάλυμα με θέμα το βιβλίο (21%).
- Συμμετάσχουν σε ένα εργαστήριο γραφής ή ανάγνωσης (14%).
Σύνδεση και σχέσεις
Του χρόνου ένας αυξανόμενος αριθμός τουριστών, θα δώσει προτεραιότητα στη δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων, στο επόμενο ταξίδι του.
Από τα ραντεβού εν κινήσει, μέχρι τη γνωριμία με νέους φίλους και την εξερεύνηση ενός προορισμού με έναν ντόπιο, το θέμα των αποδράσεων του χρόνου θα είναι η σύνδεση.
- Το 53% έχει πάει ή σκέφτεται να πάει στο εξωτερικό ειδικά για να γνωρίσει νέους ανθρώπους, όπως για ραντεβού ή νέες φιλίες.
- Οι ταξιδιώτες δήλωσαν ότι όταν αναζητούν συνδέσεις σε έναν προορισμό, δίνουν προτεραιότητα στη γνωριμία με άτομα από διαφορετικά υπόβαθρα και πολιτισμούς (28%), στη δημιουργία ουσιαστικών φιλιών (18%) και στην εξερεύνηση του προορισμού τους με έναν ντόπιο (14%).
- Σχεδόν οι μισοί (42%) είναι πιο ανοιχτοί στο να γνωρίσουν νέους ανθρώπους όταν ταξιδεύουν σε σύγκριση με την καθημερινή τους ρουτίνα.
Τα ξενοδοχεία, λόγος για ταξίδι
Περισσότερο από ποτέ, τα ξενοδοχεία γίνονται λόγος για να ταξιδέψετε του χρόνου, όχι απλώς ένα μέρος για να ξεκουραστείτε.
- Το 56% επιλέγει έναν προορισμό αποκλειστικά με βάση τη διαμονή.
- Οι κρατήσεις ξενοδοχείων που χρησιμοποιούν το φίλτρο «μοναδική διαμονή» έχουν αυξηθεί 60% σε ετήσια βάση.
- Η τάση είναι ακόμη πιο δημοφιλής μεταξύ των ταξιδιωτών της γενιάς των Millennials, με το 70% να έχει κάνει κράτηση για διακοπές μόνο και μόνο για το ξενοδοχείο.
Οι ταξιδιώτες που επιλέγουν έναν προορισμό με βάση το ξενοδοχείο δήλωσαν ότι το έκαναν επειδή το κατάλυμα δίνει τον τόνο για όλες τις διακοπές. Μπορούν να χαλαρώσουν σε ένα μέρος χωρίς να μετακινούνται και τους επιτρέπει να αποδράσουν πλήρως από την καθημερινότητα.