Μια νέα διεθνής έρευνα της eDreams αποκαλύπτει τα μικρά «κόλπα» και τις μεγάλες αγωνίες των Ισπανών ταξιδιωτών όταν έρχεται η ώρα της αποσκευής, με το 63% να ρολάρει τα ρούχα του για να αποφύγει έξτρα χρεώσεις, ενώ το 1/3 δηλώνει αγχώδες όταν ετοιμάζει βαλίτσα

 

Όταν οι χρεώσεις αποσκευών γίνονται όλο και πιο ακριβές, οι ταξιδιώτες βρίσκουν δημιουργικούς τρόπους για να «χωρέσουν» όσα περισσότερα μπορούν στη βαλίτσα τους — και να περάσουν τον έλεγχο χωρίς εκπλήξεις.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της eDreams, του μεγαλύτερου διαδικτυακού τουριστικού πρακτορείου στην Ευρώπη, 6 στους 10 Ισπανούς ταξιδιώτες επιλέγουν να ρολάρουν τα ρούχα τους, αξιοποιώντας την πιο δημοφιλή συμβουλή για εξοικονόμηση χώρου.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2025 με τη συμμετοχή 9.000 ταξιδιωτών από επτά χώρες, εκ των οποίων οι 1.000 ήταν από την Ισπανία. Στόχος ήταν να καταγραφούν οι συνήθειες, οι στρατηγικές και οι… παραξενιές των ταξιδιωτών κατά τη διαδικασία ετοιμασίας της βαλίτσας.

 

Οι Ισπανοί ρολάρουν — και φορούν τα ρούχα τους στο αεροδρόμιο

Το 63% των Ισπανών επιλέγει το ρολάρισμα των ρούχων, ενώ το 23% δηλώνει ότι φοράει πολλαπλές στρώσεις ρούχων για να μειώσει το βάρος της αποσκευής. Επιπλέον, το 18% χρησιμοποιεί σακούλες κενού αέρα ή προσπαθεί να «ξεγελάσει» τον περιορισμό βάζοντας επιπλέον αντικείμενα σε σακούλες αφορολόγητων ειδών.

Το ρολάρισμα φαίνεται να είναι παγκόσμια συνήθεια, αφού το προτιμά και το 61% των ταξιδιωτών σε Πορτογαλία και ΗΠΑ. Οι νεότεροι Ισπανοί (25–34 ετών) είναι πιο πιθανό να φορέσουν πολλαπλά ρούχα, ενώ οι μεγαλύτεροι (55–64 ετών) παραμένουν πιστοί στο παραδοσιακό δίπλωμα.

Αξιοσημείωτη είναι και η διαφορά ανά φύλο: το 66% των γυναικών χρησιμοποιεί το ρολάρισμα έναντι 58% των ανδρών, ενώ το layering επιλέγεται από το 25% των γυναικών, έναντι 19% των ανδρών.

Η eDreams ανέλυσε και τον ψυχολογικό τύπο του κάθε ταξιδιώτη ως προς το πακετάρισμα. Στην Ισπανία, το 35% δηλώνει αγχώδης, υπερπακετάροντας για κάθε πιθανή ανάγκη. Οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να έχουν αυτή την προσέγγιση (41%) από τους άνδρες (28%).

Άλλες «κατηγορίες» ταξιδιωτών:

● 20% υπερβολικοί – δεν διστάζουν να πληρώσουν για επιπλέον αποσκευή

● 19% ξεχασιάρηδες – πάντα αφήνουν κάτι πίσω

● 18% μινιμαλιστές – ταξιδεύουν ελαφριά και γυρίζουν βαριά

Οι Ιταλοί και οι Αμερικανοί ξεχωρίζουν για τον μινιμαλισμό τους, ενώ οι Πορτογάλοι είναι οι πιο αγχώδεις (44%).

Ποιοι ετοιμάζουν λίστα και ποιοι πακετάρουν την τελευταία στιγμή

Το 45% των Ισπανών ταξιδιωτών δηλώνει οργανωμένος τύπος, με λίστες και σχεδιασμό, κυρίως γυναίκες και ηλικίες 45–54. Αντίθετα, το 25% πακετάρει ανάλογα με τη διάθεση, ενώ το 23% στοχεύει στην τέλεια ισορροπία στυλ και λειτουργικότητας.

Η πλειοψηφία (55%) ξεκινά να πακετάρει λίγες ημέρες πριν την αναχώρηση, ενώ το 8% το αφήνει κυριολεκτικά για την τελευταία στιγμή – με μεγαλύτερη συχνότητα στις ηλικίες 18–24 και 55–64.

Τι «περίεργο» έχουν δει στον έλεγχο ασφαλείας

Η έρευνα είχε και μια πιο ανάλαφρη πλευρά, ζητώντας από τους συμμετέχοντες να περιγράψουν τα πιο παράξενα αντικείμενα που είδαν σε αποσκευές άλλων. Οι πιο συχνές απαντήσεις των Ισπανών:

● Φαγητό: 33%

● Εσώρουχα και προσωπικά είδη: 32%

● Διάφορα αντικείμενα (π.χ. φυτά, τηλεχειριστήρια): 26%

Οι άνδρες ανέφεραν πιο συχνά ότι είδαν «ευαίσθητα» αντικείμενα, ενώ οι ηλικίες 25–34 ήταν οι πιο παρατηρητικοί. Οι Αμερικανοί ήταν αυτοί που είδαν περισσότερο φαγητό, ενώ οι Βρετανοί απάντησαν – κατά 53% – ότι δεν έχουν δει ποτέ κάτι περίεργο.

Η έρευνα της eDreams δείχνει πως το πακετάρισμα δεν είναι απλώς πρακτική υπόθεση — είναι θέμα χαρακτήρα. Και είτε είστε του «όλα στη λίστα» είτε του «τελευταία στιγμή», ένα είναι σίγουρο: η κάθε βαλίτσα κρύβει και μια προσωπική ιστορία ταξιδιού.