Έντονες επιφυλάξεις εκφράζουν οι Σταθμάρχες για το ενδεχόμενο 24ωρης λειτουργίας του μετρό τα Σάββατα, εστιάζοντας στην έλλειψη αστυνόμευσης, την τεχνική φθορά του δικτύου και τα κενά στο ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Στο φως της δημοσιότητας ήρθε πληροφορία, μέσω της «Ναυτεμπορικής», σύμφωνα με την οποία το Υπουργείο Μεταφορών εξετάζει – μελετώντας τη βιωσιμότητά του μέσω της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. – το ενδεχόμενο να λειτουργεί το μετρό της Αθήνας 24 ώρες το Σάββατο. Στόχος της πρότασης είναι η συμβολή στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία αυξήθηκαν το 2024, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.

Οι Σταθμάρχες, που ήδη καλύπτουν το δίκτυο καθ’ όλο το 24ωρο, δηλώνουν πως το νέο αυτό μέτρο δεν επηρεάζει τα δικά τους προγράμματα εργασίας. Ωστόσο, εκφράζουν σοβαρές ενστάσεις για τους όρους εφαρμογής του και προειδοποιούν για υποβάθμιση της ασφάλειας και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Κύριο ζήτημα η έλλειψη αστυνόμευσης

Οι Σταθμάρχες επισημαίνουν πως ήδη οι νυχτερινές βάρδιες, ειδικά Παρασκευές και Σάββατα, λειτουργούν χωρίς επαρκή αστυνομική παρουσία. Το σχέδιο «Αριάδνη», που εφαρμόζεται για την ασφάλεια των σταθμών, υπολειτουργεί, με αποτέλεσμα το δίκτυο να καθίσταται ευάλωτο κατά τις ώρες αιχμής της παραβατικότητας.

Όπως σημειώνεται, «προχωρούμε να διορθώσουμε κάτι – τα τροχαία ατυχήματα – και χαλάμε κάτι άλλο, την ασφάλεια μέσα στο μετρό». Η πολιτεία, υποστηρίζουν, έχει διαχρονικά αγνοήσει τα αιτήματα του κλάδου για πυκνότερη αστυνόμευση, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις και τεκμηριωμένες προτάσεις.

Ανεπαρκής υποστήριξη και γερασμένο δίκτυο

Η ηλικία του βασικού εξοπλισμού του μετρό (25 ετών), η έλλειψη συρμών και οι συχνές βλάβες καθιστούν – κατά τους Σταθμάρχες – την 24ωρη λειτουργία ακόμη πιο επισφαλή. Παράλληλα, το ηλεκτρονικό εισιτήριο παρουσιάζει αστοχίες, η εξυπηρέτηση τουριστών είναι προβληματική, ενώ η εισιτηριοδιαφυγή τις νυχτερινές ώρες έχει εκτοξευθεί.

Δεν είναι η Αθήνα η εξαίρεση

«Η Αθήνα δεν είναι η μόνη τουριστική πόλη. Παρίσι, Λονδίνο, Μαδρίτη και Ρώμη μεταφέρουν περισσότερους τουρίστες χωρίς να λειτουργούν 24ωρα κάθε Σάββατο», επισημαίνουν, υπονοώντας ότι η πραγματική ανάγκη δεν είναι το διευρυμένο ωράριο, αλλά η επένδυση στη συντήρηση, την τεχνολογία και – πάνω απ’ όλα – την ασφάλεια.

Καταλήγοντας, οι Σταθμάρχες ξεκαθαρίζουν: «Για εμάς δεν αλλάζει κάτι στα ωράρια. Αλλά δεν θα δεχθούμε να γίνουμε υποκατάστατο της αστυνομίας. Το μετρό χρειάζεται ενίσχυση – όχι απλώς παράταση».