
της Εύας Οικονομάκη
Η αλλαγή στρατηγικής της Volotea κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκε η ανάπτυξη του δικτύου εσωτερικού σε καθεμία από τις αγορές όπου δραστηριοποιείται, ήταν ο παράγοντας που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επάνοδο της εταιρείας στην κανονικότητα, σύμφωνα με τη Βαλέρια Ρεμπάστι, Country Manager της αεροπορικής για την Ιταλία και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Η επικεφαλής της Volotea, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου της εταιρείας για την ανακοίνωση του νέου προγράμματός της, εμφανίστηκε αισιόδοξη για την πορεία της φετινής σεζόν, παρά το γεγονός ότι η αρχή της δεν φαίνεται να είναι η αναμενόμενη. Τόνισε, δε, ότι και το καλοκαίρι του 2022 θα καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό από τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, τάση η οποία αναπτύχθηκε κατά την πανδημία και εξακολουθεί να υφίσταται.
Αναφερόμενη στις επιπτώσεις του πολέμου που μαίνεται στην Ουκρανία, η Βαλέρια Ρεμπάστι τόνισε ότι η εταιρεία δεν επηρεάζεται σε επίπεδο πτητικού έργου, αφού δεν πραγματοποιεί πτήσεις προς Ρωσία και Ουκρανία, ωστόσο, η έκρηξη της τιμής των καυσίμων αναμένεται να αυξήσει το κόστος των εισιτηρίων.
Ο σχεδιασμός για το 2022
Η χαμηλού κόστους εταιρεία, η οποία φέτος συμπληρώνει 10 χρόνια δραστηριοποίησης στις αερομεταφορές, ενισχύει την παρουσία της στην Ελλάδα με συνολικά 9 νέα δρομολόγια, 4 εκ των οποίων θα έχουν αφετηρία τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η Volotea θα προσφέρει 1,4 εκατ. θέσεις από και προς 14 ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς πρώτης γραμμής, δηλαδή 300 χιλιάδες περισσότερες από το 2019 (1,1 εκατ.) και περίπου 800 χιλιάδες περισσότερες σε σχέση με το 2021 (574 χιλ.).
Η εταιρεία θα εμπλουτίσει το πτητικό της πρόγραμμα εντάσσοντας 9 νέα δρομολόγια προς 6 ελληνικούς προορισμούς και για πρώτη φορά θα συνδέσει απευθείας την Ελλάδα με την Ισπανία, ξεκινώντας το δρομολόγιο Αθήνα-Μπιλμπάο. Θα συνδέσει επίσης για πρώτη φορά την ελληνική πρωτεύουσα με τρεις ακόμη ευρωπαϊκές πόλεις, το Μπορντώ, τη Νάντη και το Τορίνο και θα προσθέσει επιπλέον τα δρομολόγια Ηράκλειο-Νάντη, Μύκονος-Νάντη, Καλαμάτα-Βενετία, Σαντορίνη-Τορίνο και Ζάκυνθος-Νάντη.
Συνολικά η χαμηλού κόστους εταιρεία, η οποία αυτή τη στιγμή δραστηριοποιείται συνδέοντας κατά βάση προορισμούς της νότιας Ευρώπης, θα πετάει από και προς 14 ελληνικούς προορισμούς: Αθήνα, Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Ηράκλειο, Κάρπαθος, Κω, Μύκονο, Πρέβεζα, Ρόδο, Σάμο, Σαντορίνη, Σκιάθο, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθο. Για το 2022 η Volotea θα συνδέσει την Ελλάδα με την Κροατία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία, προσφέροντας περισσότερες από 560.000 θέσεις (έναντι 182.000 το 2021 και 518.000 το 2019). Η εταιρεία θα εξακολουθήσει να πραγματοποιεί πτήσεις στο εσωτερικό δίκτυο, με αιχμή την Αθήνα και προορισμό το Ηράκλειο, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.
Ισχυρή ανάπτυξη
Σύμφωνα με τη Βαλέρια Ρεμπάστι, ο σχεδιασμός της εταιρείας να προβλέπει περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων της στη βόρεια Ευρώπη. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι για πρώτη φορά η αεροπορική εταιρεία ενέταξε στο πτητικό της πρόγραμμα το Αλμποργκ, την τέταρτη μεγαλύτερη πόλη της Δανίας.
Σε σχέση με το 2019, όταν η εταιρεία είχε στον στόλο της 36 αεροσκάφη, φέτος διαθέτει 41+4 αεροπλάνα, με τον αριθμό των βάσεών της από 13 το 2019 να ανέρχονται φέτος σε 19. Το 2019 η Volotea πραγματοποίησε 319 δρομολόγια, μεταφέροντας 7,6 εκατ. επιβάτες, και το 2022 αναμένεται να πραγματοποιήσει 365 πτήσεις, διακινώντας περίπου 9,5-10 εκατ. ταξιδιώτες.