Την αντίδραση της στην πρόταση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας για τη δημιουργία λιμένα κρουαζιέρας στο Δέλτα Φαλήρου εξέφρασε με επιστολή της η διοίκηση του ΟΛΠ ΑΕ. Ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, Γιώργος Ανωμερίτης τονίζει στην επιστολή του ότι έχει ήδη συμφωνηθεί πως το κύριο λιμάνι κρουαζιέρας θα είναι ο Πειραιάς και επικουρικά στο μέλλον το Λαύριο.

Αναλυτικά η επιστολή αναφέρει:

Όπως καταγράφηκε καθολικά στα ΜΜΕ της 21.08.2012, ‘συμφωνήθηκε μεταξύ του νέου γενικού γραμματέα Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής κ. Μουτζούρη και των εκπροσώπων της Ένωσής σας συμφωνία κατασκευής νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Δέλτα Φαλήρου’.

Επειδή το θέμα αυτό συζητήθηκε στα πλαίσια της ευρύτατης διαβούλευσης για το σχέδιο Νόμου “Αθήνα 2021” μεταξύ Κυβέρνησης, Αυτοδιοίκησης και κοινωνικών εταίρων και από κανέναν φορέα δεν υποστηρίχθηκε, μας προκαλεί μεγάλη εντύπωση πως το θέμα αυτό επανατίθεται από την Ένωσή σας. Σας θυμίζω ότι όλοι οι πιο πάνω φορείς και ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας συμφώνησαν ότι το κύριο λιμάνι κρουαζιέρας θα είναι ο Πειραιάς και επικουρικά στο μέλλον το Λαύριο.

Με βάση τις αποφάσεις αυτές, ο ΟΛΠ ΑΕ έχει σχεδιάσει, ωριμάσει και εκτελεί έργα 420 εκατ. ευρώ με πλήρη έγκριση των αρμόδιων κυβερνητικών οργάνων (ΕΣΑΛ), της Περιφέρειας Αττικής της Διοίκησης, της Γενικής Συνέλευσης και των μετόχων του ΟΛΠ ΑΕ. Μας προκαλεί δε ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση, ότι στις μέχρι σήμερα δημιουργικές μεταξύ μας συναντήσεις, ουδέποτε μας ετέθη αυτό το θέμα.

Θέλω, τέλος, να θυμίσω ότι παρόμοιο θέμα δεν έχει τεθεί στις διαβουλεύσεις από κανένα ναυτιλιακό φορέα, ότι η αυτοδιοίκηση έχει εκφράσει απόλυτες αντιρρήσεις για την καταστροφή του Φαληρικού Δέλτα και ότι όπως έχει καταγγελθεί αυτές οι απόψεις περί δήθεν νέου λιμένα κρουαζιέρας προέρχονται πάντα χωρίς τεκμηρίωση από διαπλεκόμενα συμφέροντα, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τον χώρο της ναυτιλίας. Σημειώνω, τέλος, ότι ουδεμία μεγάλη εταιρεία διαχείρισης κρουαζιέρας έχει εκδηλώσει επενδυτικό ενδιαφέρον ανάληψης του κόστους ενός τέτοιου έργου, το οποίο εκτιμάται μεταξύ 2-4 δισ. ευρώ.

Επειδή ο ΟΛΠ ΑΕ είναι ανώνυμη εταιρεία εισηγμένη στο ΧΑΑ και κάθε ατεκμηρίωτη φήμη, πληροφορία ή αίτημα επιφέρει αρνητικές συνέπειες στο οικονομικό status της εταιρίας, θα ήθελα να παρακαλέσω την Ένωσή σας (α) να μας αποστείλει το σχετικό project και τις τεχνικές και οικονομικές μελέτες του, (β) τις προτάσεις των επιχειρηματικών ομίλων, οι οποίοι σας κατέθεσαν εγγράφως μια τέτοια πρόταση, (γ) τα λιμενικά και τεχνικά σχέδια για την ακριβή χωροθέτηση των εγκαταστάσεων στο Φαληρικό Δέλτα και (δ) το προτεινόμενο επενδυτικό σχέδιο και την cost benefit ανάλυσή του.  Επειδή για το θέμα αυτό κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης του σχεδίου νόμου “Αθήνα 2021” έχουμε καταθέσει και εκφράσει επιχειρήματα και απόψεις, σας στέλνω τις σχετικές συνοπτικές ανακοινώσεις τύπου του ΟΛΠ ΑΕ για ενημέρωσή σας”.