
Μια στρατηγική συμμαχία που φιλοδοξεί να μετατρέψει τη μουσική σε κινητήρια δύναμη του παγκόσμιου τουρισμού ανακοίνωσε o Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UN Tourism), ανοίγοντας τον δρόμο για μία νέα βιομηχανία που αναμένεται να αγγίξει τα 267 δισ. δολάρια μέχρι το 2030.
Ο UN Tourism παρουσίασε μια νέα διεθνή συνεργασία που φέρνει τη μουσική στο επίκεντρο της τουριστικής ανάπτυξης. Η πρωτοβουλία, η οποία ανακοινώθηκε στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του UN Tourism στο Ριάντ, υλοποιείται σε συνεργασία με τη UMusic Hospitality & Lifestyle – το hospitality brand της Universal Music Group – και το Center for Music Ecosystems (CME).

Η συμφωνία στοχεύει στην αξιοποίηση της μουσικής ως εργαλείου οικονομικής ανάπτυξης, δημιουργίας θέσεων εργασίας και ενίσχυσης του τουριστικού προϊόντος σε περιοχές με υψηλές δυνατότητες αλλά χαμηλή αξιοποίηση του πολιτιστικού τους αποθέματος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, ο μουσικός τουρισμός μπορεί να εξελιχθεί σε μια βιομηχανία αξίας 267 δισ. δολαρίων μέχρι το 2030, αποτελώντας μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες υποκατηγορίες του παγκόσμιου τουρισμού.
Ο Γενικός Γραμματέας της UN Tourism, Zurab Pololikashvili, υπογράμμισε ότι «ο τουρισμός ισχυροποιείται όταν συνδέεται με τη δημιουργικότητα». Όπως τόνισε, η ένωση του τουρισμού με τις δημιουργικές βιομηχανίες μπορεί να ενισχύσει την τοπική οικονομία, να δώσει ώθηση στην επιχειρηματικότητα και να ενδυναμώσει κοινότητες που επιδιώκουν νέες μορφές ανάπτυξης.
Από την πλευρά του, ο CEO της UMusic Hospitality & Lifestyle, Robert Lavia, ανέδειξε τη δύναμη της μουσικής «να προσελκύει ταξιδιώτες, να αναβαθμίζει πόλεις και να δημιουργεί ευκαιρίες». Η εταιρεία έχει ήδη παρουσιάσει επενδυτικά σχέδια για την ανάπτυξη ξενοδοχείων και δημιουργικών hubs σε διεθνείς προορισμούς, συνδέοντας τη φιλοξενία με την πολιτιστική εμπειρία.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας, το Center for Music Ecosystems θα εκπονήσει σειρά μελετών που θα αποτυπώνουν τις οικονομικές δυνατότητες του μουσικού τουρισμού, προσφέροντας εργαλεία σε κυβερνήσεις και φορείς για πιο στοχευμένη στρατηγική σε θέματα πολιτισμού, ψυχαγωγίας και τουρισμού.
Η πρωτοβουλία συνδέεται με τον ευρύτερο στόχο του UN Tourism να ενισχύσει την καινοτομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από τον πολιτισμό και τις δημιουργικές βιομηχανίες. Σε μια περίοδο όπου οι ταξιδιώτες αναζητούν εμπειρίες με τοπικό χαρακτήρα και αυθεντικότητα, ο συνδυασμός μουσικής και τουρισμού αναδεικνύεται ως νέα στρατηγική κατεύθυνση για πολλές χώρες.
Με τις παγκόσμιες μουσικές σκηνές, τα φεστιβάλ και τα πολιτιστικά γεγονότα να εξελίσσονται σε βασικούς μοχλούς ταξιδιωτικής ζήτησης, η νέα συνεργασία τοποθετεί τον μουσικό τουρισμό στο επίκεντρο της διεθνούς τουριστικής συζήτησης – ως έναν τομέα με σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές την επόμενη πενταετία.


























