
Οι Αμερικανοί είναι αφοσιωμένοι στις καλοκαιρινές διακοπές, ενώ παράλληλα κάνουν πιο αυστηρές περικοπές προκειμένου να πετύχουν το σκοπό τους.
Συγκεκριμένα, η Έρευνα Θερινών Δαπανών του Trustpilot για το 2025 δείχνει ότι η αύξηση του κόστους επηρεάζει σημαντικά τις καταναλωτικές δαπάνες των ΗΠΑ αυτό το καλοκαίρι.
- Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (55%) κάνουν αποταμίευση και προγραμματίζουν τον προϋπολογισμό τους για τις καλοκαιρινές τους δραστηριότητες.
- Ποσοστό 42% σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερα από ό,τι το περασμένο καλοκαίρι σε δραστηριότητες όπως συναυλίες και ταξίδια, και περίπου οι μισοί (46%) σχεδιάζουν να ξοδέψουν κάτω από 500 δολάρια.
Αυτά τα δεδομένα αντικατοπτρίζουν την αυξανόμενη οικονομική επιφυλακτικότητα μεταξύ των καταναλωτών, η οποία συνδέεται με ανησυχίες σχετικά με την προσιτότητα και την οικονομική αβεβαιότητα.
Σχέδια και τάσεις δαπανών
Τα σχέδια δαπανών υποδηλώνουν ότι οι περισσότεροι καταναλωτές στις ΗΠΑ σχεδιάζουν να έχουν ένα χαλαρό καλοκαίρι, με το 37% να μειώνει τις καλοκαιρινές του δαπάνες και τα ταξίδια για να εξοικονομήσει χρήματα.
Εν τω μεταξύ, το 20% δίνει προτεραιότητα σε δραστηριότητες χαμηλού κόστους ή δωρεάν για να επιμηκύνει τον προϋπολογισμό του. Είναι ενδιαφέρον ότι σχεδόν το ένα τέταρτο (23%) σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα σε δραστηριότητες αυτό το καλοκαίρι από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια.
Επιπτώσεις στα ταξιδιωτικά σχέδια
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 24% των ερωτηθέντων δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια και μειώνουν τα έξοδά τους αλλού για να ανταπεξέλθουν οικονομικά στα ταξιδιωτικά τους σχέδια.
Περίπου το ένα τρίτο (37%) αλλάζουν τις ταξιδιωτικές τους συνήθειες αυτό το καλοκαίρι, επιλέγοντας να παραμείνουν στην περιοχή αντί να κάνουν ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων, ενώ το 19% δεν αλλάζει τις ταξιδιωτικές του συνήθειες ή τα έξοδά του.
Μείωση άλλων εξόδων
Για να αντέξουν οικονομικά την καλοκαιρινή τους διασκέδαση, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ μειώνουν επίσης τις δαπάνες τους για ψώνια (35%), συνδρομές σε streaming και ψυχαγωγία (18%), ταξίδια χειμώνα/άνοιξη (17%), ακόμη και για είδη παντοπωλείου (13%). Για να αποφύγουν τη λήψη χρεών, το 17% χρησιμοποιεί πιστωτικές κάρτες για να χρηματοδοτήσει τις καλοκαιρινές του δαπάνες και μόνο το 7% σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τις προσφορές Buy Now Pay Later – οι περισσότεροι σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν τις αποταμιεύσεις τους ή το τακτικό τους εισόδημα.
Μεθοδολογία Έρευνας
Η έρευνα, που διεξήχθη από τις 7 έως τις 9 Μαΐου 2025, διεξήχθη σε 1.001 καταναλωτές σχετικά με το πώς οι οικονομικές ανησυχίες επηρεάζουν τις αποφάσεις τους για τις καλοκαιρινές δαπάνες, σε τι δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες τους αυτό το καλοκαίρι και πώς σκοπεύουν να χρηματοδοτήσουν τις καλοκαιρινές τους δραστηριότητες.