
Η δύναμη των ανεξάρτητων ταξιδιωτικών πρακτόρων ως βασικού καναλιού ανάπτυξης αναδεικνύεται ολοένα και περισσότερο από μεγάλους tour operators, με την TUI και την easyJet holidays να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στη συνεργασία με τον κλάδο.
Μιλώντας στο Future of Travel Conference του Travel Weekly, ο Neil Swanson, διευθύνων σύμβουλος της TUI UK & Ireland, αποκάλυψε ότι σχεδόν το 10% των πωλήσεων στη Βρετανία πραγματοποιείται πλέον μέσω τρίτων συνεργατών, τονίζοντας ότι πρόκειται για το «ισχυρότερο κανάλι ανάπτυξης» της εταιρείας. Αντίθετα, οι πωλήσεις από τα ιδιόκτητα καταστήματα της TUI παραμένουν στάσιμες, χωρίς σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι.
«Είμαι πραγματικά ικανοποιημένος από την πορεία των τρίτων συνεργατών. Αν και το ποσοστό είναι ακόμα σχετικά μικρό, η ανάπτυξη είναι σταθερή και πολλά υποσχόμενη», σημείωσε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, απέκλεισε σημαντική επέκταση του δικτύου καταστημάτων της TUI, λέγοντας ότι η παρουσία στη φυσική αγορά είναι «σταθερή» και διαχειρίζεται «πολύ προσεκτικά», χωρίς να υπάρχουν σχέδια για μαζικά νέα ανοίγματα.
Ανάλογη εικόνα μετέφερε και ο Garry Wilson, CEO της easyJet holidays, η οποία φέτος συμπληρώνει πέντε χρόνια συνεργασίας με το δίκτυο των ταξιδιωτικών πρακτόρων. Όπως εξήγησε, οι πωλήσεις μέσω τρίτων αντιπροσωπεύουν το 20%–25% της συνολικής διανομής του tour operator, ανάλογα με την περίοδο.
Ο Wilson χαρακτήρισε τους πράκτορες «τεράστιας σημασίας» συνεργάτες, τονίζοντας ότι συχνά προωθούν διαφορετικά προϊόντα από αυτά που επιλέγει το online κοινό, με έμφαση σε πιο καθιερωμένα ξενοδοχεία. «Τους βλέπουμε ως ένα επιπλέον κανάλι και θέλουμε να τους στηρίζουμε όσο μπορούμε», υπογράμμισε.
Μάλιστα, κάλεσε τους πράκτορες να μοιραστούν ιδέες και προτάσεις για δρομολόγια, αποκαλύπτοντας ότι η απόφαση για τη δημιουργία βάσης της easyJet στο αεροδρόμιο του Newcastle τον Μάρτιο του 2026 ήταν αποτέλεσμα συζήτησης με την Irene Hays, επικεφαλής της Hays Travel. «Θέλω οι πράκτορες να αισθάνονται ότι έχουν λόγο στο πού και πότε θα πετάμε», είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος επίσης σε βάσεις όπως το Southend και το Birmingham, που έγιναν πραγματικότητα χάρη στη συμβολή του δικτύου.
Οι τοποθετήσεις των δύο στελεχών έγιναν λίγες ημέρες πριν τη δημοσίευση των οικονομικών στοιχείων του Ομίλου TUI για τη σεζόν. Η εταιρεία ανέφερε ότι η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου παρουσίασε «θετική δυναμική», με τις κρατήσεις για το καλοκαίρι να εμφανίζονται αυξημένες κατά 1%, ενώ για τον χειμώνα 2025-26 κινούνται σε παρόμοια επίπεδα με πέρυσι.
Σε επίπεδο ομίλου, οι συνολικές κρατήσεις παραμένουν 2% χαμηλότερες σε ετήσια βάση, ωστόσο η μέση τιμή πώλησης ενισχύθηκε κατά 3%, αντισταθμίζοντας μερικώς το αυξημένο κόστος. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά ήταν τα στοιχεία για τον τομέα των κρουαζιέρων, που καταγράφει ισχυρή ζήτηση σε Βρετανία και Γερμανία, παρά τη σημαντική αύξηση χωρητικότητας.
Η εικόνα δείχνει πως οι ανεξάρτητοι ταξιδιωτικοί πράκτορες παραμένουν πυλώνας ανάπτυξης για τους μεγάλους tour operators, αποτελώντας κρίσιμο συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις εταιρείες και τους ταξιδιώτες σε μια ανταγωνιστική αγορά.