
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τα δρομολόγια με νυχτερινά τρένα που συνδέουν το Παρίσι με τη Βιέννη και το Βερολίνο θα διακοπούν τον Δεκέμβριο.
Ο λόγος είναι ο τερματισμός της χρηματοδότησης από τη γαλλική κυβέρνηση, όπως ανακοίνωσε η κρατική σιδηροδρομική εταιρεία SNCF.
Οι υπηρεσίες της Nightjet, που ξεκίνησαν το 2023 σε συνεργασία με την αυστριακή ÖBB Railjet, τη γερμανική Deutsche Bahn και την βελγική SNCB, δεν θα προσφέρονται πλέον από τις 14 Δεκεμβρίου 2025.
Σε ανακοίνωση της, η SNCF ανέφερε ότι «η λειτουργία νυχτερινών τρένων αποτελεί πράγματι μια τεράστια οικονομική πρόκληση» και ότι η δέσμευση της στο διασυνοριακό έργο «εξαρτάται» από την κρατική υποστήριξη.
Ακόμη και με μέσο ποσοστό πληρότητας 70%, ο σιδηροδρομικός φορέας της Γαλλίας τόνισε ότι τα βραδινά δρομολόγια «δεν είναι οικονομικά βιώσιμα χωρίς κρατικές επιδοτήσεις».
«Ακόμα και με πολύ υψηλές υποθέσεις για την κίνηση, η οικονομική ισορροπία δεν είναι εφικτή, ιδίως δεδομένου του επιπέδου του κόστους παραγωγής, αναφέρει η SNCF.
Ενώ μια θέση σε αεροπλάνο μπορεί να πωληθεί έως και πέντε φορές την ημέρα και μια θέση σε ημερήσιο τρένο έως και τέσσερις φορές, μια θέση σε νυχτερινό τρένο μπορεί να πωληθεί μόνο μία φορά την ημέρα».
Όπως υπογραμμίζει «το κόστος προσωπικού είναι υψηλότερο στα νυχτερινά τρένα (χρειάζεται περισσότερο προσωπικό εξυπηρέτησης, περισσότερο πλήρωμα καμπίνας λόγω των συνοριακών διελεύσεων και το κόστος των βραδινών υπηρεσιών είναι υψηλότερο).
Τα μεγάλα ταξίδια συνεπάγονται κόστος που σχετίζεται με την πρόσβαση σε υποδομές σε αρκετές χώρες και υψηλό ενεργειακό κόστος».
Ανακοίνωση, εξέδωσε και η ÖBB Railjet, εκφράζοντας τη λύπη της για την απόφαση. Ωστόσο, η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι η υπηρεσία Nightjet Βιέννη-Βρυξέλλες θα συνεχίσει να λειτουργεί τρεις φορές την εβδομάδα έως το 2026.