Η αβεβαιότητα που προκαλεί η οικονομική συγκυρία οδηγεί σε «πολύ καθυστερημένες» κρατήσεις, με τους επικεφαλής κορυφαίων τουριστικών ομίλων να επισημαίνουν ότι τα value deals, οι χαμηλές προκαταβολές και τα ευέλικτα πλάνα πληρωμών θα είναι καθοριστικά για την τόνωση των πωλήσεων το φθινόπωρο.

Στο Future of Travel Conference του Travel Weekly, οι tour operators και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες ανέφεραν ότι η ζήτηση για τον φετινό χειμώνα και το καλοκαίρι του 2026 παραμένει ισχυρή, ωστόσο οι προκλήσεις του καλοκαιριού αναμένεται να συνεχιστούν.

Ο διευθύνων σύμβουλος της TUI UK & Ireland, Neil Swanson, υπογράμμισε ότι η αβεβαιότητα εντείνεται ενόψει της παρουσίασης του κρατικού προϋπολογισμού στις 26 Νοεμβρίου. «Οι καταναλωτές χρειάζονται σιγουριά ότι το κόστος δεν θα αυξηθεί. Η εμπιστοσύνη για κρατήσεις εκ των προτέρων δεν είναι ακόμα δεδομένη», σημείωσε. Η TUI, όπως αποκάλυψε, έχει ήδη πουλήσει πάνω από το 30% του χειμερινού της προγράμματος, ενώ τον Οκτώβριο θα λανσάρει το καλοκαιρινό της πρόγραμμα για το 2027.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο CEO της easyJet holidays, Garry Wilson, τόνισε ότι «η ζήτηση υπάρχει, αλλά η μεσαία αγορά διστάζει», αναφέροντας πως το μήνυμα της «αξίας» θα είναι καταλυτικό για τις πωλήσεις.

Η Hays Travel κατέγραψε δυσκολότερο καλοκαίρι, αλλά η στροφή σε κρουαζιέρες και long-haul ταξίδια ενισχύει τη ζήτηση για το 2026 και το 2027. Αντίστοιχα, η Premier Travel ανακοίνωσε άνοδο 11% στις πωλήσεις για το 2026, δίνοντας έμφαση στην ευελιξία πληρωμών.

Παράλληλα, η Dnata Travel Group UK διαπιστώνει ότι η στροφή από τα short-haul σε μακρινές αγορές αποδίδει καρπούς, ενώ η Fred Olsen Cruise Lines αναφέρει εντυπωσιακή αύξηση 60% στις κρατήσεις για το 2026.

Η γενική εικόνα δείχνει ότι, παρά τις δυσκολίες και τη συγκράτηση της μεσαίας τάξης, η ζήτηση παραμένει ισχυρή. Το ζητούμενο για τους παρόχους είναι να προσφέρουν τιμές, προϊόντα και όρους πληρωμής που ενισχύουν την εμπιστοσύνη και ωθούν τους καταναλωτές να κλείσουν έγκαιρα τις διακοπές τους.